A+ R A-

در رادیو گفتگو مطرح شد:تصمیم وزیر جدید اموزش و پرورش فاجعه به بار می آورد98/06/25

عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تصمیم وزیر جدید آموزش و پرورش فاجعه به بار می آورد! در رادیو گفتگو مطرح شد:تصمیم وزیر جدید اموزش و پرورش فاجعه به بار می آورد98/06/25

 

قاسم جعفری عنوان کرد: تصمیم وزیر آموزش و پرورش جدید مبنی بر انحلال مدارس کوچک ضریب بی سوادی را افزایش خواهد داد و فاجعه به بار می آورد.

برنامه " مناظره " با موضوع هدایت تحصیلی یا هدایت تحمیلی؟ با حضور دکتر قاسم جعفری، استاد دانشگاه و عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روانه آنتن رادیو گفت و گوشد.

در ابتدای برنامه ، قاسم جعفری هدایت تحصیلی را یکی از صدها موضوع مهم آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد : در شرایط فعلی مدیران اعم از وزیر و دیگران با مسائلی مانند تنوع مدارس ، بحث های فرهنگی ، دانشگاه فرهنگیان ، کمبود نیرو ، معیشت و مالیات معلمان ، آزمون اعزام به خارج ، بعد فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش ، تعرفه های آب ، برق و گاز ، تقویت مدارس دولتی ، رساندن مدارس مناطق محروم به میانگین کشوری و بسیاری از مسائل دیگر روبرو هستند.

وی در تکمیل مطلب فوق افزود : با وجود چالش های بسیار زیاد در بخش زیرساختی و سخت افزاری ، یک مقوله نرم افزاری مانند هدایت تحصیلی نادیده گرفته و از اولویت کاری خارج می شود. در حالی که در شرایط فعلی باید علاوه بر آموزش و پرورش ، در مجلس و ارگان های دیگر برنامه های کوتاه ، میان و بلند مدت داشته باشیم.

عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر لزوم تفکیک مسائل زیرساختی و نرم افزاری و رسیدگی به همه آنها تاکید کرد و گفت : وزیر جدید باید با مدیریت خود و با بهره گیری از همکاران توانمند ، تکنولوژی جدید و مشاورهای درست ، در این اقیانوس مشکلات غرق نشود و سرنوشت سایر وزرا را پیدا نکند.

جعفری در ادامه مصاحبه با رادیو گفت و گو به دلایل ناموفق بودن هدایت تحصیلی نسبت به گذشته اشاره کرد و گفت : هرچه در زمان به جلو پیش می رویم شرایط ، اقتضائات و درخواست های دانش آموزان و مردم تغییر می‌کند. در زمان گذشته خواسته ها کمتر بود حال آن که اکنون مشکلات هر روز به نوع جدیدی مبدل می شود.

وی اضافه کرد : اصرار خانواده ها ، لج بازی دانش آموز با والدین مدرسه ، راهنمایی نادرست مشاوران ، همراهی با دوستان صمیمی ، پرستیژ اجتماعی ، تلقین ها و خواسته های مختلف ، عوامل اقتصادی و ... سبب می شود مسیر انتخاب شده توسط دانش آموز بر اساس استعداد و علاقه او نباشد.

این استاد دانشگاه از تبلیغات و اطلاعات نادرست رسانه ها در خصوص انتخاب رشته انتقاد کرد و گفت : زمانی که از تلویزیون و رسانه های دیگر یک رشته آرمانی معرفی می شود نمی توان دانش آموز را قانع کرد که وارد آن مسیر نشود.

جعفری با ابراز تاسف نسبت به تصمیم وزیر جدید آموزش و پرورش مبنی بر تعطیلی مدارس کوچک ، عنوان کرد : این موضوع در حالی مطرح می شود که حدود ۴۳ هزار مدرسه کوچک در مناطق روستایی و محروم وجود دارد که با تعطیلی آنها ضریب بی سوادی در جامعه افزایش می یابد و فاجعه بار خواهد آمد.

 

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
93
180
1620219
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...