A+ R A-

فارس؛کانون دانشگاهیان از کاندیداهای انقلابی انتخابات مجلس حمایت خواهد کرد.98/09/18

کانون دانشگاهیان از کاندیداهای انقلابی انتخابات مجلس حمایت خواهد کرد

  سخنگوی کانون دانشگاهیان گفت: این کانون برنامه‌های کاندیداهای انتخابات مجلس که هم راستا با سیاست‌های نیروهای انقلابی هستند را برررسی خواهد کرد تا بتوانیم تمهیدات لازم را برای حمایت از آنها را داشته باشیم.فارس؛کانون دانشگاهیان از کاندیداهای انقلابی انتخابات مجلس حمایت خواهد کرد.98/09/18

 

  قاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان سراسر کشور،‌ اظهار داشت: برای اینکه بدانیم 16 آذر چه روزی است به نظر می‌رسد باید تاریخ را به درستی مطالعه کنیم تا دچار تحریف نشویم.

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره اتفاقات 16 آذر سال 32 تصریح کرد:‌ پس از طراحی کودتای ننگین 28 مرداد که توسط آمریکایی ها طراحی شد و پس از سرنگونی دولت مردمی مصدق با پشیتبانی آیت الله کاشانی و نیروهای دوستدار وطن مجددا شاه را  روی کار آوردند. پس از حدود شش ماه بعد نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا، چند پیام داد مثل آنکه ما ارباب دولت و ملت هستیم و ما بودیم که در این جا نقش بازی کردیم. همچنین ما نقشه اصلی را ارائه کردیم و هم اکنون کشور در اختیار ماست و شاه قرار است دکترای افتخاری به ما بدهد چراکه او به خاطر زحمات ما آمریکایی ها به موقعیت خود بازگشت.فارس؛کانون دانشگاهیان از کاندیداهای انقلابی انتخابات مجلس حمایت خواهد کرد.98/09/18

وی بیان کرد: آن زمان فضای عمومی و حکمرانی کشور در وضعیت نابسامانی بود و دانشجویان به میدان آمدند و در مقابل بدعت خطرناکی که همه عزت و شرافت کشور را پایمال کرده بود، ایستادند و مقاومت کردند و در نهایت تعدادی از آنها به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند.

جعفری اظهار داشت: هویت جنبش دانشجویی در نفی استعمار، استکبار و استبداد است و امروز دانشجویان ما باید توجه کنند که چه شده است. برخی ها روزی را که برای نفی استعمار و استکبار است را به گونه ای شعار می دهند که گویی می خواهند به آغوش استکبار بروند. 

وی یادآور شد: جوانان باید به این مسأله توجه کنند که هنر بسیاری از افراد این است که مواضع کلان و قانون الهی را از موضع اصلی‌اش منحرف کنند و به گونه دیگری شأن نزول آیات را نشان دهند. تاریخ هم این چنین است چراکه برخی ها برعکس تحریف می کنند و ما امروز با تحریف معنوی مواجه هستیم که حتی برخی از آنهایی که مدت ها کنار امام بودند، سیره امام که بسیار روشن است را برای خواسته های دنیوی خود تحریف می کنند.

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد:‌ تنها راه این است که جوانان با هوشیاری و بصیرت بایستند و عالمانه تاریخ را مطالعه کنند و گذشته را چراغی فراروی آینده شان قرار دهند که عبرتی شود تا در آینده میراث دار خوبی برای نسل های گذشته باشند.

این استاد دانشگاه گفت: انقلاب به ارزانی بدست نیامده و هر روز هم دشمنان خارجی برایش چالش هایی درست می کنند. جوانان امانتداران این انقلاب هستند که باید در این مسیر پایدار باشند.

وی بیان کرد: دانشجو یک روز ندارد و 16 آذر یک نماد است و هر روز باید روز دانشجو و استاد باشد و هر روز باید روز ارباب علم، فرهنگ و فرهیختگان باشد و هر روز باید در این مسیر حرکت کنیم به خصوص که هم اکنون در راستای گام دوم انقلاب هستیم و این مسیر را باید به درستی طی کنیم تا آن جامعه الگویی که جهانیان و مستضعفان عالم انتظار دارند، بتوانیم به نمایش بگذاریم.

جعفری در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات اظهار داشت: ما با توجه به اینکه مهلت ثبت نام داوطلبان مجلس به پایان رسیده ، همه ثبت نام کنندگان به ویژه اساتید فرهیخته و دانشگاهیان سراسر کشور که در راستای سیاست های نیروهای انقلابی هستند، از سوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی مورد شناسایی قرار خواهیم داد تا بتوانیم در جهت حمایت از آنها تمهیدات لازم را داشته باشیم.

وی بیان کرد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سراسر کشور به صورت رسمی شعبه دارد و افرادی که در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند، در سراسر کشور می توانند به این شعب مراجعه کنند تا پس از شناسایی آنها بتوانیم حمایت جدی را داشته باشیم. همچنین در زمان لازم همگام با نیروهای شورای ائتلاف نیرهای انقلاب از آنها حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
58
180
1620184
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...