A+ R A-

قم فردا؛نظام حق انتخاب را به خود مردم داده است/انتخابات پیش رو فرصت مردم برای تغییر شرایط جاری؛98/10/05

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه انتخابات پیش رو فرصت مردم برای تغییر شرایط جاری است، گفت: اگر ناکارآمدی در میان مدیران وجود دارد اگر مردم گلایه دارند که این گلایه هم به‌حق است این ثمره انتخاب خودشان است و ربطی به ناکارآمدی نظام ندارد زیرا نظام حق انتخاب را به خود مردم داده است.قم فردا؛نظام حق انتخاب را به خود مردم داده است/انتخابات پیش رو فرصت مردم برای تغییر شرایط جاری؛98/10/05

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی این بود که مردم ما به این باور رسیدند که سرنوشت خودشان را از طریق مردم سالاری که مکانیسم آن هم صندوق رأی و انتخابات است خودشان انتخاب می کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دشمن همیشه سعی کرده مردم ما  را از صندوق رأی دور کنند گفت:  مردم با فراست و بصیرت خود و توجه به مسئولیت شرعی ، عمومی و تاریخی خودشان همواره برخلاف خواست دشمن عمل کردند فراز و نشیب وجود داشته اما مردم پای صندوق رأی آمدند.
نماینده سابق مجلس تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی این بوده که برخلاف نظام های دموکراتیک دنیا، این مردم بودند که مدیران را انتخاب کردند علاوه بر آن جمهوری اسلامی یک رفراندوم هفتگی به نام نماز جمعه دارد ، انتخاب های مختلفی در طول این سال ها برگزار شده که مردم با همه سختی های که داشتند پای صندوق ها آمدند.
دشمن می خواهد مردم را از صندوق های رأی دور کند
جعفری گفت: طبیعی است عوامل درونی و بیرونی دشمن مثل گذشته تلاش می کند مردم را از آینده ناامید کند درست است مشکلات مدیریتی وجود دارند اما مردم بدانند این انتخاب خودشان بوده پس باید با دقت بیشتر و استفاده از تجربیات انتخابات قبلی درست انتخاب کنند  مردم این دفعه با تجربیاتی که کسب کردند به هجمه دشمنان علیه انتخابات جواب منفی خواهند داد.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر از 50 درصد داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس افزایش پیداکرده است این بیانگر این است انتخابات با وجود همه دغدغه های به حق مردم پرشور برگزار خواهد شد تا با انتخاب خود اوضاع اقتصادی را بهبود ببخشند.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: اینکه عده ای با توجه به مشکلات اقتصادی به دنبال این باشند که مردم را ناامید کنند طبیعی است زیرا منافع این افراد در شرکت نکردن مردم در انتخابات است اما مردم با نگاه عمیق تر و بصیرتر جواب دشمنان را خواهد داد، چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم آنچه خودشان انتخاب می کنند بر سرکار می آیند و این انتخاب شما است که تأثیر دارد پس مردم باید افراد درست را انتخاب کنند.
نظام حق انتخاب را به خود مردم داده است
نماینده سابق مجلس ادامه داد: اگر نا کارآمدی در میان مدیران وجود دارد اگر مردم گلایه دارند که این گلایه هم به حق است این ثمره انتخاب خودشان است و ربطی به ناکارآمدی نظام ندارد زیرا نظام حق انتخاب را به خود مردم داده است، نظام کارآمدی خود را در این سال ها ثابت کرده است، جمهوری اسلامی از همه طرف مورد حمله ، هجمه و توطئه  قرار گرفته اما  ایستادگی کرده پس شکی در کارآمدی نظام وجود ندارد.
جعفری عنوان کرد: بخشی از مدیریت داخلی دچار ناکارآمدی شده است این هم به خاطر انتخابات از سر احساسات است اگر درست انتخاب کنیم و در میان آن‌هایی که تائید صلاحیت می شوند اصلح را انتخاب کنیم این نا کارآمدی ها کاهش پیدا می کند مردم باید به این مهم توجه کنند که در تائید صلاحیت ها کف شرایط را در نظر می گیرند اما مردم در بین این‌ها باید بهترین را انتخاب کنند.
کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: فضاسازی های انتخاباتی نباید مردم را منحرف کند تا مردم به جای اینکه خوب‌ترین را انتخاب کنند شخصی را که هیاهو و صدای بلند تری دارد را انتخاب کنند کسی که با پول، صدای بلند و گروکشی می خواهد نماینده شود معلوم است برای کشور و مردم نمی تواند کار کند.
وی افزود: نمی گویم که خیلی آرمانی فکر کنیم این اطمینان رو به عنوان کسی که تجربه مجلس را دارم به مردم می دهم که اگر از این 290 نفر 120 نفر نماینده با  ویژگی کاردان بودن،توانمند بودن، سالم از نظر اعتقادی، مالی، اخلاقی و سابقه بودن،  پرکار و به دور از تنبلی باشند مجلس سالم و قوی و به تعبیر حضرت آقا مجلس زنده و سالمی خواهیم داشت.
نماینده سابق مجلس تصریح کرد: اگر مجلس زنده و سالم داشته باشیم نیاز نیست هرروز وزرا استیضاح شوند مجلس سالم موتور محرکه قوه مجریه است دولت و وزرا را وادار به کار می کند، به تعبیر رهبر انقلاب جایگاه بین المللی نظام و جایگاه داخلی نظام در عرصه بین الملل و داخلی را مجلس تعیین می کند.
انتهای پیام/

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
67
180
1620193
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...