A+ R A-

خبرگزاری قم فردا؛هیچ کشوری جرئت نمی‌کرد به مواضع آمریکا حمله کند؛98/10/20

کارشناس مسائل سیاسی:

هیچ کشوری جرئت نمی‌کرد به مواضع آمریکا حمله کند

خبرگزاری قم فردا؛هیچ کشوری جرئت نمی‌کرد به مواضع آمریکا حمله کند؛98/10/20

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه از جنگ جهانی دوم به بعد هیچ کشوری را سراغ نداریم که جرئت کرده باشد بگوید ما یک نظامی آمریکا را موردحمله قراردادیم گفت: سیلی اصلی آن سیلی استراتژیک است که منجر به خروج کامل آمریکایی‌ها از عراق شود.

قاسم جعفری ضمن تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد:اسطوره هایی را که ما در تاریخ می شنیدم مجسمه عملی اش را در سردار سلیمانی دیدیدم ،سردار سلیمانی طبق نظرسنجی ها جز محبوب ترین مسئولینی بود که مورد توجه مردم بود البته این محبوبیت بین المللی بود.
نماینده سابق مجلس افزود: برای از دست دادن چنین انسان بزرگی حتماً دل های زیادی مشتاق این هستند که با گرفتن انتقام، کمی آرامش پیدا کنند از طرفی استقلال یکی از اصلی ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است که امریکا با این کار می خواست استقلال نظام را زیر سوال ببرد به همین خاطر انتظار می رفت که در این ماجرا نه تنها ایران سرخم نکند بلکه ایستادگی کرده و جواب محکم به این حرکت تروریستی بدهداین کار هم رخ داد و جمهوری اسلامی  هنوز پیکر مطهر شهید سلیمانی به خاک سپرده نشده بود با اقتدار جواب این حمله تروریستی را به داد.
کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در این میان رخ داد مهم‌تر از تخریب فیزیکی بود که در میدان واقع شد، قدرت تخریب این موشک ها هر چقدر بود مهم نیست مهم آن هیمنه ای بود که از دیو آمریکا و استکبار شکسته شد از جنگ جهانی دوم به بعد هیچ کشوری را سراغ نداریم که جرئت کرده باشد بگوید ما یک نظامی آمریکا را مورد حمله قراردادیم البته ممکن است گروه های ناشناخته چریکی دست به اقدام هایی علیه آمریکا بزنند اما اینکه یک کشوری با اقتدار بایستد و اعلام کند ما پایگاه نظامی امریکا را مورد اصابت موشک قرار دادیم وجود نداشت.
جعفری تصریح کرد: از ده ها موشکی که به سمت پایگاه نظامی آمریکا در عراق شلیک شد سامانه های دفاعی آمریکا حتی نتوانست یکی از آن ها را ره گیری کند این مسئله دل حامیان منطقه ای آمریکا را خالی کرد و متوجه شدند با جمهوری اسلامی باید با زبان محبت صحبت کنند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته با مردم قم اشاره کردند این یک سیلی طبیعی بود که از ملت ایران انتظار می رفت در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا بدهد اما  جواب و سیلی های اثرگذار جمهوری اسلامی سیلی های استراتژیک بود که در حال اتفاق افتادن است.
نماینده سابق مجلس گفت: نمونه یکی از سیلی های استراتژیک تصویب اخراج نیروهای نظامی آمریکا از عراق در پارلمان عراق بود، با یک جنگ بزرگ هم نمی شد مسئولین عراق را قانع کرد که چنین مصوبه ای را وضع کنند تا نیروهای آمریکا از منطقه خارج شوند.
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی و رستاخیزی که به وجود آوردند انسجام ملی، انسجام جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی را تقویت کرد.
جعفری ابراز کرد: شهروندان کشورهای مختلف عربی از مواضع ایران حمایت کردند که نشان دهنده این است که خون شهید تأثیرگذار است،  برخی از بندگان خدا این گونه هستند که حیاتشان بسیار با برکت است اما ممات و شهادتشان بسیار با برکت تر می شود شهید سلیمانی این‌گونه حیات اش طیبه و ممات و شهادت اش تأثیرگذار بود دقیقاً مصداق همان دعاهایی بود که خودشان همواره می‌خواندند .
وی افزود: سیلی اصلی آن سیلی استراتژیک است که منجر به خروج کامل آمریکایی‌ها از عراق شود و شکستن هیمنه آمریکا در یک انسجام بین همه امت های اسلامی اتفاق بیفتد.

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
67
180
1620193
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...