A+ R A-

سلام جعفری هستم خادم شما در خانه ملت . یک سوال که از سوی عزیزان در فضای مجازی مطرح شده ۱ - در باره مشکل روستاییان عزیز با منابع طبیعی چه کاری شده ؟

سلام جعفری هستم خادم شما در خانه ملت . یک سوال که از سوی عزیزان در فضای مجازی مطرح شده ۱ - در باره مشکل روستاییان عزیز با منابع طبیعی چه کاری شده ؟جواب: هم حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی فوق العاده مهم است و هم معیشت و اقتصاد روستاییان عزیز . از سویی تخریب و تصرف غیر قانونی در سرمایه ملی در دراز مدت بیش از همه بزرگترین خطر برای خود روستاییان عزیز است . ضمنا ما هم مثل خیلی از استان های دیگر از غربی ترین نقطه یعنی تونل جنگل گلستان تا شرقی ترین نقطه مرز فاروج قوچان شمالی ترین نقطه در شهرستان مرزی و محروم راز و جرگلان تا جنوبی ترین در اسفراین این مشکل را داریم .و این مساله به دلیل عمل منابع طبیعی برابر نقشه تهیه شده ارتش در ۱۳۴۱ ش است. اما مجلس چه کرد ؟ با تصویب قانون کاداستر ( حد نگار) تلاش کرد سند زمین های منابع طبیعی تهیه شود و همچنین در این فرایند اراضی مستثنیات و ملک شخصی مردم نیز سند سازی گردد .
از سویی بارها و بارها گفته ایم منتظر ارایه لایحه جامع منابع طبیعی از سوی دولت هستیم . اخیرا قرار بود لایحه جامع آب و خاک را بیاورند که باز هم تعلل کردند.. اکثر کشاورزان عزیز می گویند زمینی که سال ها کشت کرده ایم از ما می گیرند و ما را به دادگاه معرفی می کنند. ضمن این که برخی شعبه های تخصصی دادگاه ها به دادخواست روستاییان رسیدگی می کنند اما حل مشکل اساسی در این است که در شرایط سخت اقتصادی کنونی جانب روستا و روستایی نگه داشته شود . پاشنه آشیل این مساله نحوه اجرای قانون است و رفتار توام با درک عمیق شرایط از سوی مجریان به ویژه مامورین صف مقدم . اگر دوستان کمی وقت بگذارند از طریق رجوع به آرشیو رسانه متوجه می شوند حقیر برای این مساله سال هاست که با نگاه حفظ منافع ملی و ناظر به منافع و رونق بخش به کسب و کار روستاییان وقت گذاشته ام. امید است دولت محترم و مسوولین اجرایی لازم را مبذول دارند. البته هر جا خلآ ضعف یا تعارض قانونی باشد مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
67
180
1620193
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...