A+ R A-

آیا می توان همگان را راضی کرد؟ هم مردم و آرمان های امام را حفظ کرد و هم کداخدا را راضی نگهداشت؟

آیا می توان همگان را راضی کرد؟ هم مردم و آرمان های امام را حفظ کرد و هم کداخدا را راضی نگهداشت؟شاید سال ۷۳ بود حدود ۲۵ سال پیش سوار بر اتوبوس قم - کرج بودم که راننده موسیقی پخش کرد که فکر می کنم برای آن حال و هوا درست نبود. لحظاتی بعد به درخواست یکی از مسافران خاموش کرد.

دقایقی نگذشته بود که کامل مردی از آخر اتوبوس کنار راننده حاضر شد و نوار کاستی به او داد که بعد معلوم شد صدای روضه مرحوم شیخ احمد کافی است. دقیقا به یاد دارم که روز میلاد امام جواد بود و این بار بنده که پشت سر راننده بودم خواهش کردم در روز میلاد روضه پخش نشود بهتر است.

اما راننده باز هم با یک بشاشت و بهجتی گفت چشم عزیزم! چون باب سخن باز شده بود گفتم چقدر جالب شما در قبال تقاضاهای متناقض روحیه پذیرایی دارید و او جواب داد "هدف ما رضایت شماست"

فرض کنیم که چنین کاری با نوعی اغماض داخل اتوبوس در چنان شرایطی ممکن بود؛ سوال اینجاست آیا در امر مدیریت و حکومت داری هم این کار شدنی است؟ آیا قاضی می تواند هر دو طرف دعوا را راضی کند و حق را هم مراعات نماید؟ آیا یک نماینده مجلس می تواند سالم بماند و درخواست های جور وا جور قانونی و غیر قانونی را پاسخ مثبت دهد. یا در سطح بالاتر هم وکیل المله (مردم) باشد و هم وکیل الدوله و در عین حال در امور قانونی محوله (قانونگذاری، نظارت و...) کارنامه درخشان داشته باشد‌؟

آیا یک مسوول در هر سطحی (بخشدار ، فرماندار، استاندار و...) می تواند هم حدود قانونی، شرعی و اخلاقی را برای حفظ سلامت دین و دنیای خود مراعات کند و هم صد درصد مردم، همکاران و مسوولان بالاسری را راضی نگه دارد؟

همه می دانیم چون تجربه کرده ایم که در همین کلان شهر تهران رای افکار عمومی با شهردارنی بوده است که با هدفگذاری لازم، پیوسته در حال جنب و جوش، تملک، تخریب و آبادانی در شهر حال می پرسم آیا می شود یک مسوول عالی رتبه و یا واحد حقوقی به نام دولت هم آرمان های انقلاب را رعایت کند؛ برای پیشرفت جامع و کامل هدف گذاری برنامه ریزی و اقدام جدی بنماید و تمام اقشار مردم را هم راضی نگه دارد و در عین حال دشمنان قسم خورده ملت مثل امریکا اتحادیه اروپا و... را هم راضی کند‌؟

امروز جوانی که در یک مرکز مطالعاتی کار دبیری کمیته آموزشی و فرهنگی را به عهده دارد حرف قشنگی زد ؛ گفت کسی که می خواهد همه از او راضی باشند تنها یک راه دارد؛ دست بر روی دست نهادن و دچار بی عملی شدن.

البته که کالبد سالخورده کابینه تناسب زیادی با این واقعیت دارد.. واقعیت این است که با سخنرانی های شیک و اتو کشیده هفته ای، چند روزی حتی روزانه مشکل حل نمی شود. باید از روی شناخت برنامه ریخت و با همت بلند اقدام کرد و به رغم خواسته دشمن جهاد کبیر را در پیش گرفت. و الا زمان چابکانه می رود فرصت چون اسب چموشی در جهت جدایی می دود و حسن ظن و امید مردم ناخود آگاه به محاق می خزد .آن روز نه ره بازگشتی برای جبران هست و نه نفس های عمیق از از سر تحسر فایده ای دارد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
72
180
1620198
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...