A+ R A-

برجام، تمدید تحریم و رسالت انقلابی ها

برجام، تمدید تحریم و رسالت انقلابی هاتصویب مجدد تحریم ده ساله معروف به داماتو داغ دل دلسوزان نظام را تازه کرد. آرزو می کردیم تمام برداشت ها و تحلیل های ما اشتباه می شد و تحریم ها اتفاق نمی افتاد.

متاسفانه برخی وارد بازی قماری شده اند که هر چه می بازند دل به نوبت بعدی خوش می کنند. مجلس نمایندگان امریکا تصویب کرد گفتند مرحله کنگره مانده حالا که ۹۹ نفر از صد نفر کنگره تصویب کردند می گویند منتظر وتوی رییس جمهور می مانیم.

گر چه با فرض بسیار ضعیف وتو هیچ معلوم نیست که با رای قاطع مجدد نمایندگان امریکا که مکانیزم بی اثر کننده وتو است و یا موضع کاملا تند رییس جمهور منتخب چه خواهند کرد.

آیا بهتر نبود به سخن حکیمانه رهبری گوش می دادند و از اول همین باور درست را در پیش می گرفتند که برای ما این حزب و آن حزب فرقی ندارد .آن گاه به جای صرف انرژی در مسیر کسب سراب و مذاکره با تیم هیلاری به داشته های ذاتی ملت تکیه می شد.

ضمنا چند علامت وجود دارد که طرف غربی حتی تهدیدهای دولتیان را جدی نخواهد گرفت:

۱ - کاراکتر شخصیتی ضعیف و تسلیم پذیری که رییس دولت و به تبع او زیر مجموعه آن تحت عناوین اتو کشیده چون صلح جویی مذاکره برد برد! پرهیز از خشونت و غیره از خود نشان دادند .

۲ - گرفتاری حضرات در رفاه و اشرافیت که فرصت چندانی برای فکر و عمل انقلابی نگذاشته است.

۳ - وجود افرادی در تیم مذاکره که تو گویی بیشتر هوای آن طرف را داشتند تا کشور و مملکت خود . گر چه در این خصوص هنوز حکم دادگاه صادر نشده اما صرف بازداشت آنان نیز این احتمال را که ممکن است طرف غربی و بویژه امریکایی از از اسرار ما آگاهی یافته باشد تقویت نموده و موقعیت ما را دچار پیچیدگی های مختلف می سازد.

۴ - این که دولتی ها گاهی ناپرهیزی می کنند و با احتیاط حرف از اقدامات متقابل و به موقع می زنند گر چه ممکن است خوراک داخلی خوبی باشد ولی برای غربی ها حنای کاملا بی رنگ را می ماند.

البته دوستان دولتی و وکیل الدوله های داخل پارلمان این نکته را خوب می دانند و برای همین این روزها جیغ های بنفش متنوعی می زنند تا اصل مساله گم شود. لازم باشد به بهانه یک سخنرانی اعلام غوغا می کنند . حتی در حرم مطهر امام گریه راه می اندازند که آدم به یاد فیلم چند میگیری گریه کنی می افتد.

از افرادی در این جماعت بعید نیست بر مسلک آن هنرپیشه سلوک کنند که گفت برای خنداندن مردم لازم باشد شلوار پایین می کشم. بالاخره باید به مردم قبولاند که اتفاقی نیفتاده اگر انرژی هسته ای رفت و تحریم ها هم ماند و از ان مهمتر فلش روحیه مقاومت مردم را به سوی سازش تغییر دادیم عوضش ما بر صندلی ماندیم!

اما ما فکر می کنیم این بار هم امام جامعه و امت امام به لطف خدا شر دشمنان عنود را کفایت می کنند. اراده و ایمان این ملت، آب رفته از جو را هم بر می گرداند.

فقط به نظرم این جمله قشنگ آمد الآن که به قول قرآن " حصحص الحق " خورشید حقیقت در حال طلوع است لطفا جناح های سیاسی به مرخصی بروند و دولت مکرم هم به جای رجز خوانی گوش دل به امام جامعه بسپارد و از بازوان کاردان و پرانگیزه و با ایمان او بهره گیرد.

نیروی انقلابی و رهروی ولی به حکم عقل و شرع و به تبع رهبرش اهل طعنه و کنایه نیست که خدای ناخواسته بگوید دیدی چه شد. انان که در عمل نشان دادند فدایی ملت و نظامند هیچ گاه از تنگی نفس مردمشان خوشحال نمی شوند اما کم ترین انتظار از دست اندرکاران آن است که به جای تماشای زیبایی های درون باع پشت به آن منتظر سیر آب شدن از سراب نباشند.

توانایی ملت را باور کنند و معجزه آن را ببینند. اما انتظار به جا و به حقی هم از قاطبه نمایندگان محترم مجلس و رییس آن هست که بر اساس منطق قرآن : " من اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم " و راهبرد حکیمانه معصوم ع که فرمود " ردوا الحجر من حیث جاء " کلوخ انداز را پاداش سنگ است با تصمیمی قاطع و منطقی و توام با صلابت ضمن آگاهی بخشی جامعه جهانی در این جفایی که از سوی اردوگاه شر و استکبار بر ملت ایران رفت به ناقضان عهد و ظالمان متکی بر زور و علو و فساد ثابت کنند که ملت ایران از سر استیصال پای میز مذاکره نیامده است.

امید است آقای لاریجانی در جبران تعجیلی که برای تصویب برجام نشان داد با غیرتی دینی و ملی برای پاسخگویی شتاب کند. آن موقع امید است که قوه مقننه هم مصداق این کریمه قرآنی باشد که ؛ " و لاتهنوا و لاتحزنوا و انتم الآعلون ان کنتم مومنین " در هر صورت رسالت و وظیفه مهم حزب الله واقعی و رهروان ولایت در این برهه حساس بدون توجه به حاشیه سازی ها پی گیری مجدانه اهداف امام و انقلاب و استقامت بر منویات و فرمایشات ولی حاضر است./

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
51
180
1620177
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...