A+ R A-

یادداشت/ بازخوانی آن بیست دقیقه قدیمی!!

یادداشت/ بازخوانی آن بیست دقیقه قدیمی!!عزیزی که سال ها توفیق همراهی اش را در اردوگاه موصل و بند دژخیمان صدامی داشته ام محبت کرده و چنین پرسیده است: حاج قاسم جعفری سلام

از این که شما برخلاف دوستانی که یک زمانی بعنوان فرماندهان ما با مدیریت خود ما را در اسارت مدیریت میکردند و الان هیچگاه در وادی رسانه های مجازی قلم نمیزنند، شما با مطالب ارزنده و آگاهی بخش ما را راهنمایی و ارشاد میکنید،ممنونتم...

سوالی دارم که هیچگاه نتوانستم به جوابش برسم: شما در زمان تصویب قانون پذیرش برجام در مجلس حضور داشتید، لطفاً بفرمایید چرا به دستآورد کمیته برجام که توسط خود مجلس تشکیل شده و وقت زیادی برای بررسی مفاد برجام صرف شده استفاده نشده که هیچ، برخورد مناسبی هم با اعضاء آن نشده و در نهایت بدون درنظرگرفتن خروجی آن کمیته مفادی خلاف نظر کمیته در مجلس تصویب شد؟

اما جواب ؛ ضمن سلام و ارادت و آرزوی توفیق علت ناهمراهی آقایان با کمیسیون برجام عدم توفیق آنان در تعیین هیات رئیسه آن بر اساس مهندسی مورد نظرشان بود که در این ترکیب غیر دولتی و به دور از لابی گری های حقیقت گریز و مصلحت جویی های جعلی منویات خویش را محقق نمی دیدند.

اما در خصوص آن بیست دقیقه باید ناله کرد و درد دل نمود. برجام تجربه تلخ و اما ارزنده بود. عده ای در اوج غربت آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند تا برخی بفهمند در این بزنگاه تاریخی حفظ میراث یک ملت مسوولیتی است که علاوه بر این دنیا در آن دنیا هم مورد بازخواست است.

" قفوهم انهم مسوولون " اما گروهی سرمست قدرت بر آنها تاختند. سرزنش ها کردند و به تحقیر انگ هایی چون بیسواد ، دلواپس و... زدند و اکثریتی هم یا ندانستند یا جریان قدرت و ثروت خامشان کردند.

گفته اند در کار خیر سرعت گیرید و بر انجامش جای هیچ استخاره نیست اما آن روز نامیمون در مجلس بر کار مبهم و نامقبول از سوی توان گران و تکیه زدگان بر اریکه ناشکیبایی شد و گریبان ها چاک خورد. فریادهای حق جویانه و گریه های مردانه جز دوربین خدا در هیچ عدسی و لنزی جدی گرفته نشد.

آن روز معلوم شد که گاهی در نزد دیگران همه کاره ای ولی در واقع درمانده ترین درماندگان. سوختیم اما عده ای به جای تدبر ' تکبر و تمسخر کردند. مردانی که دورنمای فاجعه را می دیدند گریه کردند اما به جای همنوایی برخی به بی اعتنایی اکتفا نکردند و طعنه و ریشخند نثارشان نمودند.

درست است که آنان مصداق " لاتاخذه فی الله لومة لائم " بودند اما گاه خسارت و تاوان بنیان برافکن است و غیر قابل جبران .آن روز فرمان در ید قدرت و اراده کسانی بود که خود را عقل کل فی الکل می دانستند و مقابل خویش را رمی به سفه و نادانی می نمودند.

عده ای ناخورده سرخوش بودند و گروهی زین ماجرای تلخ و دنباله دار و پر ماجرا غمگین و سر در گریبان و مدهوش می نمودند. آنروز موسوم به بیست دقیقه ای هرگز نشد بباورانیم که به تعبیر رهبر و ولی و مرشد انقلاب اصل مذاکرات خوب است اما این روش و شتاب فرو افتادن در کام اژدهای هفتاد سر دشمن بد عهدی است که شهره در نقض پیمان است.

اما چه می شود کرد ادعاهای پرطمطراق شیخ دیپلمات، اعتماد به نفس پهلوانانه رئیس و اعضای تیم مذاکره، قسم های غلاظ و شداد آن استاد هسته ای که سکان سازمان را بر عهده گرفته بود و لشکر رسانه ای که باغ سبز و رویایی روز های شکوفای پس از توافق قهرمانانه! را به مصداق " أزلفت الجنة للمتقين " در برابر دیدگان خاص و عام می نمایاند و خلقی را فسون می کرد برای امثال ما که در متن ماجرا و بطن اسناد ارائه شده بودیم و از این همه خوش باوری و سهل اندیشی در عین عجب به ستوه آمده بودیم فارغ از محرمانه های احتمالی ، راهی جز افسوس و آه و حسرت نمانده بود.

گر چه با همه وجود معتقدیم خداوند دانای جهر و نهان حکیم است و قادر و جابر. آن روز ما هم از نگاه مظلومانه و سوز آه دلسوزان انقلاب شلاق می خوردیم که چرا نتوانستیم کاری کنیم و هم از چشم غره های جماعت خود پیروز پندار که طعن می زدند و خود را سنگر دار انقلاب و این گروه را کاسه های داغ تر از آش و کاسب تحریم و منتقدان غیر منصف و مجری پروژه تخریب.

خلاصه آن بیست دقیقه بر ما سال ها گذشت و به واسطه هم آوایی رییس محترم مجلس و بازوان آماده به اجرای مرادش با شیخ دیپلمات که گویا گفته بود حتی به قیمت سیلی خوردن هم این توافق را به انجام می رسانم سرنوشتی به زعم ما غیر از آن که می باید و می شاید بر لوح تاریخ این کشور نشست.

اما ما نیز چون شما و همه دلسوزان دین و میهن به الطاف خداوندگاری و جبران مافات امیدواریم.باشد که به پیروی از ولایت راه صواب و ثواب را دریابیم./

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
103
180
1620229
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...