A+ R A-

آن بهای گزاف و این دستاورد قلیل

آن بهای گزاف و این دستاورد قلیلچند سال پیش فرصت سه چهار روزه ای پیش آمد تا خانواده را برای دیدن شهر تاریخی همدان همراهی کنم. اگر حافظه یاری کند بچه های بسیج در محوطه آرامگاه بابا طاهر عریان نمایشگاهی با عنوان آسیب ها و خطرات فرهنگی دایر کرده بودند ؛ مثلا چند دیش ماهواره با اتیکت " دجالواره " در قسمتی تعبیه شده بود و در کنارش مرقومه ای حاوی آسیب های ناشی از استفاده نادرست از این تکنولوژی پیام های آگاهی بخشی را منتقل می کرد.

خانم جوانی از راه رسید و بی توجه به قرائن و شواهد برق دیش ماهواره چشمانش را گرفت و خطاب به مسوول غرفه پرسید ؛ آقا این دیش ها چند است ؟ چرا برچسب قیمت ندارد ؟! برخی به این همه ذکاوت خندیدند ، برخی شگفت زده نگاهش می کردند و متولی غرفه مانده بود که چگونه توجیهش کند.

گفتم خواهر محترم! این جا محل عرضه کالای مزیور نیست. فقط نمونه ای نهاده اند تا شاید زاویه نگاه من و شما به این ابزار کمی متفاوت شود. راستی اشکال کجاست؟

پیش زمینه های امثال او فرصت تامل را گرفته است یا روش عرضه متولیان نمایشگاه رساننده به مقصود نبوده است؟

رفتار رییس جمهور محترم و همفکرانشان از قصه پر غصه برجام مرا به یاد همان خریدار صدر مطلب می اندازد. اگر هم حقی را در گفتار ارج می نهد و اظهار می کند که ملت ایران پشت سر رهبر شجاع خود در دفاع از کیان نظام و کشور ایستاده اند سپاه و بسیج را جزء مردم و در دل مردم می خواند، اما هنوز بر آن باور است که برجام پیروزی و افتخاری کم نظیر بوده است، آن جا که می گوید اگر آمریکا برجام را نقض کند فقط خودش ضرر می کند. به دنیا ثابت می شود که امریکا بد عهد است و قابل اطمینان نیست.

این حرف های آقای رییس جمهور شرح حال کسی است که گفت بگذار هواپیما برود بلیط که دست من است. یادتان باشد خسارت عدم امضای برجام در ازای هر روز را ۷۰ میلیون دلار برآورد کرده بودید حالا می گویید اگر هم از پیمان خارج شد که شد!

برخی ساده دلان یا کسانی که آرزو دارند جناب رییس جمهور را در مواضع انقلابی ببینند دست به کار تحلیل شده اند که مثلا ایشان واقع بین شده است ، بعد از چهار سال ریاست جمهوری منابع واقعی قدرت کشورش را شناخته است و امثال این حرف ها ، گر چه چنین تعابیر و آرزوهایی حتی اگر بر اثر تعارف کمی موضع فرد را بر مدار انقلابی گری بچرخاند از هیچ بهتر است اما دل به سراب خوش کردن قطعا باعث بی خیالی و بی عملی و عدم علاج واقعه خواهد شد.

آن چه بیشتر فرد متتبع را نسبت به سخنان دیروز رییس محترم جمهور به شک می اندازد سخنان چند روز پیش او در دانشگاه تهران بود که همچنان بر اهل مذاکره بودن امام حسین ع اصرار داشت و منتقدان را مورد طعن قرار داد.

بله سید شهیدان عالم، همگام با امام زمانش حسن المجتبی ع صلح مشروط را پذیرفت و ده سال دوران معاویه را بنا به مصالح واقعیه در مسند امامت جامعه و امت اسلامی تحمل کرد اما مذاکرات او از موضع عزت و حکمت و هدایت گرانه بود. هر جا که احساس کرد دشمن پیش شرط دارد و زیاده خواهی می کند قاطعانه ایستاد.

به تعبیری منطق حسین ع هیچوقت مذاکره به هر بهایی نبود بلکه مذاکره برای حفظ بها و ارزش بود. سابقه دولت امریکا نشان داده است که (.. لَا يَرْقُبُوا فِيكُمْ إِلًّا وَلَا ذِمَّةً ۚ يُرْضُونَكُمْ بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَىٰ قُلُوبُهُمْ ..) التوبة 8 اگر چیره شوند نه حرمت نگه می دارد و نه به عهد وفادارند.

برای خوشایند شما به زبان حرف های زیبا می زنند ولی قلب هاشان مالامال کینه است. آیا فردی چون رییس جمهور روحانی ، تا این اخیر، ماهیت نظام ظالم امریکا را نشناخته است ؟! به فرض که نمی شناخته چرا به خیرخواهی رهبری که خود، بارها او را حکیم ، آگاه و شجاع خوانده و به صراحت اعلام کرد من به مذاکرات بدبینم اعتماد نکرد؟!

واقعا شایسته نیست که کسی خود را در معرض انتخاب عالی ترین کرسی اجرایی کشوری قرار دهد و انتخاب هم بشود ، آنوقت ملت برای آگاهی او نسبت به یک مساله واضح و بدیهی چنین بهای گزافی را بپردازد.

" توافق خسارت بار برجام " اینک ذخیره اورانیوم از دست رفته ، چرخ سانتریفیوژها نمی چرخد ، قلب رآکتور سیمانی شده است ؛ چرخ اقتصاد و کسب و کار مردم هم در گل مانده است. و از همه تراژدیک تر اراده ملتی به جای مبارزه با چرب و شیرین مصالحه به هر بها آغشته شده است ؛ حتی به فرض که مسوولی بعد از این همه هزینه بار آوردن انقلابی شده باشد اما دیر هنگام و غمبار است.

آقای روحانی! لطفا کمی دورتر ها را ببینید .وحدت فقط در سایه اهداف استراتزیک نظام و در سایه پذیرش عملی راهبری های داهیانه ولایت و بهره گیری عملی از همه نیروهای کشور میسر است و الا تاکتیک ها دیگر چنگی به دل نمی زند و سخت است که دل های رمیده را به آشیانه اعتماد باز آرد./

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
51
180
1620177
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...