A+ R A-

یادداشت/ مبنای قضاوت بر کفر و ایمان دیگران

یادداشت/ مبنای قضاوت بر کفر و ایمان دیگراناز منظر دینی ورود در جرگه اسلام تنها ادای کلمه شهادتین است . یعنی به ادای این دو کلمه بر هر مومنی لازم است که او را در زمره امت پیامبر اعظم ص بداند البته صدق و کذب و نیت هر کسی را باید به خداوند و قاضی حقیقی در قیامت وانهاد. از منظر دینی مومن واقعی آحاد خلق حتی افراد خارج از مروت ظاهری را از خود بهتر می داند . به تعبیر روایت استنادش آن است که ممکن است این فرد در ظاهر بد و در باطن خوب باشد اما من ظاهر الصلاحی باشم که درونم شر است.

به بیانی دیگر ممکن است این آدم به ظاهر کژ رفتار و بد اندیش عاقبت به خیر شود و من بر عکس او خدای ناخواسته به کژی و کاهلی و کفران حقیقت مبتلا شوم . قرآن کریم به مومنان می گوید اگر کسی لفظا به شما سلام کرد حق تکفیرش را ندارید " (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا .. وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقَىٰ إِلَيْكُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا..) النساء 94] با این حال ببینید که مفتی های وهابی چه بر سر امت اسلامی آورده اند و چگونه اهل قبله و حاج و مصلی و مومنان واقعی را از دایره اسلام خارج می دانند و در عین حال بر راجحه و ناجحه بودن تاکید می کنند !
طبق تازه ترین فتوای یکی از همین درس خوانده های الجزائری الاصل مکتب وهابی سعودی به نام شیخ فرکوس گروه های زیر از جرگه اسلام خارجند:

۱ - شیعه با همه گروه هایش ۲ - مرجئه ۳ - خوارج ۴ - صوفیه ۵ - جهمیه ۶ - معتزله ۷ - اشاعره ۸ - کلیه گروه های تبلیغی مثل " جمعیت " الدعوه و التبلیغ " و " اخوان المسلمین " ۹ - تمام گروهای جهادی مثل داعش و القاعده ۱۰ - تمام گروه ها و نحله های عقلی و فلسفی منسوب به اسلام ۱۱ - تمام گروه ها و احزاب دعوت کننده به دمکراسی و انتخابات آزاد از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات و جریانات بهار عربی یا به تخبیری " بیداری اسلامی " ۱۲ - تمام افراد و گروه های شرکت کننده در راهپیمایی ها و اعتصابات با شعار اصلاح و تغییر علیه حکام مستقر بر سلطه .۱۳ - تمام کسانی که قدرت صبر و تحمل ظلم حکام موجود را ندارند و حرف از قیام می زنند. ۱۴ - تمام کسانی که پرچم یا شعاری بر خلاف اعتقادات اسلامی بر می دارند مثل علم گرایی ، سگولاریسم ، لیبرالیسم ، سوسیالیسم ، سرمایه داری ، طائفه گرایی ، ملی گرایی ، تجدد خواهی ، تحزب ، روشنفکری و...

این شیخ وهابی و دانش آموخته " الجامعة الاسلاميه " مدینه که بر اساس اعتقاد نحله فکری اش به دفاع بی چون و چرا از حکام و دشمنی مطلق با معترضان به حاکملن معروف است معتقد است تنها فسحه شرعی که وجود دارد آن است که دانشجویان به شرط عدم علاقه مندی به خارج از دانشگاه برای مشارکت در انتخابات داخلی مجازند ..

شکی نیست برخی فرقه ها و گروه های به وجود آمده در امت اسلام از گذشته تا حال گمراه و منحرفند اما راستی با این مشرب فکری وهابیت که پشتوانه مالی و دلارهای نفتی از یک سو و حمایت بی چون و چرای قدرت های غربی را از دیگر سو به همراه دارد و همه گروه های اسلامی را بی استثنا خارج از دین می داند آیا در دایره اسلام کسی باقی می ماند؟!

به اعتراف حکام سعودی چنین نحله فکری و مذهب استعمار ساخته در دوران جنگ سرد به دستور غرب برای مبارزه با قطب سوسیالیست بسط و گسترش یافته است و اینک بلایای بی پایان آن گریبانگیر جان مسلمانان در همه جای دنیا شده است . حکام سعودی و سایر شیخ نشین های عربی گناهکاری را می مانند که کلی اسناد نزد همدست و یا رییس باند دارند و به خاطر عدم افشای آن چاره ای جز باج دادن ندارند .توهین ها و تحقیرهای آشکار حکام امریکایی که نثار حاکمان بیچاره عرب و پولدار می شود در حالی رو به فزونی است که ده ها برابر آن ان در پنهان اتفاق می افتد آیا این همه نباید مایه عبرت باشد آنان و دیگرانی را که به رفتن زیر سایه غرب می اندشند در اندیشه فرو برد .اخیرا یک آخوند معروف وهابی در افتتاحیه بازی " بلوط " که چیزی شبیه قمار است حاضر شد و جالب آن است که بازیکنان را به اخلاق و انصاف فرا خواند و طرفدارانش از این آخوند وهابی درباری که روزگاری امام جماعت مسجد الحرام بوده است به عنوان کسی که بین دین و دنیا جمع کرده است ، یاد کردند!

اما همگان می دانند که دین این ها مطابق میل حاکمان تنظیم شده است و با اشارت حاکمان حرام ترین حرام را حلال و حلال ترین را حرام می خوانند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
76
180
1620202
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...