A+ R A-

گزارش یک دوشنبه کاری۹۸.۷.۸

" گزارش یک دوشنبه کاری ۹۸.۷.۸ " 

 

- حدود ۴:۴۵ دقیقه نماز صبح را خواندم...

...نماز جماعت که تمام شد حدود ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه عازم بهارستان شدم .....

گزارش یک دوشنبه کاری۹۸.۷.۸

- حدود ۴:۴۵ دقیقه نماز صبح را خواندم.

- رادیو معارف برنامه ای  کارشناسی در خصوص قیام عاشورا داشت شنیدم.

- حدود ۵:۳۰ رادیو فرهنگ برنامه ای تحت عنوان " تماشا گه راز " با اجرا و کارشناسی مرحوم حسین آهی پخش می کند که با خبرگی و تسلط زیاد غزلیات خواجه شیراز را توضیح می دهد و نکات ادبی را بیان میکند . شنیدم .خدایش رحمت کند چقدر قشنگ می گوید :

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز 

دست غیب آمد و بر سینه نا محرم زد. 

- ساعت ۶ رادیو معارف ، مدتی است به جای تفسیر قرآن ، سخنرانی های علامه جوادی آملی در خصوص عاشورا را پخش می کند . گوش کردم. 

۶:۴۰ دقیقه رفتم برای جلسه شورایاری. بنده از وقتی که یادم می آید  در کنار فعالیت شغلی و یا کلان در هر محلی که زندگی می کردم نسبت به مسائل اجتماعی فرهنگی آنجا در حد مقدور ایفای نقش کرده ام . ( البته به لحاظ شرایط شخصی و کاری حدود ۱۶ بار اسباب کشی کرده ام .علاوه بر زادگاهم شهر راز که دوران کودکی و نوجوانی را در آن سپری کرده ام در ۵ شهر دیگر بخشی از عمرم  را گذرانده ام . موصل عراق ( دوران اسارت ۶.۵ سال )  قم ( ۱۵ سال ) ، مشهد ( ۴ سال )  ، بجنورد ( ۴ سال ) و تهران ( ۷ سال ) . به پیشنهاد بسیاری از مومنان و اصرارشان که به حقیر حسن ظن داشتند در پنجمین دوره شورایاری محله " شامل شهرک شهید محلاتی ، شهرک قائم با حدود ۵۰ هزار جمعیت در قالب ائتلاف خدمتگزاران جهادی که مورد حمایت مومنین مساجد بود وارد ماراتن رای گیری شدم .  هم اکنون با محبت منتخبین عزیز دبیر شورایاری هستم . امروز جلسه مفصلی با شهردار ناحیه ۱۰ داشتیم . بعد به اتفاق هم برای تبریک به مقر آتش نشانی منطقه رفتیم . 

ساعت ۱۱ رفتم سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور . برنامه سفر به خراسان جنوبی در هفته آینده برای برگزاری یک نشست علمی تحت عنوان " شبهه شناسی حماسه عاشورا از منظر فقه " تنظیم شد. 

نماز جماعت که تمام شد حدود ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه عازم بهارستان شدم . برخی همکاران مجلسی را زیارت کردم . خیلی ها با حسن ظن به حقیر تاکید می کردند شما به درد مجلس می خورید . وقتی می پرسیدند اوضاع چگونه است به شوخی می گفتم عالی ! پنجاه درصد قضیه منم که حل است . دوستان قدیمی وقتی به هم می رسند در ملاحت کلام و شوخ طبعی کم نمی گذارند . یاد دوستی افتادم که متخصص اطفال بود و در یکی از سال های دور ،  موسم حج همکار بودیم  . هر که می پرسید چرا می خواهی کاندیدا شوی ،  می گفت کاندیداتوری دو شرط عمده دارد ۱- مدرک ۲ - یک تخته کم داشتن ! بعد با  قهقه می گفت من هر دو را دارم .  دو سه تا از نمایندگان فعلی که سرشان به تنشان می ارزد و مفید هم هستند می گفتند تصمیم به نیامدن داریم . یکی می گفت خیلی ها از نماینده چیزی می خواهند که برآوردنش بهای سنگین دارد. سالمترین درخواست ها اصرار برای کمک به مساجد حسینیه ها و هیئات مذهبی است . وقتی نداشته باشی یا مغضوب درخواست کنندگان خواهی شد و یا باید از طریق باج دهی به دیگران حاجتشان را برآوری و این یعنی گذاردن دین برای دنیا یا حتی آخرت دیگران . یکی هم می گفت از روزی که تکنولوژی  فضای مجازی آمد اخلاق و دین و معنویت رفت .یک عده فقط شایعه می سازند و بی محابا می پراکنند. .دیگر نمی شود در چنین اوضاعی سالم کار کرد. سری به کمیسیون قضایی زدم روی قانون حقوق و مالکیت های معنوی ، ادبی و هنری کار می کردند. در کمیسیون اجتماعی هم یکی از پروژه های عمومی را پی گیری کردم. بیشترین وقت خود را در کمیسیون آموزش گذراندم که دو وزیر علوم و آموزش و پرورش مهمانشان بودند . آنان برنامه های خود را در آغاز سال تحصیلی تشریح کردند و نمایندگان ملاحظات خود را گفتند. چند مورد آموزشی را هم در حاشیه پی گیری کردم . با برخی از نمایندگان موافق و مخالف طرح حذف  ۴ صفر پول هم کمی تبادل نظر کردم . فوریت طرح تصویب شده است خدا به خیر کند ! نسبت به کلیات و تصویب نهائی ؛ چون معلوم نیست چی بر سر جامعه و اقتصاد کشور می آورد . ساعت ۱۷ راه افتادم برای حضور در جلسه هفتگی شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی . مباحث مختلف سیاسی و اجتماعی طرح شد و قدری رویکرد انتخاباتی کانون روشن تر گردید. پس از اتمام جلسه در ۲۰:۳۰  عازم منزل شدم . ترافیک آن ساعت ، غیر از  ورودی و داخل تونل صدر قدری روان بود و من پس از حدود ۴۵ دقیقه به مقصد رسیدم.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
72
797
1639394
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...