A+ R A-

یادداشت های نماز جمعه ای/خراسان شمالی

 

" یادداشت های نماز جمعه ای "

۹۸/۰۸/۰۳یادداشت های نماز جمعه ای/خراسان شمالی

 دیروز پنجشنبه به دعوت دوستانی در برخی روستاهای جرگلان حاضر شدم . در یکی از روستاها یکی از آخوند ها به سن ۶۳ سالگی رسیده بود. آخوند های ترکمن سنت حسنه ای دارند که می گویند ۶۳ سالگی سن پیامبر ص است و به همین مناسبت جشن شکر گزاری می گیرند که ده ها و بلکه صدها نفر از آخوندها و بزرگان روستاها و طوایف شرکت می کنند ؛ به زبان محلی می گویند " آق قیون " [اگر اصطلاح را درست نوشته باشم.] سخنران مجلس به حدیثی نبوی (ص) اشاره کرد که می گوید : " هر کس به ۶۰ سالگی رسید و خیرش بر شرش نچربید اهل آتش است . " من بلغ عمره الستین و لم یغلب خیره شره فلیتجهز الی النار ". البته دیدارهای دیروز  از روستاها و همصحبتی با افراد مختلف در قالب یک سفرنامه کوتاه قابل ارائه است که فعلا از آن می گذرم . 

اما امروز جمعه ۹۸.۸.۳ روزی ما نماز جمعه بجنورد بود و شنیدن سخنان خطیب محترم موقت . از اخلاق حسنه و سیره قیمه نبوی ص گفتند و حاضران را برای  تاسی به پیامبر اعظم (ص) و اهل البیت اطهرش فراخواندند. البته به رفتار سیاسی پیامبر (ص) نیز اشاره کردند و فرمودند نبی اسلام اهل لجاج و تقابل نبودند ، هیچگاه آغاز گر جنگی نشدند - فی الجمله این مطلب مقبول است - اما خوب است که مبحث جهاد ابتدایی قدری توضیح داده شود.

یکی از مواردی که خطیب محترم یادآور شدند سالروز شهادت حسین فهمیده نوجوانی که امام (ره) او را در جایگاه رهبری خویش نشاند. خدمات  ارائه شده  در مقوله نظام  درمان و بیمه سلامت هم نکاتی گفتند . کاش کاستی ها و تبعیض ها هم کارشناسی می شد ! در سالگرد تصویب لایحه ذلت بار کاپیتولاسیون در مجلس رژیم ستم شاهی  ادعانامه ای به حق هم در بیان جنایات امریکا عرضه کردند و از نامردی های غرب در تمهید  و اجرای توطئه ها علیه ملت ایران و پر و بال دادن به خائنان برای اقدام ، ضد مردم خویش سخن گفتند و به سهم خویش شاهکار اطلاعاتی پاسداران گمنام  امام عصر عج در شکار روح الله زم یکی از خبیث ترین سرخط های رسانه ای استکبار را ستودند.

 

حاشیه ها :

امروز هم پیام سایه دیدارها و احوالپرسی بسیاری از دوستان آغشته به مباحث انتخاباتی بود. برخی عزیزان اعلام پشتیبانی و همراهی داشتند. برخی هم از سر محبت معتقد بودند که دیگران به زحمت نیفتند آن ها خودشان فکر می کنند و تصمیم می گیرند و بلکه گرفته اند و وظیفه سایرین فقط تمکین و رای دادن طبق تشخیص آن عزیزان است ؛ توجیهشان هم این است که فقط آن ها نحوه یاری انقلاب را بهتر می دانند .پس دیگران لطفا تعطیل !!

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
109
180
1620235
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...