A+ R A-

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

 یا علی گفتیم و عشق آغاز شد..ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  98/09/13

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

  در تاریخ 98/09/13 به همراه چند تن از دوستان قدیمی جهت ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه "بجنورد"،"جاجرم"،"راز و جرگلان"،"گرمه"و "مانه و سملقان "به فرمانداری شهرستان بجنورد رفتیم؛در حین ثبت نام به مسیر سختی که طی سالهای دراز با کمک پروردگار متعال تا به امروز پیموده ام فکر می کردم  و البته از اعماق وجودم ایمان دارم که حضرت حق خیر و صلاح بنده اش را خواسته است.

"خدايا! تو خود مي داني چون امر شده ايم، از خود نگاشتيم. پس اين خود اظهاري را بر ما ببخشاي و عاقبتمان را بخير دار."

به امید روز های بهتر برای ایران عزیز اسلامی.

 

 در پایان توفیقی حاصل شد و پس از فرایند ثبت نام ،که زمانی نسبتا طولانی را هم به خود اختصاص داد؛با دوستان عرصه خبر گپ و گفتی داشتیم:

_ معیار انتخاب یک نماینده مجلس چیست؟

_ یک فرد باید در راستای وظایف مجلس،که همان قانون گذاری، نظارت دقیق،اشراف به مباحث حقوقی،هوشمندی در تمام عرصه ها و ... است؛انتخاب شود.باید ادم هایی وارد مجلس شوند که قیمت ندارند و با وعده و وعید خام نشوند.افرادی که وارد این عرصه می شوند ابتدا باید به خود یادآور شوند که خداوند ناظر بر تمامی اعمال است تا پروردگار متعال هم نور بصیرت را در دل انها روشن کند.

 

_ مهمترین نقطه ضعف مجلس کنونی چه بود؟

_ مجلس به سویی رفته است که دیگر نمی شود گفت در راس امور است؛مجلس کنونی استقلال ندارد؛همیشه کسانی را که اشراف به معادلات جاری ملی و بین المللی نداشته باشند گروه هایی انها را می چرخانند؛ به تعبیر رهبر انقلاب مجلس تعیین کننده جایگاه بین المللی کشور است؛بنابراین مجلس باید به اصل کار خود بازگردد. 

  مثلاً در مورد قضایای اخیر،در یکی از جلسات که بنده نیز حضور داشتم گزارشی ارائه می شد ؛مدتها قبل فلان سرویس خارجی اعلام کرده است که در ۲۴نوامبر (روز افزایش قیمت سوخت) در ایران نا امنی ایجاد می شود.و جالب بود که یکی از نماینده ها روی میز کوبید و گفت:...بر سر من که نماینده این کشور هستم ؛بی خبرم ولی انها می دانند.این نشان می دهد که مجلس در حاشیه است.اگر شهروندان عزیز ما هوشمندانه انتخاب کنند؛آدمهایی انتخاب نشوند که برای کارهای جاری که سایر ارگان ها مسؤل آن هستند؛اقتدار به مجلس بر می گردد.

 

- در مورد نقاط ضعف استان به خصوص در زیرساخت ها توضیح دهید!

- رهبر معظم انقلاب،در سفر خود به استان،در همین سالن به مسؤلین استانی گوشزد نمودند که«باید طوری برنامه ریزی کنید که در ده سال آینده،استان شما جزو ده استان برتر کشور شود».

استان ما با توجه به شاخصه ها نیاز های جدی دارد.جالب است بدانید در سفر اول ریاست جمهور،اُستانداریْ در این استان داشته ایم که در همین سالنِ ثبت نام،که در خدمت شما هستیم،به آقای رئیس جمهور گزارش می دادند که ظرف یک سال و نیم گذشته به‌اندازه کل سال های پس از انقلاب بودجه به استان آورده ایم؛که بنده همان جا اعلام کردم اگر گفته شما درست است رئیس جمهور هم بفرمایند که کافی است و به شما بودجه اختصاص نمی دهیم.و این در حالی است که عقب افتادگی های زیادی در استان داریم و باید واقعیت های موجود در زیر ساخت را به درستی گزارش دهیم.

یکی از مشکلات این است که به جای پرداختن به زیر ساخت و جای گذاری درست بودجه،وقتی فلان بخشدار،استاندار و یا وزیر به جایی می رود این احساس را دارد که به مردم عزیز ما صدقه می دهد؛و این در حالی است که مردم باید عزت مندانه به حق خود برسند.

  

- نظر کلی خود را در خصوص پرورش نیروهای بومی استان توضیح دهید.

- اجازه بدهید سوال جنابعالی را با خاطره سفر آقای قرائتی ،که سالها قبل به استان ما تشریف آورده اند،جواب دهم که البته بنده در اسارت بودم.ایشان گفته است: شما اجاره نشین هستید؛چراتمام مسولین از خارج استان هستند؟

یکی از ضعف های فرهنگی استان این است که نفرات درجه دوم و سوم در هر بخشی که به استان می آیند؛تقدیس می شوند اما نیروهای بومی را به حاشیه می کشانند.و باید به این نکته توجه کرد.شرایط به گونه ای شده است هر کسی که خارج از استان می اید گویی وارد جزیره ای شده و از اهالی آن جداست.بنابراین باید به گونه ای عمل شود که با پرورش و بهادادن به مدیران بومی در تمام زمینه ها عزت به مردم و استان عزیزمان بازگردد.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
117
180
1620243
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...