A+ R A-

رمز از پا نیفتادن

" رمز از پا نیفتادن .."رمز از پا نیفتادن

 

خالق هستی گفته است : 

[لَقَدۡ خَلَقۡنَا ٱلۡإِنسَـٰنَ فِی كَبَدٍ 

البلد_۴

یقینا انسان را در متن رنج و سختی آفریدیم.]

 

ندهد شربت شیرین به کسی

که در آن یافت نگردد مگسی

 

نوش بی نیش میسر نشود

نیست صافی که مکدر نشود

 

بیماری های مسری هم یکی از همین نیش ها و  ابتلائات است . دیروز در شکل وبا و طاعون و امثال آن به جان جماعت می افتاد و امروز در قالب انواع  آنفولانزاها و اخیرا ویروس کرونا جهانی را در می نوردد . با این هم کار نداریم که این بیماری های همه گیر در این زمانه " بیو تروریسم "  ساخته دست بشر و ارباب قدرت است  برای تامین منافع پیدا و پنهان خویش ، یا آن که برخاسته از طبیعت و مسائل پیرامونی آن است . هر چه هست در عرصه فردی و اجتماعی باید با اراده و ایمان و امید با آن جنگید . امید رمز حیات است . امید رمز جاودانگی است ؛ جنگ اراده ها که سال ها پیش رهبری معظم از آن یاد کرد فقط مخصوص آوردگاه نظامی و سیاسی و هماوردی با دشمنان شناخته شده بشری نیست. خداوند میگوید ابتلای من انواع و اقسام دارد ؛ خوف ، گرسنگی ، نقص در اموال و حتی جان ها  و محصولات و دسترنج های انسان . اما بشارت از آن صابران است . صابران کسانی هستند که مبداء وجود خود را خداوند و بازگشت خود را نیز به ساحت قدسی اش می دانند. پس ؛ 

1⃣ اولا کرونا یک ابتلاست که مومنان وظیفه دارند به حکم عقل مؤيد به شرع ، هم به پیشگیری بپردازند هم در درمان کوتاهی نکنند و هم شِفا و سلامتی را از خدا بخواهند. قرآن از قول ابراهیم خلیل نقل می کند که فرمود ؛" (وَإِذَا مَرِضۡتُ فَهُوَ یَشۡفِینِ) الشعراء 80] شافی حقیقی ام به هنگام مرض خداست اما مفسر حقیقی قرآن ، صادق آل محمد ص علیه السلام  توضیح داد که " أبي الله أن يجري الأمور الا بأسبابها " خداوند برای هر کاری اسباب و عللی نهاده است . لذا در تاریخ آمده است که پیامبری مریض شد و به این هوا بود که بی هیچ مراجعه به طبیب و حکیمی سلامتی اش را با دعا از جانب خداوند باز یابد ، ندا آمد مادام که به نزد طبیب نرفته ای و نسخه او را عمل نکرده باشی از شفا خبری نیست. پس ما دست نیاز به آسمان بر می داریم و با قلبی خاشع و خضوعی ناشی از اعتراف به ضعف بندگی می گوییم ؛ " اللهم یسر و لاتعسر " ای خدایی که نامت دواء و ذکرت شفاست این بلیه را بر ما آسان کن !

2⃣اما جا دارد به این نکته توجه کنیم که محصول پیشرفت علم پزشکی و تلاش های فرزندان دانشمند این ملت باعث شده است که در سخت ترین شرایط تحریم اقتصادی که دشمن ناجوانمرد حتی کمک های انسانی و دارویی را دریغ می کند متولیان امور با اقتدار بگویند : ما کرونا را شکست خواهیم داد . ما بر کرونا پیروز خواهیم شد. پس جا دارد با همه وجود بگوییم ؛ تشکر پزشک ، تشکر پرستار ، تشکر کادر درمان ، تشکر رسانه های سالم و خیرخواه و صاحب نظران آگاه و تمام مسوولان کشوری و لشکری و زحمتکشان مخلص  و تشکر ای تمام کسانی که به نحوی  در این خدمت بزرگ  سهیم هستید. .و سپاس بی کران از آحاد ملتی که اراده کرده است همدل و همزبان و همراه این گردنه را با تمام اقتدار و اراده ای بی مثال با نفسی تمام ناشدنی بی آنکه از پا بیفتد پشت سر بگذارد. 

گفتم غم چه داری ؟

گفتا غمی ندارم 

گفتم درین بلایا

با این همه قضایا

تحریم ها مصائب

ویروس ها ، عجائب

نامردمی های خصم

آیا دلت نلرزد ؟ 

یا پای تو نلغزد ؟

گفتا به لطف ایزد 

کز حکمتش یقین است

اینجا بهشت خوبی

اینجا سرای دین است

وقتی شریک دردم

 صدها فرشته خو هست

تنها نه این ویروسک

آلام دهر سهل است 

از عمق جان گویم 

کووید نوزده را 

چون قطره می بینم

و مهر مردم را 

چون بحر بی پایان .

پایان متن/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
133
210
1622250
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...