A+ R A-

یادداشت های نماز جمعه ای/25 آذر ماه 1401

 

یادداشت های نماز جمعه ای/25 آذر ماه 1401

امروز ۱۴۰۱.۹.۲۵ توفیق حضور در فریضه جمعه را داشتم خطیب محترم پس از توصیه به تقوا فردی و اجتماعی در اهمیت عنصر امامت در آموزه های دینی به سخن مرضیه کبری سلام الله علیها اشاره کرد که فرمود ؛  و جعل طاعتنا نظاماً للملة وامامتنا امانا من الفرقه»

فارس قزوینی فردی که غالی و گمراه و دنیا طلب بود  که خود را یار امام هادی ع می دانست ولی اختلاف با علیل  یکی از نمایندگان واقعی امام در آن بلاد داشت تا جایی که مردم به تردید افتادند و امام علیه السلام در پاسخ برخی معتمدین طی نامه ای از او برائت جست و او را ملعون دنیا و آخرت خواند  و گفت یکی پیدا شود ما را از شر این تفرقه افکن راحت کند .

ائمه علیهم صلوات الله همان گونه که از منحرفان تبری می جستند برای یاران واقعی مثل علی ابن مهزیار دعا می کردند .

  بزرگان هر قوم و طایفه ای را تکریم می کردند  مثلا  حضرت به علی بن بلال به عنوان بزرگ طایفه و تشویقش به اینکه نماینده حضرت را تقویت کند نامه نوشت .

ولایت یعنی همبستگی امت اسلامی حول یک محور تا کار ها به صلاح و خوبی پیش رود .

پیامبر خدا فرمود سنت حسنه برای بانی تا روز قیامت ثواب دارد بی آن که از اجر عاملان دیگر چیزی کاسته شود .

در مقابل اثر  سنت سیئه هم همین است .گناه عاملان بعدی برای موسس آن هم ثبت می شود .

باید برای وضعیت ظاهری پیش آمده برای جامعه از نظر پوشش تدبیر شود و الا در فصل گرما اوضاع خراب تر خواهد شد .

نمی شود با امید یا وعده کارهای عمیق فرهنگی در آینده همه چیز را رها کرد . احاله امور به آینده خوب نیست .

یلدا یعنی شب میلاد مهر یک لفظ سریانی است شاید مساوی با همین میلاد مسیح باشد . خوب است از این شب نشینی ها برای صلاح و سداد و خیر و آبادانی و معروف هایی مثل صله رحم دعوت به خیر و خوبی ، دستگیری از نیازمندان نشر معارف و.. استفاده شود .

پیامبر ص فرمود : شر البلدان من لم یامن فیه القطان  . بدترین سرزمین جایی است که ساکنان احساس امنیت نکنند . پس بدانند امنیت خط قرمز نظام و ملت است . در روایت دیگری آمده لانعمة اهنئ من الامنة .این نعمت امنیت که دشمنان مدتی از ما گرفتند به فضل خدا تدبیر نظام ، یمن بسیج و نیروهای امنیتی و انتظامی و خادمان به ملت و نظام برگشت .

دشمن همیشه مترصد بوده فارغ از مذهبی بودن یا نبودن ایرانی قوی در این این منطقه حساس کره خاکی شکل نگیرد . آیزن هاور رییس جمهور امریکا در ۱۹۳۱ یعنی ۷۰ سال پیش می گوید در تمام کره زمین موقعیتی مهم تر و حساس تر از ایران وجود ندارد . پس باید بدانیم قطع دست آن ها از ایران کار سهلی نیست .

سازمان سیا از سال ها قبل که سرشاخه هایش شناسایی شد کارهای ایران را به موساد واگذار کرد . راهبرد آنان توقف برنامه هسته ای ایران و تضعیف قدرت دفاعی نظامی ایران به مقصود حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه بود . برای رسیدن به این دو هدف استراتژی مرگ با هزار خنجر و هزار زخم را برنامه ریزی کردند .

آنان بر این باورند راس محور مقاومت  در ایران است  پس باید کاری کرد تا این سر بریده شود .لذا در پی بر افروختن آتش فتنه و اختلاف و آشوب در داخل برآمدند .

دولت سیزدهم راهبرد خود را عملیاتی کردن گام دوم اعلام کرده است که در واقع مبطل السحر نظریه پایان تاریخ امریکایی هاست . احیای تمدن نوین اسلامی برای امریکایی ها قابل تحمل نیست .

از سویی این دولت در میز مذاکره سخت بر منافع ملی تاکید کرد و ایستاد .

رژیم صهیونیستی هم در مقابل افتاد دست تندروهای یهودی . از سویی حزب الله این رژیم منحوس را مجبور به بستن معاهده مرزی با لبنان کرد .  منطقه زنگ زور در مرز ارمنستان و آذربایجان هم بخشی از این پازل است .آنان در حالی که فکر مردم دنیا را در مسائلی مثل جام جهانی مشغول کرده اند با تبانی ترکیه آذربایجان رژیم صهیونیستی و ..قصد داشتند این دالان را اشغال کنند اما ایران با به رخ کشیدن قدرت نظامی و اقتدار ذاتی خود ناکامشان گذاشت .

اغتشاشات در واقع فاز عملیاتی مجموع برنامه های تدارک دیده شده امریکا اروپا و صهیونیست های عبری عربی علیه ایران بود که بحمد الله شکست خورد .

تحلیل برخی از بیانیه پایانی چین عربستان این است که چین به ایران پشت کرده است ولی چنین برداشتی کامل نیست .

عربستان در واقع در پی جرخش به شرق است و شاید امریکایی نسبت به نشوز عربستانی ها واکنش نشان دهند .

( البته فکر می کنم چه بسا عربستان به توصیه امریکایی ها میزبانی از چین را انجام داد تا رشوه ای باشد برای ایجاد خلل در روابط راهبردی چین با ایران و روسیه ) .

امریکایی ها از روی کار آمدن دولت جدید عراق که در تعامل مثبت با ایران است نگرانند .

بحمد الله جمهوری اسلامی بدون امتیازدهی به زیاده خواهان از این امتحان سربلند بیرون آمد .

# ملاحظه : یادداشت ها به روش آزاد و توام با تکمیل مطالب است .

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
162
617
1634658
سه شنبه، 28 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...