A+ R A-

عدالت و توازن منطقه ای برای خراسان شمالی رعایت نشده است

عدالت و توازن منطقه ای برای خراسان شمالی رعایت نشده استروزنامه خراسان شمالی در شماره جدبد خود به نقل از دکتر 'قاسم جعفری ' نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازو جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نوشت: عدالت و توازن منطقه ای برای خراسان شمالی رعایت نشده است.

این نشریه نوشت: رعایت نشدن عدالت و توازن منطقه ای درمورد خراسان شمالی، چند قطبی شدن نیروهای بومی، محروم بودن استان خراسان شمالی از مدیران بومی که جهادی عمل می کنند، دخالت شدید برخی نمایندگان استان در عزل و نصب ها و انتقاد از عملکرد برخی مدیران از جمله موضوع هایی بود که قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دربازید از غرفه روزنامه خراسان در نمایشگاه مطبوعات تهران بیان کرده است.

وی گفت: دوست نداشتم فضای مصاحبه انتقادی شود اما بحث به این جا کشیده شد و باید بگویم دوست ندارم خیلی مسوولان را به چالش بکشانم اما در برخی حوزه ها مجبورم و مجبورم شدم سوال طرح کنم چون به تعاملات خیلی جواب نمی دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه در مورد خراسان شمالی عدالت و توازن منطقه ای رعایت و اجرا نشده است .

وی با اشاره به برخی تاکید ها بر بومی بودن مدیران استان اظهار داشت: قرار بود بومی بودن یکی از شاخص ها و اولویت های انتخاب مدیران استان باشد اما نه این که تنها اولویت باشد.

وی افزود: متاسفانه دولت دراین بخش خیلی عملکرد مناسبی ندارد.

جعفری به دخالت شدید برخی نمایندگان استان در عزل و نصب ها اشاره و بیان کرد: متاسفانه امتیاز اول در انتخاب مدیران در استان ما این است که آیا فلان آدم در فلان ستاد انتخاباتی حضور داشته است یا خیر.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خراسان شمالی به کارکردها وتوانمندیها توجه نمی شود و تلاش شده است که نیروهای بومی توانمند هم چند قطبی شوندو نمونه آن را در چند اداره داریم که ایجاد اختلاف می تواند برنامه ریزی شده باشد که این موضوع به وجود آمدن فضای سرخوردگی را در استان موجب شده است.

وی در ادامه به جذب نشدن بخشی ازاعتبارات مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی و معطل مانده برخی پروژه ها در استان اشاره و بیان کرد: بدنه دولت بسیار تنبل است و کارایی و چالاکی رادرآن نمی بینیم.

وی خاطر نشان کرد: بنگاه های کار آفرینی داریمکه می گویند فلان تعداد کارگر داشتیم وآلان نداریمو هنوز ذهن من درگیر این مسئله است که وقتی رییس جمهور می گوید از رکود خارج شده ایم برچه اساسی این حرف را می زند زیرا زمانی از رکود خارج می شویم که رونق کار ایجاد شود.

دکتر جعفری با اشاره به پایین بودن میزان سرمایه گذاری در استان های کوچکی مانند خراسان شمالی، گفت:یکی از آفات بزرگ کشور، سیستم بانکی استکه در مقام قانون و رویه اجرایی کاملا متفاوت است.

وی افزود: وقتی بانک به دنبال بنگاه داری می افتد ودر'ولنجک' و غیره زمین می خرد ، چه انگیزه ای دارد که در خراسان شمالی سرمایه گذاری کند.

وی خاطر نشان کرد : درکشور ، رباخوارترین بانک راداریم وآرزو می کنیم یک منجی بیاید و ما را از این سیستم بانکی نجات دهد.

وی به موفق نبودن خراسان شمالی در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: ئر مجموع ما باید مدیرانی داشته باشیم که عملیاتی برخورد کنند اما مدیران چالاکی که جهادی عمل کنند کم داریم و البته مدیران موفق هم داریم.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد،جاجرم، گرمه ، مانه و سملقان و راز .و جرگلان در این گفت و گو با وزین خواندن روزنامه های خراسان و خراسان شمالی از اصحابان این روزنامه ها تقدیر کرد و گفت: احساس می کنم این روزنامه ها هم در عرصه استانی و هم در عرصه ملی، جایگاه و نقش مثبت و اثر گذاری دارند که باعث دلگرمی ماست.

وی خاطر نشان کرد: امروزه تمام نیات ونقشه های خیرخواهانه وقتی می تواند به نتیجه برسد که شهر ازرسانه ای خوب برخوردار باشد.

وی بیان کرد: رسانه های نوشتاری از فضای خاصی برخوردار هستند اما آن چه ماندگارتر است، تیتر، لید و سوتیتری است که برای مطالب انتخاب می شود و تیتردرست مانند عنوان جامع وکاملی است برای یک کتاب که اثرگذار هم هست..

دکتر جعفری ادامه داد: آن چه درروزنامه هاست حاکی ازفکر و اندیشه تیمی است که اعضای آن به شکل تخصصی در بخش های مختلف فعالیت می کنند.

انتهای پیام /*

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
191
650
1637053
جمعه، 31 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...