A+ R A-

کم توجهي به بخش کشاورزي عامل مهاجرت روستاييان به حواشي شهرهاست .

کم توجهي به بخش کشاورزي عامل مهاجرت روستاييان به حواشي شهرهاست .نماينده مردم بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه و سملقان و راز و جرگلان روز گذشته با بيان اين مطلب در همايش صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير گفت: چون کشاورزان در روستاها تضمين نيستند، زحمات 70 ساله خود را براي خريد يک واحد مسکوني در حاشيه شهرها هزينه مي کنند.

«قاسم جعفري»ادامه داد: تضمين آينده کشاورزاني که توليدکننده و تأمين کننده رفاه کشور هستند و اقتصاد استان مبتني بر کشاورزي است، بايد در اولويت کارهاي مان قرار گيرد، زيرا در حال حاضر اين قشر محروميت هاي زيادي دارند.

وي افزود: مقام معظم رهبري در سفر به استان، با وجود اين که با کارشناسانه ترين نظر، کشاورزي را از اولويت هاي استان معرفي کردند، اما در استان در بخش کشاورزي به لحاظ زيرساخت فرهنگي کار زيادي انجام نشده است و به جاي آن 78 ميليون حقوق بگير داريم.

وي تصريح کرد: در بخش صنعت به استان ظلم شده است و ناگزيريم که به بخش کشاورزي توجه ويژه اي داشته باشيم و نرخ هاي خريد تضميني را بايد عادلانه و مناسب تعيين کنيم.وي با گلايه مندي از سيستم بانکي نيز گفت: امروز قانون عمليات بانکي بدون ربا را داريم، با اين وجود رباخوارترين بانک هاي دنيا در کشور ما هستند.

وي ادامه داد: اگر مي خواهيم کشاورزي را نجات دهيم بايد شعار ندهيم، زيرا قيمت هاي تضميني داريم، اما به دليل بي توجهي ورشکستگي کشاورزان را موجب مي شود.

وي افزود: با وجود تصويب هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار تسهيلاتي در سفر مقام معظم رهبري، هنوز هم اين مصوبه اجرا نشده است.

وي بيان داشت: براي برطرف کردن مشکلات بايد راه را پيدا کنيم، زيرا تاکنون به دليل نبود برنامه ريزي هاي درست با مشکلات زيادي مواجه شده ايم.

وي افزود: پتروشيمي خراسان با وجود سالانه 140 ميليارد تومان سوددهي، اما نفعي براي استان ندارد، زيرا سرمايه هاي آن در بانک هاي استان هاي ديگر است .

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
201
206
1622108
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...