A+ R A-

افزایش پذیرش ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد مصداق مدرک فروشی است

 افزایش پذیرش ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد مصداق مدرک فروشی استجعفری گفت:تا این لحظه هیچ مدرک مستندی از سوی دانشگاه آزاد به مجلس نداده‌اند که قانونی بودن افزایش پذیرش ظرفیت دکتری در این حجم وسیع را تأیید کند.

قاسم جعفری ، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت : تاکنون هیچ مدرک مستندی که حاکی از قانونی بودن شیوه پذیرش چند هزار نفری در مقطع دکتری دانشگاه آزاد باشد به مجلس ارائه نشده است و تنها یک تفاهم نامه کلی در این زمینه امضا شده است.

وی با بیان اینکه قانون می گوید در هر رشته باید تک تک رشته‌ها به تأیید شورای گسترش وزارت علوم برسند، خاطر نشان کرد: باید شورای گسترش تک تک رشته‌ها را بررسی و به صورت جداگانه مجوز صادر می کرد اما در مورد دانشگاه آزاد تنها یک تفاهم نامه کلی برای بیش از 750 رشته امضا شده ، آن هم در مقطع مهم و اثر گذاری مثل دکتری که می تواند تبعات منفی فراوانی برای سیستم آموزشی کشور به همراه داشته باشد.

وی افزود: این پذیرش بی ضابطه در حالی آغاز به ثبت نام کرده که هنوز این دانشگاه استاد کافی برای تدریس در مقطع دکتری ندارد و به نوعی نمونه بارز مدرک فروشی در مقطع دکتری از سوی این دانشگاه در حال رخ دادن است.

وی تصریح کرد: فعلا وزارت علوم نیز پاسخی جدی و مستند به مجلس نداده است اما مجلس در حال رصد موضوع است و وظیفه قانونی خود را در این زمینه ایفا می کند، حتی ارگانهایی مثل شورای انقلاب فرهنگی و قوه قضائیه نیز باید با ابزارهای نظارتی خود در این موضوع به علت حساسیت آن وارد عمل شوند.

انتهای پیام /

نظرات/سوالات (1)

  • رضوي

    سلام
    ضمن قدرداني از زحمات بي دريغ شما نماينده دلسوز ملت
    خواهشندم جلويه افزايش بي رويه مقطع دکتري دانشگاه ازاد رو بگيريد اين خواسته تمامي افرادي هست که با سختي به مقطع دکتري راه يافتند ضمن اينکه مدرک فروشي دانشگاه ازاد در بلند مدت به ضرر همه خواهد بود و جلوي قانون گريزي و بي توجهي دانشگاه به هشدار هاي خانه ملت قوت قلبي برايه جواناني هستش که به اينده بهتر چشم دوخته اندچرا کارشناسي ارشد اين همه و بدون کيفيت افزايش يافت ايا اينده دکتري نيز همين خواهد بود . من افرادي را ميشناسم که اما دکتري دانشگاه ازاد قبول شدند و ادعا مي کنند که حتي يک هفته هم نخواندند . و واحد هايي هستند که حتي يک استاديار تمام وقت ندارند ولي ١٢نفر دانشجوي دکتري گرفتند . ايا نبايد بين عرضه و تقاضا مقطع دکتري توازن باشد ؟؟؟؟ما جوانان به کمک شما نمايندگان دلسوز در اين برهه نياز داريم '!!'

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
42
210
1622159
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...