A+ R A-

دانشگاه آزاد اساتید کافی برای پذیرش دکتری ندارد/ افزایش ظرفیت با انگیزه اقتصادی صورت گرفته است

 دانشگاه آزاد اساتید کافی برای پذیرش دکتری ندارد/ افزایش ظرفیت با انگیزه اقتصادی صورت گرفته استجعفری گفت: ما تا این لحظه یک دلیل قانع کننده و مدرک مستند برای افزایش ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد دریافت نکرده‌ایم.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ما تا این لحظه یک دلیل قانع کننده در خصوص پذیرش 750 رشته محل در مقطع مهمی هم چون دکتری از سوی دانشگاه آزاد دریافت نکرده‌ایم.

وی گفت: استناد مسئولین دانشگاه آزاد فقط به یک تفاهم نامه است که به هیچ عنوان وجه قانونی ندارد و مورد تأیید مجلس و شورای انقلاب فرهنگی نیست.

وی با بیان اینکه حتی برخی از این 750 رشته قابلیت پذیرش در مقطع دکتری هم ندارند، خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است توجه به این نکته است که نگاه مسئولین دانشگاه آزاد در این موضوع اقتصادی است، وگرنه چطور می‌شود استاد کافی برای تدریس در مقطع دکتری وجود ندارد اما چند هزار نفر در این مقطع پذیرش کرد.

وی تصریح کرد: ما قبلا در این خصوص تذکرات خود را به دانشگاه آزاد داده‌ایم و در صورت تداوم بی توجهی آنان به این موضوع ناچار به اعمال ماده 236 قانون اساسی در خصوص دانشگاه آزاد خواهیم شد.

وی در خصوص مشکلاتی که این شیوه افزایش به همراه خواهد داشت، افزود: این رفتار دانشگاه آزاد به تقویت قانون گریزی منجر می‌شود و هزینه سنگینی به کشور وارد می‌سازد، چرا که توسعه آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی باید در چارچوب قانون باشد و فضای کارگاهی و امکانات در حد آموزش برای مقطع دکتری مهیا باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
13
194
1639529
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...