A+ R A-

زمزمه‌های حذف «قانون تعهد خدمت در آموزش‌وپرورش» به گوش می‌رسد

زمزمه‌های حذف «قانون تعهد خدمت در آموزش‌وپرورش» به گوش می‌رسد قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش " معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری پیشنهادی را درخصوص حذف قانون تعهد خدمت در آموزش و پرورش ارائه کرده است، آیا تصویب این پیشنهاد منجر به تضعیف تربیت معلم می‌شود؟" اظهار داشت:‌ این موضوع هنوز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نشده است.

وی افزود: به اعتقاد بنده اگر دانشگاه فرهنگیان بتواند بر اساس آرمان‌های تعیین شده، دانشجو معلم جذب و آنها را تربیت و به بدنه آموزش و پرورش وارد کند، بسیار عالی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه معلمی را نباید مانند سایر مشاغل دانست، گفت:‌ معلمی نیاز به عشق دارد اما در کنار آن زندگی معلمان نیز باید تامین شود.

جعفری بیان کرد: اگر جذب دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان با ملاک‌های واقعی و ارائه آموزش‌های تخصصی صورت بگیرد، حذف دانشگاه فرهنگیان یک خطای بزرگ است اما دانشگاه فرهنگیان تاکنون کارنامه درخشانی نداشته است و نتوانسته‌ایم در مراحل آموزش دانشجو معلمان به اهداف تعریف شده دست یابیم.

وی عنوان کرد: در برخی از کشورهای دنیا، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد از طریق برگزاری آزمون در آموزش و پرورش جذب می‌شوند و دوره‌ای دو ساله برای آشنایی‌ آنها با فن معلمی و روش تدریس برگزار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در موضوع حذف قانون تعهد خدمت باید با نگاه تخصصی و نه نگاه سیاسی به موضوع نگریست، ادامه داد:‌ در نگاه تخصصی این موضوع باید بیشتر مورد بررسی و واکاوی قرار بگیرد.

جعفری گفت: بنده از برخی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان بازدید کرده‌ام و زمانی که با تعدادی از دانشجو معلمان صحبت کردم، مشخص شد که صرفا به دلیل تعهد خدمت و تضمین بودن آینده شغلی دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرد‌ه‌اند.

وی افزود: در رابطه با حذف قانون تعهد خدمت دانشجو معلمان باید با نگرش تحقیقی به موضوع وارد شد و بررسی کرد که آیا روش جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با گذراندن دوره آموزشی یک یا دو ساله مفیدتر است یا روش فعلی. البته باید تاکید کرد که منظور از تربیت معلم صرفا دانشگاه فرهنگیان نیست بلکه جذب نیروهای سایر دانشگاه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم برای تسلط آنها به حرفه معلمی نیز تربیت معلم محسوب می‌شود.

نظرات/سوالات (1)

  • قاسمی

    آفای جعفری، گمان میکنم اطلاعات شما در باره ی دانشگاه فرهنگیان،بنا به فرموده خودتان کاملا غیر علمی و مربوط به مصاحبه با چند دانشجوست. زیرا اگر به کارنامه علمی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان در کنکور توجه می نمودید، مشاهده می کردید که دانشجو معلمان با چه نمرات علمی درخشانی که امکان حضور آن هارا در سایر دانشگاه های کشور فراهم نموده، حرفه معلمی؛ را که ایشان را به حضور حداقل 8 ساله در دورافتاده ترین مناطق مجبور ساخته؛ برگزیده اند. علیهذا بر شما و ههمکاران محترمتان در مجلس وهمچنین بر مردم پوشیده نیست که در ورای این لایحه ی دولت که فاقد مشروعیت قانونی است؛ تنها مشکلات اقتصادی دولت وجود دارد

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
132
210
1622249
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...