A+ R A-

رسانه ها شکاف بین معلمان و دانش آموزان را زیاد نکنند

رسانه ها شکاف بین معلمان و دانش آموزان را زیاد نکنندعادل روان، یکی از دبیران دبیرستان پسرانه نمونه فرهنگیان خرمشهر در دوره متوسطه اول، با یک دانش آموز درگیری لفظی پیدا کرد. ساعتی بعد غلام عباس نظری منش، معاون گمرک خرمشهر پدر دانش آموز، همراه با دو محافظ به مدرسه آمد و در حضور دانش آموزان یک سیلی به گونه معلم زد. در مدت زمان کوتاهی این خبر به گونه های مختلف در رسانه های رسمی و غیر رسمی کشور باز نشر شده است. این اتفاق، جامعه فرهنگی خرمشهر را به شدت متاثر کرد. فرهنگیان خرمشهر با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این عمل ناپسند، خواستار محاکمه و مجازات فرد خاطی شدند و بیان کردند که در صورت بی توجهی مقامات در اعتراض به این اهانت و برای حمایت از همکار خود، دست از کار می کشند. این اتفاق در جامعه فرهنگی با جمله ی "سیلی اقتصاد بر گونه ی فرهنگ" تیتر زده شد.

قاسم جعفری، سخنگوی کمیته آموزش مجلس به ایسکانیوز گفت: این اتفاق یعنی افراد به این سمت کشیده شده اند که بطور ناشایستی از موقعیت های خود استفاده کنند. حتی یک آدم عادی هم نباید این رفتار را انجام دهد چه رسد به کسی که جایگاه و پست دولتی دارد. که توقع ها از او متفاوت و البته بیشتر است.

جعفری گفت: این روش متعلق به زمان قبل از تمدن بشری است که افراد از انتقام جویی فردی، برای دست یابی به اهداف و خواسته های خود استفاده می کردند. ما قانون داریم اگر فرزند این آقا مورد توهین، بی احترامی، بی مهری و یا هر چیز دیگری هم واقع شده بود باید از راه قانون شکایت می کردند و به موضوع رسیدگی می شد و این رفتار اصلا شایسته و برازنده نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: این رفتار محکوم است و در نادرستی آن هیچ شکی نیست و مستحق اقدام جزایی و اخلاقی است.

جعفری در ادامه گفت: این روزها ما شاهد شکافی بین دانش آموزان و معلم ها هستیم که این باعث نگرانی ما است و پیامد های بسیار مخربی را در سطح کشور می تواند ایجاد کند. نیاز اصلی ما در این میان توجه و نگاه مثبت به حیطه آموزش و معلمان است.

سخنگوی کمیسیون آموزش در انتها اشاره کرد: رسانه ها بسیار موثر هستند. رسانه می توانند در ایجاد این نگاه بسیار موثر باشد. رسانه باید در انعکاس اخبار نگاه به آینده هم داشته باشد و مراقب فضای حاکم بر آموزش در اجتماع باشند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
98
210
1622215
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...