A+ R A-

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: تخصیص247 هزار میلیارد ریال بودجه به آموزش و پرورش

 سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: تخصیص247 هزار میلیارد ریال بودجه به آموزش و پرورشسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بودجه سال آینده 247 هزار میلیارد ریال اعتبار برای وزارت آموزش و پرورش منظور کرده است.

به گزارش ایرنا، 'قاسم جعفری' چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش این خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: این رقم 9.25 درصد کل بودجه عمومی کشور را تشکیل می دهد. وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تخصیص بودجه، مورد غفلت و مظلوم واقع شده، گفت: این وزارتخانه یک چهارم کارکنان دولت را در خود دارد و در واقع دولت باید 25 درصد بودجه عمومی خود را به این بخش اختصاص دهد.

وی افزود: بنا بر آمارهای مرکز پژوهش های مجلس، 86 درصد از بودجه آموزش و پرورش صرف تامین حقوق کارکنان و معلمان این وزارتخانه می شود.

نماینده شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی از پایین بودن سرانه مدارس نیز گلایه کرد و گفت: در شرایط کنونی مدیران آموزش و پرورش به جای فکر کردن به ارتقای کیفیت آموزش، باید عمدتا دغدغه دادن بدهی آب و برق و گاز و رفع مشکلات سامانه گرمایشی مدارس را داشته باشند.

جعفری با انتقاد از آنچه خصوصی سازی مدارس خواند، این امر را خلاف قانون دانست و گفت: شمار زیادی از مدارس دولتی به بخش خصوصی واگذار شده که این با قانون اساسی، برنامه پنجم و نیز بودجه 93 مغایرت دارد.

وی همچنین به نگرانی مجلس از طرح تبلیغات تجاری در محیط های آموزشی برای جبران بخشی از نیازهای مالی مدارس اشاره کرد و گفت: این امر به دغدغه ای برای فعالان و دلسوزان بخش فرهنگی تبدیل شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به طرح نظام رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: نماینده دولت با بیان اینکه وزارتخانه در حال تدوین طرحی جامع در این خصوص است با این طرح در مجلس مخالفت کرد که همین موجب رای نیاوردن طرح مزبور در مجلس شد.

وی افزود: از وزیر آموزش و پرورش انتظار داریم به این مورد توجه کرده و طرحی مناسب را تهیه کند.

انتهای پیام /

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
792
235
1639317
چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...