A+ R A-

دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

دانشگاه در هفته‌ای که گذشتبرخورد قطعی با موسسات غیرمجاز ، بررسی وضعیت بورسیه های غیر قانونی وجذب 20 هزار عضو هییت علمی دانشگاه آزاد تا سال 96 از مهمترین اتفاقات آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت بود به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، در هفته‌ای که گذشت دانشگاه شاهد اتفاقات متعددی بود.

وزارت علوم قاطعیت بیشتری در برخورد با مؤسسات غیرمجاز نشان دهد زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از مباحثی که در طی هفته اخیر مورد بررسی قرار گرفته است، توجه به وضعیت مؤسسات اعزام دانشجو به خارج و معرفی هرچه سریع‌تر مؤسسات غیرمجاز در این حوزه است.

فعالیت کمیته نظارت بر بررسی بورسیه ادامه دارد قاسم جعفری سخنگوی‌ کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس گفت : اعضای کمیته منتخب جدید بررسی‌ پرونده بورسیه‌ها معرفی و از سوی کمیسیون آقایان نبویان، زارعی و صابری در این کمیته به عنوان ناظر حضور دارند. بیشترین صدمات به آمایش سرزمین از جانب کمی‌گرایی وارد آمد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس گفت: متأسفانه هنوز بستر لازم برای کیفی‌گرایی در دانشگاه‌ها فراهم نشده است، چرا که هنوز برخی از مسئولین دانشگاهی به توسعه کمی‌ گرایش دارند. تامین بودجه از سوی دانشگاه مادر در هر استان امید معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: طرح تامین بودجه از سوی دانشگاه مادر در هر استان در حال آماده سازی است.

جذب 20 هزار عضوهیات علمی در دانشگاه تا پایان سال 96/کاهش وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه میرزاده رئیس دانشگاه آزاد گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و اجرای طرح‌های اقتصادی و دانش بنیان تا سال آینده میزان وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه به 84 درصد می‌رسد.

آخرین وضعیت بورسیه‌های غیر قانونی اعلام شد/اعتراضات بررسی می‌شود فرهادی وزیر علم تحقیقات و فناوری گفت: وضعیت بورسیه‌های غیر قانونی مشخص شده است، چنانچه برخی از اعتراضات از سوی اساتید نمایندگان مجلس بررسی می‌شود.

بازدید سرزده از دانشگاه‌ها با هدف ساماندهی آموزش عالی هروی رییس کمیته آموزش عالی مجلس گفت: کمیته آموزش عالی مجلس در راستای ساماندهی مراکز علمی از دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت سرزده بازدید می‌کند که در همین راستا هفته گذشته از دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد بازدید کرد و هفته آینده نیز از دانشگاه بین‌المللی کیش بازدید خواهد کرد.

در تلاشیم عدالت آموزشی در بودجه را محقق سازیم

زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به اصلاحاتی که در لایحه بودجه صورت گرفته است نزدیک به 250 میلیارد تومان برای کمک به دانشگاههایی که زیر متوسط رشد قرار دارند قرار گرفته است.

احتمال درخواست تفحص از روند بررسی بورسیه‌ها در وزارت علوم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جعفری گفت:بحث بورسیه‌ها بسیار پیچیده است و با آبروی خیلی افراد بازی شده و در این پرونده سیاست‌های چندگانه بکار رفته است که اگر بررسی این پرونده با کوتاهی و تأخیر بیش از حد مواجه شود مجلس پیگیر تفحص از عملکرد وزارت علوم در خصوص بررسی این پرونده خواهد شد. تمام رشته‌ محل‌های دکتری دانشگاه آزاد باید مجوز داشته باشد/پذیرش در رشته محل بدون مجوز خلاف قانون است

جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق صحبتی که با وزیر علوم در خصوص رشته‌های پذیرش دکتری دانشگاه آزاد صورت گرفته است این دانشگاه باید در فرصت تعیین شده برای هر رشته محل از شورای گسترش مجوز کسب نماید. ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی پایان نامه‌های مقاطع دکتری و ارشد

زاهدی رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به جلساتی که با دکتر فرهادی در خصوص ساماندهی وضعیت پایان نامه‌های دکتری و ارشد داشتیم مقر رشد وزارت علوم لایحه‌ای در خصوص جلوگیری از شرایط نابسامان پایان نامه‌ فروشی تدوین نماید. 1.5 میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات و فناوری‌های توان‌بخشی از سوی معاونت پرداخت شد فتوحی‌ رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: 1.5 میلیارد تومان اعتبار از سوی معاونت برای مرکز تحقیقات فناوری‌های توان‌بخشی عصبی هوشمند جواد موفقیان‌، پرداخت شده است.

اتمام تعیین تکلیف پذیرش دانشجویان دکتری احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: تعیین تکلیف پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور به اتمام رسیده است.

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی پایان نامه‌های مقاطع دکتری و ارشد زاهدی رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به جلساتی که با دکتر فرهادی در خصوص ساماندهی وضعیت پایان نامه‌های دکتری و ارشد داشتیم مقر رشد وزارت علوم لایحه‌ای در خصوص جلوگیری از شرایط نابسامان پایان نامه‌ فروشی تدوین نماید.

معرفی بر‌ترین دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشورهای اسلامی/۸۷ دانشگاه مربوط به کشور ایران است گزنی معاون پژوهشی و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: براساس آخرین آمار دانشگاههای بر‌تر و موسسان تحقیقاتی کشورهای اسلامی معرفی شدند که ۸۷ دانشگاه مربوط به ایران است.

بازنگری 70 درصد آئین‌ نامه‌های آموزشی نوه‌ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم گفت: 70 درصد از آئین‌نامه‌های آموزشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی بازنگری شد.

منابع جدیدی در بودجه آموزشی و پژوهشی تعریف کرده‌ایم

زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مصوبات خوبی هم به لحاظ آموزشی و هم به لحاظ پژوهشی داشتیم اما آنچه مهم است این نکته است که این مصوبات در کمیسیون تلفیق رأی بیاورد.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
88
206
1621995
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...