A+ R A-

امنیت پایدار مرزها در گرو توجه به مسائل اقتصادی مرزنشینان است

امنیت پایدار مرزها در گرو توجه به مسائل اقتصادی مرزنشینان استقاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی بجنورد- نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به بعد فرهنگی، اقتصادی، معیشتی و مولفه های سخت افزاری امنیت مرزنشینان باعث توسعه امینت پایدار در مرزها می شود.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تهدیدها و تحریم هایی كه كشور ما با آن مواجه است، اظهار داشت: به منظور حفظ كشور از تهدیدات احتمالی و ایجاد امنیت پایدار در مرزها باید به تمامی زمینه ها از جمله معیشت مرزنشینان توجه داشت.

وی تصریح كرد: علاوه بر توجه به معیشت مرزنشینان، استفاده از ظرفیت های مرز نشینان در زمینه های مختلف، ایجاد بازارچه های مرزی مشترك، بسترسازی داد و ستد مرزی، توجه به بعدهای فرهنگی و ... نیز در ایجاد و توسعه امنیت پایدار مرزها تاثیر دارد.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در خصوص مزیت ایجاد بازارچه های مرزی توضیحاتی داد و گفت: با ایجاد بازارچه های مرزی، مبادلات و صدور محصولات تولیدی، علاوه بر این كه مشكلات معیشتی مرزنشینان رفع می شود، سرمایه ای نیز برای ورود به عرصه های بزرگ اقتصادی ایجاد می شود.

وی اقتصاد نواحی مرزی را شاخص اصلی برقراری ارتباط بین كشورهای همسایه ها و امرار معاش مرزنشینان دانست.

جعفری تصریح كرد: با ایجاد بازارچه های مرزی، كشورهای همسایه می توانند در كنار هم از فرصت ها و منابع مشترك استفاده كنند همچنین این موضوع باعث دوستی، تفاهم، امنیت، رونق اقتصادی، كاهش قاچاق كالا، ایجاد فرصت های شغلی و ... می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
565
617
1635061
سه شنبه، 28 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...