A+ R A-

خاطرات نماینده آزاده پارلمان از عید در اسارت

خاطرات نماینده آزاده پارلمان از عید در اسارتقاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی که ۶ سال از ایام جوانی خود را در زندان های رژیم بعث عراق سپری کرده است به بیان خاطراتی از ایام عید در اسارت پرداخت.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال قصد دارم عید به مسافرت بروم. می خواهم در حوزه انتخابیه به روستاها سرکشی کنم. اگر خانواده همراه من بیایند می توانند گشت و گذار کنند ما هم به مردم سرکشی کنیم.

نماینده مردم بجنورد گفت: خراسان شمالی هم به لحاظ جذابیت و مناظر طبیعی و هم از نظر فرهنگی بسیار شهر خوبی برای مسافرت است.

وی از همه هموطنان دعوت کرد خراسان شمالی را برای سفر از دست ندهند و گفت: مناظر طبیعی بسیار زیبایی مانند پارک ملی باباامانی، بشقارداش در این استان وجود دارد.

قاسم جعفری از آمادگی مدارس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: شرایط برای مسافران فراهم است و ستاد نوروزی قطعا آماده پذیرایی از مهمانان است. هموطنان مطمئن باشند در بجنورد به آنها سخت نخواهد گذشت.

خاطره ای از سیر و سفر دکتر حسابی

وی با بیان اینکه شاید در شهرستان بجنورد هتل های آنچنانی وجود نداشته باشد اما شرایط برای حضور مهمانان نوروزی فراهم است، به بیان خاطره ای از پروفسور حسابی پرداخت و گفت: فرزند پروفسور حسابی تعریف می کرد « وقتی همراه پدر به مسافرت می رفتیم هیچ گاه به هتل نمی رفتیم بلکه به روستاها رفته و خانه روستایی اجاره می کردیم. هم با مردم آشنا می شدیم و هم به اقتصاد روستا کمک می کردیم.»

جعفری ادامه داد: گردشگری واقعی به معنای حضور در هتل چند ستاره نیست، بلکه به معنای سیر و سفر است. وی ادامه داد: ایام عید به تمام روستاهای حوزه انتخابیه ام سرکشی خواهم کرد.

جعفری در خصوص تحقق شعار سال ۹۳ گفت: دولت و مجلس در تحقق شعار فرهنگ و اقتصاد کوتاهی کردند. در تحقق شعار سال ۹۳ دولت و مجلس کوتاهی کردند

نماینده مردم بجنورد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت و مجلس تلاش هایشان برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ارزیابی کنند، اظهار داشت: باید بپذیریم در تحقق اقتصاد مقاومتی کوتاهی شده است.

وی با بیان اینکه همه قبول دارند نسخه اساسی نجات کشور، اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی، دانش بنیانی، پیشرفت در تکنولوژی، سبک زندگی درست اسلامی و ایرانی، مهارت آموزی، حرکت به سوی رشته های کاربردی در دانشگاهها، فرهنگ درست کار کردن را در خود دارد.

جعفری، پرکاری، به دست آوردن درآمد و پس انداز درآمد را از ویژگی های ذاتی اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: پس اندازهای مردم باید در راستای کارهای مولد سرمایه گذاری شود.

وی گفت: بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد که اگر در تولید سرمایه گذاری شود تحول اساسی روی خواهد داد.

۳۴۷ میلیاردی که مردم بجنورد بر باد دادند

جعفری ادامه داد: در حوزه انتخابیه من صندوق مالی و اعتباری ۳۴۷ میلیارد تومان از پس اندازهای مردم استان ما را به صندوق مرکزی در استان دیگر انتقال داده است. اگر این پول در استان ما سرمایه گذاری می شد موجب تحول اساسی در استان می شد. نگرانی برای انتخابات ۹۴ ندارم

جعفری در خصوص ارزیابی اش از سال ۹۴ با توجه به انتخابات مجلس، گفت: هیچ نگرانی از سال آینده ندارم. به خاطر اینکه همیشه برای انجام وظیفه به میدان آمده ام.

وی با بیان اینکه شرایطم در حوزه انتخابیه برای انتخابات سال آینده خوب است، افزود: در انتخابات گذشته در شب شمارش آراء که با ورود هر صندوق آراء بالا و پایین می شد، ستاد انتخاباتی بنده بسیار پرتلاطم بود. در این شرایط من می توانستم به راحتی بخوابم چون اصلا نگرانی نداشتم.

نماینده مردم بجنورد ادامه داد: بنده نه خودم را مدیون کسی می کنم، نه وعده بی جا می دهم به همین دلیل کار مشخص بی دغدغه ای دارم.

خاطرات ایام اسارت/ عیدکم سعیدا ایرانکم بعیدا این نماینده آزاده مجلس شورای اسلامی در خصوص خاطراتش از دوران اسارت گفت: عید رزمندگان اسیر برای عید مبارکی به یکدیگر می گفتند « ایامکم سعیدا، ایرانکم بعیدا، عید و آمد و ما صفا نداریم، آجیل و شیرینی خیلی خوب است اما چه کنیم که ما نداریم.»

وی ادامه داد: در ایام اسارت نیز خود اسیران، با استفاده از تشت لباسشویی و یک ملاقه مراسم تحویل سال را برگزار می کردند و با ایجاد صدای توپ، آغازسال نو را اعلام می کردند شادی سال نو را ایجاد می کردند.

جعفری افزود: بعد از تحویل سال همه اسرا با هم دعای تحویل سال را می خواندند و بعد از آن همه اسرا که شاید در یک اردوگاه ۱۸۰۰ نفر بودند در حیاط می ایستادند با هم دیده بوسی کرده و چاووش خوانی می کردند.

وی اظهار داشت: در ایام عید برنامه های تفریحی، سالم برای بچه ها برگزار می کردیم.

جعفری تاکید کرد: شیرین ترین روزها در ایام تحویل سال را در اسارت گذراندیم، زیرا وحدت و هماهنگی خوبی بین بچه ها وجود داشت.

این نماینده مجلس گفت: هر زمانی که به یاد اسارت می افتم این قصیده را می خوانم «یاد ایام اسارت، یاد باد، یاد هر لحظه شهادت یاد باد»، «یاد بعقوبه الانبار رمادی، موصل ۲، موصل ۱، موصل ۴، یاد تک سلولی تار و نمین، یاد ساعت ها نشستن بر زمین، یاد فریاد و دعای عاشقان زیر ضربت خصان» ، اگر کسی در ایام اسارت دل تنگی می کرد بچه ها با شوخی و خنده سعی می کردند حال و هوایش را تغییر دهند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
170
206
1622077
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...