A+ R A-

سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس در گفت‌وگو با تسنیم تشریح کرد وضعیت افزایش ضریب حقوقی فرهنگیان

 سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس در گفت‌وگو با تسنیم تشریح کرد وضعیت افزایش ضریب حقوقی فرهنگیانخبرگزاری تسنیم:سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بحث افزایش ضریب حقوقی فرهنگیان از بحث رتبه بندی مجزاست، گفت:‌ در رابطه با افزایش پایه حقوقی فرهنگیان باید لایحه‌ای از سوی دولت تهیه شود.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص پیگیری مطالبات فرهنگیان با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار داشت: در جلسه مشترک کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس با مسئولان سازمان مدیریت درخصوص مطالبات معلمان، رفع تبعیض میان آنها و سایر کارکنان دولت و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان مباحثی مطرح شد.

وی افزود: مسئولان سازمان مدیریت اعلام کردند که به منظور پرداخت مطالبات فرهنگیان اعتباری را اختصاص خواهند داد همچنین به مشکلاتی نیز اشاره کردند از جمله اینکه سایر سازمان‌ها و سایر کارکنان از جمله ایثارگران نیز مطالباتی دارند اما اعلام کردند از هر راه قانونی که بتوانند برای پرداخت مطالبات فرهنگیان و رفع مشکلات معیشتی آنها تلاش خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش که«لایحه بهبود معیشت فرهنگیان در دست تهیه است؟‌»گفت: هم‌اکنون دو بحث در حال پیگیری است. بحث نخست، تغییر ضریب حقوقی و افزایش پایه حقوقی فرهنگیان است که دولت باید در این زمینه تلاش کرده و راهکاری جدی برای حل مشکل معیشتی فرهنگیان بیاندیشد.

جعفری بیان کرد: بحث دیگر،‌رتبه بندی معلمان است. رتبه بندی یکی از 6 زیرنظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، بنابراین اجرای آن ضروری است. بحث افزایش ضریب حقوقی فرهنگیان از بحث رتبه بندی مجزاست. وی با اشاره به اینکه مجلس نمی‌تواند در رابطه با بهبود معیشت معلمان طرح ارائه کند، گفت:‌اگر مجلس در این زمینه طرحی را ارائه کند، اصل هفتاد و پنجی محسوب شده و از آنجاییکه بار مالی به دولت تحمیل می‌کند، رد خواهد شد. اگر دولت لایحه‌ای را برای حمایت از فرهنگیان ارائه کند، چک سفید امضا می‌دهیم که در مجلس از آن حمایت کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس ادامه داد:‌روز دوشنبه اعضای این کمیسیون با وزیر آموزش‌وپرورش جلسه مشترکی در خصوص طرح رتبه بندی دارند. از فرهنگیان درخواست داریم تا نظرات اصلاحی خود را در رابطه با رتبه بندی ارائه دهند تا این طرح به صورت جامع‌تری تصویب شود.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
48
210
1622165
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...