A+ R A-

سهم فعالیت‌های پژوهشی معلمان در طرح رتبه‌بندی

 سهم فعالیت‌های پژوهشی معلمان در طرح رتبه‌بندیخبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در طرح رتبه‌بندی مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی و پژوهشی برای ارتقای فرهنگیان مدنظر است، گفت: تلاش می‌کنیم در طرح رتبه‌بندی انتظارات از فرهنگیان واقع‌گرایانه باشد.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان آموزش و پرورش در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: در این جلسه مطرح شد که هدف اصلی طرح رتبه‌بندی ارتقای کیفی آموزش و پرورش است و وعده‌های مطرح شده در خصوص مباحث مالی هدف‌گذاری اصلی طرح رتبه بندی نیست.

وی افزود: محدود کردن طرح رتبه‌بندی به مباحث مالی اشتباه است و این طرح به بحث معیشتی و مالی فرهنگیان اشاره‌ای ندارد بلکه رتبه‌بندی به عنوان یکی از 6 زیرنظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال ارتقای کیفیت در این نظام است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: هم اکنون بحث اصلی معلمان این است که پایه حقوقی آنها تغییر کند و اگر بحث رتبه‌بندی را صرفاً به مباحث مالی ارتباط دهیم این به معنای قربانی‌کردن این طرح است.

جعفری ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش مباحث مطرح شده توسط اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات را تأیید کردند و معتقدند که پایه حقوقی معلمان باید با سایر کارکنان مشمول نظام هماهنگ یکسان شود.

وی اظهار داشت: رشد جایگاه و شأن معلم هدف اصلی طرح رتبه‌بندی است و معلمان باید انگیزه‌ها و مشوق‌هایی داشته باشند که خود را برای استفاده از روش‌های آموزشی مدرن آماده کرده و به اصطلاح سطح علمی و آموزشی خود را به‌روز کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه قطعاً اگر نظام رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود آثار مالی مثبتی را برای برای فرهنگیان به همراه خواهد داشت، افزود: در قالب این طرح فرهنگیان با ارتقای رتبه خود شاهد افزایش حقوق و بهبود وضعیت معیشتی خواهند بود اما باز هم تأکید می‌کنیم که مسائل مالی و معیشتی اهداف ثانویه طرح رتبه بندی معلمان است.

جعفری ادامه داد: هم اکنون دولت باید تلاش کند تا پایه حقوقی فرهنگیان را ارتقا بخشد. وی افزود: فرهنگیان درخواست کرده ایم تا نظرات خود را به منظور اصلاح طرح رتبه‌بندی معلمان با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کنند همچنین در رابطه با این طرح باید به چند نکته توجه داشت. نخست آنکه تلاش ما براین است تا میزان شمول طرح رتبه‌بندی گسترش یابد تا اکثریت فرهنگیان را شامل شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در قالب طرح رتبه‌بندی و در سطح مقدماتی به افرادی که در ابتدای کار هستند تحت پوشش قرار می‌گیرند همچنین در خصوص ارائه مقاله و پژوهش باید گفت که برای ارتقای فرهنگیان سطح مقدماتی به سایر رتبه‌ها صرفاً فعالیت‌های پژوهشی مدنظر نیست بلکه مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی و پژوهشی مدنظر است.

جعفری در پایان متذکر شد: در تدوین این طرح توجه خواهیم‌داشت که از یک معلم با مدرک لیسانس نباید انتظار ارائه مقاله در آی اس آی داشته باشیم بلکه آموزش و پرورش می‌تواند اقدام به تولید مجلات علمی و پژوهشی کند؛ همچنین تلاش می‌کنیم تا جایی که ممکن است انتظارات از فرهنگیان برای ارتقای رتبه‌ها واقع‌گرایانه بوده و شرایط تسهیل شود.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
35
993
1636247
پنج شنبه، 30 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...