رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: 50 هزار میلیارد ریال اعتبار به بودجه آموزش و پرورش افزوده شد
- توضیحات
- نمایش از دوشنبه, 31 فروردين 1394 10:13
- دسته: در آیینه رسانه ها
بجنورد - ایرنا - رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در سال جاری 50 هزار میلیارد ریال اعتبار مازاد به بودجه آموزش و پرورش اضافه کرد.
[50 هزار میلیارد ریال اعتبار به بودجه آموزش و پرورش افزوده شد]
به گزارش ایرنا محمدمهدی زاهدی عصر یکشنبه در جمع فرهنگیان خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: این رقم حتی از کل اعتبارات برخی از وزارتخانه ها نیز بیشتر است.
وی گفت: با وجود جذب اعتبارات، هنوز مطالبات سال 93 فرهنگیان در خصوص مرخصی ها، حق التدریسی ها و سایر موارد مانده است. وی افزود: البته وزارت آموزش و پرورش باید بتواند با وجود کمبود اعتبارات، خلق درآمد کند.
زاهدی اظهار کرد: برای سال جاری چهار هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای سامانه های گرمایشی و سرمایشی مدارس جذب شد که سعی کردیم با اصلاح قانون، این ردیف اعتبار بسته نشده و ادامه داشته باشد.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه فرهنگیان از تبعیض، فقر و بی عدالتی و اختلاف دریافتی ها رنج می برند، گفت: طبق بررسی صورت گرفته متوسط حقوق دریافتی فرهنگیان 18 میلیون ریال و دریافتی دیگر ادارات 20 میلیون ریال است.
زاهدی افزود: این امر را باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری کرده و این اختلاف دریافتی حقوق ها را به توازن برساند.
وی گفت: با وجود اینکه در سال 94 بودجه آموزش و پرورش 21 درصد افزایش یافت اما باز هم در این بخش کمبود اعتبار وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به سند تحول بنیادین، تدوین این سند را عجولانه خواند و گفت: ایجاد پایه ششم ابتدایی اقدامی عجولانه بود زیرا هنوز کلاس و معلم به اندازه کافی نبود که کلاس ششم راه اندازی شود.
زاهدی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح هنوز جای کار دارد.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: بحث منابع، قدیمی ترین و مزمن ترین مشکل در آموزش و پرورش است که سالهاست این وزارتخانه را رنج می دهد.
سیدمحمد بطاحی افزود: آموزش و پرورش برای ارتقای آموزش و تعلیم و تربیت طرح های خوبی طراحی می کند که عمدتا اجرایی نمی شود و یا به علت کمبود اعتبار در نیمه راه رها می شود.
وی افزود: هیچ وقت نتوانسته ایم به علت کمبود منابع مالی، بحث کیفیت را در آموزش و پرورش اجرا کنیم و این امر حتی بر نیروی انسانی نیز تاثیر گذاشته است.
وی با اشاره به نارضایی فرهنگیان گفت: ناراحتی همکاران تنها در خصوص معیشت خود آنان نیست بلکه حتی مسائلی چون کمبود امکانات و تجهیزات در مدارس را طرح کرده و از آن شکایت دارند.
معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکل کمبود اعتبار این وزارتخانه را چگونه می توان حل کرد، افزود: دولت ها همیشه یک سهم ثابت می گذارند که گاه حتی این رقم روند نزولی نیز داشته است.
بطاحی کمبود اعتبار و منابع مالی را یک نقیصه برشمرد که هیچ وقت حل نمی شود، گفت: تا زمانی که انگیزه در معلمان تقویت نشود حتی قوی ترین طرح ها نیز نمی تواند به بالا بردن وضعیت این قشر کمک کند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: معلم و مدرسه باید عزتمند شده و به جایگاه واقعی خود برسند.
قاسم جعفری افزود: طرح رتبه بندی نیز باید به گونه ای اجرا شود که مزایای آن به یک میلیون فرهنگی برسد. انتهای پیام /*
- هیچ نظری یافت نشد
چند رسانه ای
آخرین مطالب
- یادداشت/یکم اسفند ماه 1401
- یادداشت/« اقدامات پوتین از نگاه فارین پولیسی »
- شعر/28 بهمن 1401
- سوال ، نظر و استدلال شما چیست ؟
- دعوت از برادران و خواهران ایمانی برای حضور در جشن پیروزی انقلاب اسلامی
- 22 بهمن ماه خراسان شمالی/بجنورد
- به همت کانون بسیج اساتید غیرانتفاعی خراسان رضوی برگزار می گردد:
- به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع)
- یادداشت/8 بهمن 1401
- « یادداشت نماز جمعه ای ۱۴۰۱.۱۱.۷»
- حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به همراه رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
- یادداشت دکتر قاسم جعفری در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
- یادداشت؛1401/10/25
- پاسخی به یک استدلال
- یادداشت/« ادب طنز ! »1401/10/21
- شهید گمنام سلام! 1401/10/21
- یادداشتی در دی ماه 1401
- دی ماه 1401
- پیام تسلیت دکتر قاسم جعفری در پی درگذشت جناب سرهنگ خلیل باقری
- یادداشت/« ما و دفاع از دین خدا »
- خبرگزاری قرآنی ایکنا/تحلیل قاسم جعفری از پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن: دشمنان متوجه قدرت تمامکنندگی مردم شدند
- خبرگزاری فارس؛جعفری: اغتشاشگران چون گمراه شدهاند کردار زشت خود را زیبا میبینند/ رفتار آشوبگران دیکتاتوری است.1401/10/02
- خبرگزاری فارس؛هراس روز افزون غربیها از فروپاشی؛ 1401/09/19
- خبرگزاری فارس؛نظام بین رفتارهای هیجانی و آشوب سازماندهیشده تمایز قائل شود؛1401/07/03
- خبرگزاری فارس؛مأموران فرماندهی انتظامی باید مورد تقدیر قرار گیرند؛1401/07/03
- خبرگزاری فارس؛انتقاد از اظهارات یک نماینده/ نقرهداغ کردن دولت و وزرا جزء وظایف نمایندگان نیست؛1401/05/04
- خبرگزاری فارس؛یادداشت/« نشانه زوال بزرگترین جعل تاریخ »؛1401/04/17
- خبرگزاری فارس؛جزئیات اولین جلسه شورای مرکزی جدید کانون دانشگاهیان ایران اسلامی؛1401/04/02
- خبرگزاری ایرنا؛معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری: هماهنگی ارکان قوه مجریه در تعامل سازنده با قوه مقننه رسالت اصلی معاونت امور مجلس است ؛1401/04/02
- رایو گفتگو؛برنامه بدون خط خوردگی؛معاون نظارت و هماهنگی امور پارلمانی ریاست جمهوری خبر داد:پرداخت بخش اعظمی از بدهیهای گذشته/ رشد بیش از ۴ درصدی اقتصاد؛1401/03/31
- خبرگزاری فارس؛رمز تبیین امامت در نگاه امام رضا(ع)؛1401/03/21
- خبرگزاری فارس؛حضور وزیر کار در کمیسیون اجتماعی مجلس میتواند منجر به تصمیمات خوبی برای بازنشستگان شود؛1401/03/18
- مجلس قوی همانند پدری است که هیمنه معنوی و افق دید کاملی دارد؛خبرگزاری مهر؛1401/02/26
- رانتخواران و دلالان نمیتوانند با مردمیسازی یارانهها کنار بیایند؛خبرگزاری فارس؛1401/02/23
- «در باب ارز ترجیحی »؛خبرگزاری فارس؛1401/02/15
- راز ماندگاری امام علی (ع )؛خبرگزاری فارس؛1401/02/03
- خبرگزاری فارس؛آمریکا و غرب پشتوانه دائمی برای آل سعود نخواهند بود.1400/12/26
- اترک،روزنامه صبح ایران؛ به مناسبت روز جهانی عدالت اجتماعی بررسی کرد1400/12/02
- خبرگزاری ایسنا؛استیضاح ثبت شده نداریم/ به صلاح نمایندگان نیست که در حوزه اجرا دخالت کنند؛1400/11/16
- خبرداغ ؛تصویب کلیات بودجه پیام امید، آرامش و گشایش را به جامعه مخابره کرد/ موفقیت وزارت بهداشت در مهار کرونا1400/10/20
- تذکر ۲۵ نماینده به روحانی درباره پیشنویس قطعنامه شورای حکام
- تذکر به وزیر علوم درباره علت نمایش پرچم ایران بدون آرم الله در دانشگاه بجنورد
- تذکر کتبی به وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت نپذیرفتن یک ضامن برای تسهیلات
- تذکر به رئیس جمهور در خصوص علت عدم تکمیل گلزارهای شهدای خراسان شمالی
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر علوم در خصوص توضیح علت اقدامات خلاف عٌرف و قانون در دانشگاه پیامنور خراسان شمالی
- تذکر آیین نامه ای دکتر جعفری در خصوص ایثارگران
- توضیح علت عدم همکاری سرپرست وزارت علوم با مجلس برای بورسیهها
- تذکر به رئیس جمهور
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر علوم
- آقای رئیس جمهور! عدم توجه به وام ازدواج جوانان، مدیونیت روز قیامت را در پی دارد
- تذکر به وزیر ورزش و جوانان
- تذکر در خصوص تغییر زودهنگام سرپرستان دانشگاه تهران به فرجيدانا
- تذکر به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس جمهوری
- تذکر دکتر جعفری در خصوص اختصاص سبد کالا،تسریع در عملیات راه آهن مشهد، بجنورد گرگان،آغاز عملیات اجرایی سد قردانلو و نماد رایج در رژیم طاغوت
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
- دخالتهای بان کی مون ناشی از موضعگیریهای نرم برخی در کشور است
- تذکر کتبی 3 نماینده مجلس درباره تخصیص نامناسب اعتبارات قرآنی سال جاری
- دولت بحث خشکسالی در خراسان شمالی را مورد توجه جدی قرار دهد
- سخنرانی دکتر جعفری در جمع عزاداران ظهر عاشورا، مسجد موسی بن جعفر
- صوت: نطق اضطراری 6 بهمن 94 دکتر قاسم جعفری در مجلس
- مصاحبه دکتر جعفری با رادیو اترک به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی مورخه 94/09/09
- نطق پنج دقیقه ای دکتر جعفری در صحن علنی مورخه94/08/25
- ادامه رشد علمی کشور
- صوت: نطق سالانه 4 آبان94 دکتر قاسم جعفری در مجلس
- صوت:گزارش حضور در حوزه انتخابیه مورخه سوم آبان 94 در مصاحبه با رادیو خراسان شمالی
- بررسی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشتگان در مصاحبه تلفنی با رادیو ایران
- مصاحبه با رادیو ایران و توضیحاتی در خصوص تهیه و توزیع فیلم های خارجی با زیر نویس فارسی
- گزارش هفته (94/05/14)حوزه انتخابیه در مصاحبه با رادیو خراسان شمالی
- جواب قاطع و منطقی دکتر جعفری به عملیات روانی رسانه های تشنگان قدرت در فضای مجازی
- مصاحبه با رادیو ایران و توضیحاتی در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه ها
- روز قدس روز فریاد مظلومین جهان بر ظالمین و مستکبرین
- مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش
- مخالفت با حذف تبصره ماده 3 طرح استانی شدن انتخابات
- صوت: نطق دکتر قاسم جعفری در مجلس940223
- دکتر جعفری در گفتگوی زنده با رادیو اقتصاد در خصوص تحصیلات تکمیلی
- مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص طرح ادغام شورای عالی فن آوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی
- گفتگو با رادیو گفتگو در خصوص طرح نحوه تأیید صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی
- گفتگو با رادیو ایران در خصوص طرح استانی شدن نمایندگی مجلس شورای اسلامی
نظرات/سوالات