A+ R A-

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان: برندسازی؛ راهی برای موفقیت محصولات دانش‌بنیان در بازار

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان:  برندسازی؛ راهی برای موفقیت محصولات دانش‌بنیان در بازارجعفری، برندسازی را یکی از عوامل مهم موفقیت محصولات دانش‌بنیان در بازار رقابت دانست و گفت: اعتمادسازی در حوزه تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، حفظ مالکیت فکری افراد، بالا رفتن آمار تولید واقعی و در نهایت رونق تجاری‌سازی از مزیت‌های مهم برندسازی در حوزه تجاری‌سازی است.

جعفری، برندسازی را یکی از عوامل مهم موفقیت محصولات دانش‌بنیان در بازار رقابت دانست و گفت: اعتمادسازی در حوزه تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، حفظ مالکیت فکری افراد، بالا رفتن آمار تولید واقعی و در نهایت رونق تجاری‌سازی از مزیت‌های مهم برندسازی در حوزه تجاری‌سازی است.

قاسم جعفری؛ نماینده مردم بجنورد و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌‎رسانی بنیاد ملی نخبگان ضمن بیان اینکه کشور به لحاظ تولید علم جایگاه خوبی دارد، گفت: بزرگترین مشکل جامعه علمی کشور فراهم نبودن بستر لازم برای تبدیل علم به ثروت است.

وی با اشاره به تعدد مقالات منتشر شده در حوزه‌های مختلف علمی ادامه داد: باید ظرفیت‌های علمی اساتید و دانشجویان به ویژه صاحبان استعدادهای‌برتر در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان بکار گرفته شود که این امر علاوه بر بررسی‌های لازم، نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تغییر نگرش‌های فرهنگی در حوزه علم را گام نخست در راه رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان دانست و اظهار داشت: تدوین نقشه اجرایی مشخص، مهمترین نکته در برنامه‌ریزی‌های حوزه علم و فناوری است که باید مورد توجه مسؤلان ذی‌ربط قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم اعتمادسازی در حوزه تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان گفت: برندسازی یکی از عوامل مهم موفقیت محصولات دانش‌بنیان در بازار رقابت است. برندسازی برای کالای داخلی و موفقیت کالای دانش‌بنیان ایرانی در بازار سبب افزایش انگیزه تولیدکنندگان و افزایش سرعت کشور به سوی تحقق اهداف تعیین شده در اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

جعفری با اشاره به لزوم کاهش بروکراسی اداری در راه تولید ایده به محصول تجاری، به نقش برندسازی در حفظ مالکیت فکری افراد اشاره کرد و ادامه داد: با جدی گرفتن برند، حق مالکیت فکری و معنوی افراد در نظرگرفته می‌شود و فرد می‌تواند از تمام مزیت‌های محصول تولید شده برخوردار شود که این مهم باعث افزایش انگیزه، بالا رفتن آمار تولید واقعی و در نهایت رونق تجاری‌سازی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه به وجود خلاءهای قانونی در حوزه حمایت از نخبگان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در بحث قوانین در حوزه نخبگان و دانش‌بنیان، کشور علاوه بر خلاء قانونی با قوانین مزاحم و قوانین زاید نیز روبرو است که باید راهکارهای مناسبی برای برون‌رفت از این وضع اندیشیده شود. متاسفانه تاکنون در مسئله تولید ثروت از علم، برنامه کاربردی و عملیاتی یا ارائه نشده و یا در اجرا دچار مشکل شده است که در این بین وجود خلاء‌های قانونی نیز مزید بر علت بوده است.

وی بیان کرد: دولت از نزدیک با مشکلات کشور در حوزه نخبگان و دانش‌بنیان آشنا است، به همین دلیل بهترین مرجع برای شناسایی مشکلات و رفع آنها است. دولت می‌تواند با کار کارشناسی ضمن بیان مشکلات، راه‌حل‌های خود را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد. مجلس نیز پس از بررسی‌های لازم، لایحه را به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع و قوانین مورد نیاز را به تصویب خواهد رساند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان ضمن تأکید بر تعامل خوب مجلس با معاونت علم‌وفناوری رئیس جمهور و بنیاد ملی نخبگان از آمادگی مجلس برای همکاری و از بین بردن موانع قانونی در راستای اهداف تعیین شده در حوزه نخبگان خبر داد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
221
381
1637464
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...