A+ R A-

جعفری در گفت‌وگو با ایسنا: در دین تأکید شده که کسی در کاری که به او مربوط نیست وارد نشود

جعفری در گفت‌وگو با ایسنا:  در دین تأکید شده که کسی در کاری که به او مربوط نیست وارد نشودنماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان این‌که یکی از وظایف نهادهای نظارتی گوشزد کردن کارها و وظایف افراد به آنها است، گفت: این که هر کسی کار خود را انجام دهد مبنای دینی،‌ عقلی و قانونی دارد.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که هرکسی باید وظایف خود را انجام دهد و این مسأله مبنای دینی، عقلانی و قانونی دارد، گفت: حتی در آیات و روایات نیز تأکید شده که هر کس باید کاری را که به آن مربوط نیست واردش نشود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس همچنین اظهار کرد: بر اساس مبنای عقلی نیز باید تقسیم کار صورت گیرد و اگر کارها تقسیم شود هر کسی می‌داند که چه وظیفه و مسئولیتی دارد و باید همان را انجام دهد. در غیر این صورت دخالت موجب بهم ریختن کارها می‌شود.

این نماینده اصول‌گرای مجلس با اشاره به اصل 57 قانون اساسی و تقسیم کار میان قوا، اظهار کرد: این اصل قانون اساسی کار قوا را مشخص کرده تا در کار دیگری دخالت نکنند. حتی در درون سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز همین‌ گونه است.

وی خاطرنشان کرد: البته نهادهای نظارتی وجود دارند که وظایف افراد را به آنها گوشزد کنند. مانند بازرسی‌ها در داخل سازمان‌ها و دستگاه‌های و حتی سازمان بازرسی کل کشور چنین وظایفی را بر عهده دارند.

جعفری همچنین به وظایف رسانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها نیز وظیفه دارند موارد مختلف را که بر اساس آن خط مشی‌شان تعریف شده پیگیری کنند. در واقع آنها چشم بیدار مردم هستند.

وی در پایان یادآور شد: مجلس نیز برابر قانون وظایفی را بر عهده دارد که وظیفه تقنینی و نظارتی از مهمترین آنهاست که در راستای اختیارات قانونی باید انجام شود.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
192
206
1622099
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...