A+ R A-

سخنگوی کیمسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ایسکا: جعفری: منظور از بورسیه های غیرقانونی را متوجه نمی شوم

سخنگوی کیمسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ایسکا: جعفری: منظور از بورسیه های غیرقانونی را متوجه نمی شومسخنگوی کیمسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از پیگیری های متعدد قرار شد پرونده بورسیه ها در اختیار نمایندگان مجلس همچنین کمیسیون آموزش قرار بگیرد. برای همین شکایت هایی که در این خصوص به کمیسیون اصل 90 شده است این کمیسیون هم وارد این موضوع شده است.

قاسم جعفری، سخنگوی کیمسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز در رابطه با پرونده بورسیه های غیرقانونی گفت: منظور از بورسیه های غیرقانونی را متوجه نمی شوم، اما بحث بورسیه ها پیگیری های فراوانی شده است. بنابر لطف دولت گذشته مقرراتی وجود داشته است و افرادی بر اساس آن جذب و مشغول شده اند. همچنین دوستانی ایراداتی را نسبت به این موضوع مطرح کردند و در چند مرحله مجلس وارد این قضیه شد و کمیته هایی در زمان دکتر فرجی دانا، دکتر نجفی و همین طور دکتر فرهادی تشکیل شد تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بعد از پیگیری های متعدد قرار شد این پرونده در اختیار نمایندگان مجلس همچنین کمیسیون آموزش قرار بگیرد. برای همین شکایت هایی که در این خصوص به کمیسیون اصل 90 شده است این کمیسیون هم وارد این موضوع شده است.

جعفری در پاسخ به این سوال که چه تعداد از افراد بورسیه هایشان دچار مشکل است گفت: این اعداد و ارقام را باید از خود وزارت علوم پرسید زیرا من از تعداد افراد آگاهی و اطلاعی ندارم. البته به نظر من کمیسیون اصل 90 در این باره بهتر می تواند اعداد و ارقامی ارائه دهد.

سخنگوی آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار داشت: کمیسیون اصل 90 در این باره بررسی های دقیقی انجام داده است. زیرا رئیس کمیسیون اصل 90 اعلام کرده است مواردی که دارای مشکل حقوقی در بحث بورسیه هااست خودشان حکم صادر خواهند کرد. زیرا خود کمیسیون اصل 90 هم ماهیت حقوقی و قضایی دارد و اگر در جایی در این پرونده ها جرمی رخ داده باشد خود کمیسیون اصل 90 آن موضوع را به دستگاه قضایی ارائه می کند.

جعفری در پاسخ به این سوال که برخی می گویند یک تعداد از افراد بورسیه شده ها از خانواده های دولت قبل هستند یا خیر گفت: تا زمانی که در این باره مستندی صادر نشود نمی توان حرف و ادله دقیق و درستی عنوان کرد و به نظر من باید قانون اجرا شود، اما این سیستم اشتباهی بود که در کشور اجرایی شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: باید مستند و ادله های قانونی از سوی مطرح کنندگان این موضوع ارائه شود حال فرقی نمی کند که این افراد از خانواده های دستگاه قضا، مجلس و یا دولت باشد. این مسائلی که برخی افراد در این خصوص عنوان می کنند، اما این مسائل سیاسی و حاشیه ای بود که وزیر علوم را داخل این قضیه انداخت در صورتی که می شد این مسائل اتفاق نیافتد به نظر من مسائل اساسی تری در کشور وجود داشت و دارد تا این مسائل حاشیه ای.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
119
210
1622236
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...