A+ R A-

کمیسیون آموزش از تخلف در صندوق رفاه دانشجویان بی اطلاع بوده است

 کمیسیون آموزش از تخلف در صندوق رفاه دانشجویان بی اطلاع بوده استسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون از اعمال قانون حمایت می کند، گفت: این کمیسیون درباره سوء استفاده مالی از صندوق رفاه دانشجویان بی اطلاع بوده است.

[کمیسیون آموزش از تخلف در صندوق رفاه دانشجویان بی اطلاع بوده است]

قاسم جعفری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، با تشریح جزییات جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: موارد مطرح شده در رسانه ها درباره سوء استفاده مالی از صندوق رفاه دانشجویان و ادعای برخی افراد مبنی بر اطلاع کمیسیون آموزش از این موضوع به نقل از یکی از نمایندگان عضو کمیسیون، اظهار داشت: وی در جلسه امروز گفت که چنین تعبیری را نداشتم و رسانه ها برداشت خود را درباره این تخلف نوشته اند.

وی ادامه داد: درباره سوء استفاده مالی از صندوق رفاه دانشجویان، کمیسیون آموزش مجلس به صراحت اعلام کرد که با هر نوع سوء استفاده ای برخورد و باید قانون اجرا شود، اما این کمیسیون از چنین تخلفی اطلاع نداشته است.

نماینده مردم بجنورد درعین حال اظهار داشت: در حالی که کمیسیون آموزش مجلس از قانون حمایت می کند، از انتصاب موارد غیر صحیح بارها اعلام تبری کرده است.

به گزارش ایرنا روز گذشته یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در مصاحبه ای اعلام کرد که در صندوق رفاه دانشجویان در دولت قبل سوء استفاده مالی شده است و کمیسیون اموزش و تحقیقات نیز از این موضوع اطلاع داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با توجه به اظهارات معاون آموزشی وزارت علوم مبنی براینکه در آینده آزمون دکترا به دانشگاه ها واگذار می شود، این موضوع نیز درجلسه کمیسیون آموزش مورد رسیدگی قرار گرفت و بزودی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در صحن علنی مجلس مطرح می شود؛ زیرا شیوه ای که عنوان شده است، اطمینان لازم را ندارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطر نشان کرد: انتظار ما از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که در این موضوع تعامل داشته باشد چرا که بازگشت به مدلی مذکور در گذشته تجربه شده و می دانیم که می تواند یک نوع بی اعتمادی را در شرکت کنندگان در خصوص احتمال اعمال سلایق خاص در گروه ها و یا دانشگاه ها ایجاد کند.

وی ادامه داد: قانون تاسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و فرهنگی غیر دولتی که از صحن علنی مجلس به کمیسیون ارجاع شده بود در جلسه امروز کمیسیون آموزش تصویب شده و بزودی به صحن علنی برمی گردد.

جعفری همچنین از اعمال نظر کمیسیون آموزش مجلس درباره بخشنامه اخیر وزارت علوم مبنی بر پذیرش استعدادهای درخشان دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد بدون برگزاری آزمون، تصریح کرد: در این زمینه کمیسیون آموزش مجلس معتقد است اگر این شرایط برای تمامی دانشجویان اعم از دانشگاه های غیرانتفاعی و علمی کاربردی اعمال نشود، نوعی تبعیض خواهد بود.

وی گفت: محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نامه ای به محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اعمال عدالت آموزشی و ایجاد رغبت و رقابت حسنه در دانشجویان نگاشته است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین مهمان امروز این کمیسیون را رئیس دانشگاه علمی کابردی اعلام کرد و گفت: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز برنامه های خود در سال آینده را برای اعضای این کمیسیون تشریح کرد.

وی همچنین از بررسی اصلاح قانون مدارس غیرانتفاعی در کمیسیون آموزش مجلس خبر داد و افزود: معافیت مالیاتی برای موسسان مدارس غیر دولتی، تسهیل صندوق حمایت از این مدارس و برخی امتیازات دیگر از محورهای مورد بحث در خصوص اصلاح قانون مدارس غیرانتفاعی در کمیسیون آموزش مجلس بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس همچنین با اشاره به حضور سرپرست جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) در کمیسیون آموزش مجلس، گفت: بررسی و استماع برنامه های فتاح از دیگر دستور کارهای امروز کمیسیون آموزش مجلس بود.

انتهای پیام /*

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
15
194
1639531
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...