A+ R A-

جعفری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران: آقای روحانی! دانشگاه‌ها تا کی باید با سرپرست اداره شوند؟

جعفری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران: آقای روحانی! دانشگاه‌ها تا کی باید با سرپرست اداره شوند؟سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: اداره دانشگاه توسط سرپرست برای مدت طولانی مسلما آسیب‌های جدی به دانشگاه وارد خواهد کرد.

«قاسم جعفری» سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ در واکنش به اداره برخی دانشگاه‌های مهم کشور توسط سرپرست اظهار کرد: اداره دانشگاه توسط سرپرست برای مدت طولانی مسلما آسیب‌های جدی را به دانشگاه وارد خواهد کرد.

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان تصریح کرد: مسلما سرپرست دانشگاه نمی‌تواند برای مدت طولانی و یا حتی میان مدت برنامه ریزی داشته باشد و بیشتر درگیر مسائل روزمره خواهد شد.

وی ادامه داد: از لحاظ روانی نیز احتمالا همکاران یک سرپرست دانشگاه نمی‌توانند با سیاست‌های وی همراهی و همکاری درستی داشته باشند.

جعفری اظهار داشت: در قانون اساسی برای دوره سرپرستی وزرا سه ماه در نظر گرفته شده است و به طور قاطع دخل و تصرف در اموال عمومی توسط سرپرست دانشگاه بعد از سه یا شش ماه بلاوجه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس بیان داشت: اکنون حدود 26 دانشگاه از قبیل دانشگاه تهران، دانشگاه فنی و حرفه‌ی و دانشگاه پیام نور که بیش از صد شعبه در کشور دارد.

نماینده بجنورد جاجرم مانه و سملقان تأکید کرد: به نظر می‌رسد به رغم آنکه بارها تأکید شده باید به دانشگاه توجه شود و شأن استاد نیز حفظ شود اکنون دانشگاه برای دولت اولویت خاصی ندارد تا جایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به اداره دانشگاه‌ توسط سرپرست واکنش نشان داده است و اعلام کرده که اداره دانشگاهی توسط سرپرست‌ها بیش از یک مدتی، شبهه قانونی دارد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: اکنون اگر دکتر روحانی نتواند به این موضوع رسیدگی کند این سوال در اذهان عمومی به ویژه دانشجویان و جامعه دانشگاهی باقی می‌ماند که چرا این اولویت برای دانشگاه مورد توجه قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم انتظار دارد تا در اسرع وقت روسای دانشگاه‌ها را معرفی کرده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
242
650
1637104
جمعه، 31 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...