A+ R A-

انتخاب رؤسای دانشگاه ها توسط کمیته مطرح شده ابهت شورا را زیر سئوال می برد

 انتخاب رؤسای دانشگاه ها توسط کمیته مطرح شده ابهت شورا را زیر سئوال می برداکنون تصمیم جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای اینکه انتقادها از تأخیر و بلاتکلیفی این چند وقته را برطرف کند، باب انتقادات جدیدی را باز کرده است. برخی معتقدند واگذاری انتخاب روسای دانشگاه‌ها به این کمیته منجر به تضعیف شورای عالی انقلاب فرهنگی در آینده خواهد شد و مدیریت کلان نظام آموزش عالی را دچار مشکل خواهد کرد. ضمن اینکه هنوز جزئیات دقیق تر این فرایند مشخص نشده است.

قاسم جعفری - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در همین زمینه به مهر گفت: تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه از این به بعد روسای دانشگاه ها از سوی کمیته ای ۵ نفره مورد بررسی قرار بگیرد، باعث می شود سلیقه های متفاوت و نظرات مختلف در خصوص روسای پیشنهادی دانشگاه ها مورد غفلت قرار بگیرد.

وی با انتقاد از تعداد اعضای این کمیته گفت: تعداد افرادی که در این کمیته حضور دارند بسیار کم است و امکان کوتاهی و غفلت در تائید و بررسی اسامی پیشنهادی وجود دارد. می توانستند حداقل اعضای این کمیته را ۱۰ نفر انتخاب کنند.

ابهت شورا زیر سئوال می رود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص آسیب های این طرح گفت: اگر تائید روسای دانشگاه ها به شیوه قبل باقی می ماند نظرات و دیدگاه های مختلف مطرح می شد و مورد پیشنهادی از همه جهات مورد ارزیابی اعضای شورا قرار می گرفت اما به شکل فعلی شورای انقلاب فرهنگی تضعیف می شود و این کار شروعی می شود برای دیگر وظایفی که بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی. در اصل با این تصمیم ابهتی که شورا در تصمیم گیری دارد زیر سوال می رود.

جعفری گفت: البته برای انتخاب فرد صالح برای ریاست دانشگاه ها جای امید هست، چراکه موضوع اجماع برای بررسی اسامی پیشنهادی از سوی وزارت علوم برای ریاست دانشگاه ها مطرح است، اگر یک نفر در این کمیته ۵ نفره رای منفی به فرد پیشنهادی بدهد بلا فاصله بررسی صلاحیت آن فرد در صحن شورا مطرح می شود.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
164
235
1638689
چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...