A+ R A-

نماینده مردم بجنورد در آستانه سفر رئیس جمهور ؛ توجه به حوزه آب مهمترین مطالبه مردم خراسان شمالی از دولت است

 نماینده مردم بجنورد در آستانه سفر رئیس جمهور ؛ توجه به حوزه آب مهمترین مطالبه مردم خراسان شمالی از دولت استبجنورد- نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به حوزه آب روستایی مهمترین خواسته مردم این استان در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی است.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر رییس جمهور به خراسان شمالی در یکشنبه هفته جاری، اظهار داشت: خراسان شمالی در بسیاری از زیرساخت های آموزشی، فرهنگی، گردشگری و ... دچار مشكل است كه در سفر هیئت دولت به استان امیدواریم تا حدودی مشكلات این بخش ها رفع شود.

وی با اشاره به اینكه توجه به حوزه آب یكی از مهم ترین خواسته های مردم استان در این سفر است، تصریح كرد: طی چهار سال اخیر هشت میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی در نظر گرفته شده بود كه مطالبه ما از هیئت دولت تخصیص سهم استان از این اعتبارات است.

جعفری با بیان اینكه با توجه به خشكسالی های اخیر در استان توجه به حوزه آب و كشاورزی از ضروریات است عنوان كرد: به طور مثال از ۷۰ روستای شهرستان راز و جرگلان هم اكنون بیش از ۳۰ روستا با تانكر آبرسانی می شوند كه این موضوع مشكلات متعددی را برای خانوارهای روستایی در بخش های مختلف ایجاد كرده است.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به حوزه آب روستایی مهمترین خواسته این استان در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: با وجود اینكه خراسان شمالی از نظر توانمندی نیروی انسانی شرایط مناسبی دارد اما زیرساخت های لازم برای شكوفایی نیروی انسانی استان نامناسب است.

جعفری توجه به زیرساخت های استان را یكی دیگر از مطالبات در سفر هیئت دولت عنوان كرد و افزود: زیرساخت های آموزش و پرورش و آموزش عالی در شأن مردم استان نیست.

وی تصریح كرد: هرم هیئت علمی در استان بسیار پایین بوده و متأسفانه تحصیلات تكمیلی از سوی دولت ها و وزارتخانه ها به صورت ناجوانمردانه ای تقسیم شده است كه باید به رفع آن توجه ویژه شود.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خراسان شمالی تنها استانی است كه همزمان با خراسان جنوبی به استان تبدیل شد اما متاسفانه مسئولین برای رفع کمبودها و تکمیل زیرساخت ها تنها روضه می خوانند و در عمل كاری انجام نمی دهند.

وی گفت: در حوزه گردشگری خراسان شمالی پتانسیل فراوانی دارد اما در این بخش با مشكلات جدی مواجه هستیم به طوری که برای طرح های گردشگری كه طی سنوات گذشته مصوب شد هیچگونه اعتباری تخصیص داده نشده است.

این مسئول افزود: در حوزه راه روستایی استان نیز ساخت ۶۶۰ كیلومتر راه روستایی مصوب شده كه اگر این مصوبات عملیاتی شود بخشی از مشكلات حوزه راه روستایی استان رفع می شود.

وی توجه به محور بجنورد به جنگل گلستان، توجه به راه آهن استان؛ توجه به زیرساخت های نامناسب تراز اداری و ... را از دیگر مطالبات مردم در سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی عنوان كرد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر توجه به حاشیه نشینی در شهرستان بجنورد گفت: میانگین كشوری در بحث حاشیه نشینی یك هشتم است این در حالی است كه در بجنورد یك سوم جمعیت حاشیه نشین بوده و این افراد با مشكلات بسیاری از جمله آسیب های اجتماعی و ... مواجه هستند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
228
233
1638518
سه شنبه، 04 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...