A+ R A-

نماینده بجنورد اعلام کرد: بحران کمبود آب در خراسان‌شمالی

نماینده بجنورد اعلام کرد:  بحران کمبود آب در خراسان‌شمالینماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در منطقه، وضعیت کمبود آب در استان بحرانی است.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به کاهش جدی نزولات جوی در بخش‌هایی از استان و این که بارش‌های زمستانی نیز بیشتر در قالب باران بوده تا برف بنابراین امسال وضعیت کمبود آب در استان نسبت به سال گذشته بحرانی تر است.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان، ادامه داد: در این ماه انتظار می‌رود تا مسئولان آب روستایی و آب منطقه‌ای نسبت به تامین آب در روستاهای استان اقدامات جدی را انجام دهند. هم اکنون در سطح روستاها و مناطق مرزی استان کمبود آب شرب مسئله جدی است. در حال حاضر از 70 روستای شهرستان راز و جرگلان 30 روستای آن با تانکر آب رسانی می‌شود و این وضعیت در دهستان‌های گیفان و بدرانلو بخشی از روستاهای مانه و سملقان، گرمه و جاجرم برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است.

جعفری خاطرنشان کرد: باید از سوی مسئولان، آب رسانی با تانکر و ایجاد منابع آب پایدار برای روستاهای استان صورت گیرد.

وی با اشاره به بازدید از روستاها و مناطق اطراف کالی مانی در استان، یادآور شد: این روستاها هر پنج روز با تانکر آب رسانی می‌شوند. در ماه مبارک رمضان مردم روستاهای استان که آبی برای خوردن ندارند چگونه باید روزه بگیرند. امکان استحمام برای آنان وجود ندارد و این مسئله در نظام جمهوری اسلامی خوب نیست.

جعفری با ذکر اینکه مقرر بود بیش از 10 مجتمع آب رسانی برای روستاهای استان ایجاد شود، عنوان کرد: مسئولان هر چه سریعتر اعتبارات لازم را برای ساخت مجتمع‌های آبرسانی تامین کنند.

وی با اشاره به اختصاص 80 میلیارد ریال از سوی دولت به منظور کنترل آب‌های مرزی، یادآور شد: انتظار داریم با وجود 302 کیلومتر مرز در استان، سهم خراسان‌شمالی از این اعتبار به منظور رفع کمبودهای این حوزه در استان پرداخت شود.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
119
210
1622236
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...