A+ R A-

جعفری: اطلاعاتی که افشا کردم، غلط نیست

جعفری: اطلاعاتی که افشا کردم، غلط نیستآماری عجیب از حساب های جعلی در شبکه بانکی

تازه‌ترین اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی یکی از نمایندگان مجلس حکایت از آن دارد که ٣٠ میلیون حساب بانکی با کدملی نامعتبر افتتاح شده است. بدون شک در وهله اول و با تجزیه و تحلیل این آمار، کسی گمان این را هم به ذهن نخواهد برد که این ٣٠ میلیون نفر با یک حساب جعلی در کشور به‌دنبال امور خیرخواهانه و عام‌المنفعه هستند. اما آنچه در این میان اهمیت بسیاری دارد آن است که شبکه بانکی کشور چرا و بر چه مبنایی برای یک‌سری از افراد با هویتی نامعلوم، حساب افتتاح کرده و چطور یک عده از فیلتر استعلام‌های مربوطه بانکی برای ثبت اطلاعات عبور نمی‌کنند.

براساس گزارش ایرنا، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد، در جمع تولیدکنندگان و مدیران واحدهای صنعتی از قول یکی از مسئولان ارشد بانکی این خبر را افشا کرده که حدود ٣٠ میلیون حساب بانکی در کشور با کد ملی نامعتبر افتتاح شده که تنها پنج میلیون حساب بانکی با کد ملی نامعتبر مربوط به یکی از بانک‌های دولتی است. این‌طور که جعفری عنوان کرده است، با جمعیت ٧٥ میلیونی، حدود ٣٧٠ میلیون حساب بانکی برای مشتریان گشایش یافته که به‌طور میانگین برای هریک نفر ایرانی پنج حساب بانکی ثبت شده است.

جعفری: اطلاعاتی که افشا کردم، غلط نیست

قاسم جعفری، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به ثبت ٣٠ میلیون حساب بانکی با کدملی نامعتبر، در جزئیات بیشتری به «شرق» گفت: ثبت ٣٠ میلیون حساب بانکی با کدملی نامعتبر به‌معنای ثبت ٣٠ میلیون حساب جعلی برای انجام امور خلاف، پول‌شویی و کلاهبرداری است. ٣٠

میلیون حساب جعلی در دست قاچاقچیان، پول‌شویان و کلاهبرداران

وی در پاسخ به این سؤال که چه اشخاصی پشت پرده این حساب‌های جعلی قرار گرفته‌اند، گفت: واضح است که این حساب‌ها برای انجام کارهای خلاف باز می‌شود؛ فکر می‌کنید پول‌شویان و قاچاقچیان مواد مخدر پول‌های خودشان را در کشور چگونه جابه‌جا می‌کنند؛ معلوم است که پول‌شویان و قاچاقچیان برای جابه‌جایی پول‌های خود در داخل کشور حساب‌های جعلی باز می‌کنند و البته عده‌ای در کشور با این افراد همدست هستند.

عده‌ای در کشور با خلاف‌کاران همدست هستند

این نماینده مجلس در واکنش به پرسش خبرنگار «شرق» مبنی بر اینکه اظهارات شما به این معناست که افرادی در مجموعه شبکه بانکی کشور با پول‌شویان و کلاهبرداران و قاچاقچیان همدست هستند، گفت: من فقط یک مورد از این خلاف‌هایی را که در کشور اتفاق می‌افتد، افشا کردم؛ حتما کسانی پیدا می‌شوند که همدست اینها هستند؛ اگر همکاری نمی‌کردند که ٣٠ میلیون حساب بانکی جعلی ثبت نمی‌شد.

اگر اطلاعات من غلط است، اطلاعات واقعی را رو کنند

او در پاسخ به این سؤال که شما این اطلاعات را از کدام محل به‌دست آوردید، گفت: من نمی‌توانم منبع دریافت اطلاعاتم را بگویم، آنهایی که می‌گویند اطلاعات اعلامی از سوی من واقعیت ندارد و غلط است، اطلاعات واقعی را رو کنند.

خطر در کمین است

جعفری با تأکید بر اینکه متولیان باید پاسخ‌گوی چنین خلاف‌هایی در کشور باشند، گفت: ٣٠ میلیون حساب بانکی با کدملی نامعتبر، به‌معنای وجود ٣٠ میلیون کلاهبردار است و این خطر در بیخ گوش ماست که برخی با حساب جعلی اغراض غیرشرافتمندانه دارند و به بدنه اقتصادی کشور ضربه می‌زنند.

به گفته وی، در کنار ٣٧٠ میلیون حساب بانکی ٣٠ میلیون حساب جعلی وجود دارد و این به‌معنای آن است که تراکنش خلاف قانون و مجرمانه ایجاد می‌شود.

مخفی‌کاری جواب نمی‌دهد

این نماینده مجلس با بیان اینکه مخفی‌کاری جواب نمی‌دهد و باید متولیان این مسئله را پیگیری کنند، در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاعات اعلام‌شده از ناحیه شما توسط منبع معتبری به شما اعلام شده است، گفت: اطمینان دارم که این اطلاعات درست است.

نظرات/سوالات (4)

  • عضنفر

    از اینکه نظر غضنفر رو گذاشتید تشکر . غضنفر منصفه .

  • غضنفر

    بابا چرا نظرات غضنفر و نمی ذارید و گزینشی برخورد می کنید . ما معنی آزادی بیان رو هم فهمیدیم . از این همه نظر فقط همین یکی بابا ایول

  • غضنفر

    اطلاعاتت غلط نیست اما چرا همیشه دیر به این اطلاعات می رسید الله اعلم تا بود همین بود مردم چند قدم از حضرات به اصطلاح مسئول جلو هستن بابا جون بقیه اطلاعات و افشا نکن که آبروریزی می شه آخه الان وقتشه غضنفرم اینا رو می دونست از خیلی قبل تر ایکاش من نماینده بودم!!! فعلا هسته ای رو بچسب که اینم گاف ندید . در ضمن سایتتون خیلی بد کار می کنه

  • غضنفری

    ما که گفتیم اوضاع خیطه شما هی کتمان می کردید میزان رو یه عده ای ازش سوء استفاده کردند و شما بزرگوار هم می دونید کیا هستند اگه نمی دونید تحقیق کنید عده ای وام های کلان گرفتند و پس ندادند ضمانت های کافی ندادند . شما که مردم رو مقصر می دونید که چرا رفتن حساب اونجا افتتاح کردند این معلول کار ، شما علت اصلی مشکل که عدم نظارت نهادهای نظارتی می باشد را که باعث این مشکل گردیده است را اصلا به اون توجهی ندارید چون خودتون هم کوتاهی در این امور کردید . به جای پرداختن به علت به معلول می پردازید بابا خیلی زرنگید .

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
380
993
1636592
پنج شنبه، 30 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...