خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سخت گیری خانواده ها در مناطق بومی علت اصلی افزایش بی سوادی زنان است، گفت: با وجود اقدامات آموزش و پرورش، همچنان شاهد بیرغبتی افراد به ادامه تحصیل و فراگیری آموزش در مناطق بومی هستیم.
علل افزایش بیسوادی موانع فرهنگی در مناطق بومی است.
قاسم جعفری در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره علل افزایش بیسوادی زنان در برخی از استانهای کشور اظهار کرد: باید با تامین اعتبار و فرهنگسازی در مناطق بومی کمبود امکانات را برطرف سازیم تا این افراد انگیزه بیشتری برای ادامه تحصیل پیدا کنند.
وی علت عمده افزایش بیسوادی زنان را سخت گیری خانواده ها دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه وزارت آموزش و پرورش بیسوادان یا کم سوادان را تحت پوشش رایگان آموزشی قرارداده است، همچنان شاهد بیرغبتی افراد به ادامه تحصیل و با سوادشدن در مناطق بومی هستیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این مطلب که در صورت با سواد شدن فرد توسط اعضای خانواده مبلغی به فرد سواد آموز پرداخت میشود، افزود: با تمام این اقدامات همچنان شاهد کم سوادی در مناطق بومی هستیم. وجود برخی از سیاست های تشویقی و ادامه روند آمار بی سوادی زنان بیانگر این است که از سوی وزارت آموزش و پرورش در این مورد کمکاری صورت نگرفته است.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محرومیت در مناطق بومی استانها باعث کم سوادی زنان شده است، مطرح کرد: این در حالی است که کمبود امکانات نیز در آمار بی سوادی زنان اثرگذار است.
جعفری در پایان با تاکید بر اینکه رسانهها باید درصدد فرهنگ سازی برای افزایش آمار ادامه تحصیل زنان در مناطق بومی باشند، گفت: بدون شک ریشه کنی بی سوادی در سراسر کشور بخصوص در مناطق محروم نیاز به فرهنگ سازی دارد.
انتهای پیام/
نظرات/سوالات