A+ R A-

جعفری در گفت‌وگو با فارس: دسترسی دشمن به سیستم نظامی ما خسارت بار است/ منتظریم ظریف به مجلس بیاید

جعفری در گفت‌وگو با فارس: دسترسی دشمن به سیستم نظامی ما خسارت بار است/ منتظریم ظریف به مجلس بیایدنماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اطلاعات سیستم نظامی و امنیتی کشورمان در اختیار دشمن قرار بگیرد، خسارت جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: دسترسی دشمن به سیستم نظامی ما خسارت بار است/ منتظریم ظریف به مجلس بیاید

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤالی مبنی بر نگرانی‌های موجود درباره ایجاد محدودیت‌های دفاعی و امنیتی در موضوعات مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: من فکر می‌کنم در نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور نوشتند همه موارد نهفته است، اولا متن توافق تهیه شده باید به دقت بررسی شود، در ثانی در مسیر قانونی جریان پیدا کند و در صورت تصویب باید به درستی اجرا شود.

وی با اشاره به سابقه طرف مقابل در بدعهدی و تفسیرهای متفاوت خاطرنشان کرد: نگرانی‌های جدی در این زمینه وجود دارد، یکی از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، بازگشت خودکار تحریم‌هاست، در صورتی که اگر یکی از دولت‌ها بدون سند اعتقاد پیدا کند که ایران به قرارداد عمل نکرده است می‌تواند زمینه بازگشت تحریم‌ها را آماده کند و باید به امر توجه ویژه‌ای نشان داد.

جعفری با بیان اینکه دغدغه‌های جدی در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: طرف مقابل به صراحت می‌گوید در مذاکرات به جایی رسیده‌ایم که در رابطه هیچ کشوری انجام نشده است و بازرسی از هر مکان و زمانی پذیرفته شده است در حالی که در کشورهای مستعمره آمریکا نیز شرایط اینگونه نبوده و از طرفی آنان به این امر اشاره می‌کنند که اکنون قدرت چانه‌زنی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر برای مسائل نظامی و دفاعی ایران را به دست آورده‌ایم.

وی ادامه داد: ایران در این صورت یا باید اجازه بازرسی را بدهد و اطلاعات نظامی خود را در اختیار آنان قرار دهد و یا اینکه مقاومت کند که در این صورت می‌گویند ایران به عهدش وفا نکرد و باید شورای امنیت در این امر ورود کند، در حالی که می‌خواستیم از زیر سلطه شورای امنیت بیرون بیاییم، در مسئله سختی گرفتار شده‌ایم که این شیوه درستی نیست.

جعفری با بیان اینکه منتظریم تا وزیر امور خارجه کشورمان به مجلس بیاید و واقعیت امر را بدانیم، تصریح کرد: طبیعتا اگر سیستم امنیتی کشورمان در اختیار دشمن قرار بگیرد باید بدانیم بلایی که بر سر عراق و دانشمندان این کشور آمد، در کشورمان تکرار خواهد شد و این امر خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت و تیم مذاکره‌کننده باید به این امر توجه کند.

این نماینده مردم در مجلس در پایان با انتقاد از نبود فضای رسانه‌ای برای نقد منطقی مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: به نظرم در شرایط سختی قرار داریم و امیدوارم خداوند ما را در این زمینه یاری کند.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
41
210
1622158
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...