A+ R A-

جشنواره تئاتر رضوی نقش مؤثری در جریان سازی دینی دارد

جشنواره تئاتر رضوی نقش مؤثری در جریان سازی دینی داردنماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی گفت: این جشنواره ملی نقش مؤثری در جریان سازی دینی و مخاطب آفرینی دارد.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی که از بیست و پنجم مردادماه جاری در بجنورد آغاز می شود، افزود: میزبانی این جشنواره ملی برای ششمین بار از سوی خراسان شمالی نشان دهنده ارتقای تراز فرهنگی و دینی در این استان است.

وی با بیان این که رویدادهای فرهنگی نظیر جشنواره سراسری تئاتر رضوی می تواند نقش مهمی در جریان سازی دینی و مخاطب آفرینی برای آثار اسلامی داشته باشد، اضافه کرد: برای دست یابی کامل به این هدف والا می بایست از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که تمامی دستگاه های متولی فرهنگ و مذهب در استان وظیفه دارند در راستای برگزاری هرچه بهتر جشنواره سراسری تئاتر رضوی وارد میدان شوند، اظهار کرد: این جشنواره رویداد فرهنگی فاخر و معنادار بوده و تاکنون نیز اثرگذاری خود را بر فضای فرهنگی و معنوی خراسان شمالی اثبات کرده است.

جعفری اضافه کرد: تئاتر در ذات خود هنری دلنشین، والا، اصیل و با قدمتی طولانی بوده و اگر موضوع آن نیز با معارف ائمه اطهار(ع) و فرهنگ رضوی گره بخورد، یقینا زیباتر و فاخرتر خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که اجرای برنامه ها و جشنواره های فرهنگی در سطح ملی سبب ارتقای توانمندی و رشد هنرمندان استانی و کشوری می شود، افزود: برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این زمینه نیز قابلیت بسیار بالایی دارد به گونه ای که سطح آثار و نمایش های ارسالی به این جشنواره طی سال های اخیر با روندی افزایشی، ارتقا یافته است.

این دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی با اشاره به حضور خود در جلسات مقدماتی و هماهنگی برگزاری این جشنواره سراسری، اضافه کرد: در این نشست ها مسؤولان و هنرمندان استان خراسان شمالی و نیز مسؤولان کشوری انگیزه بالایی برای فعالیت در این عرصه داشتند که این خود نشان دهنده علاقه مندی و تمایل قلبی و معنوی هنرمندان و مسؤولان به فعالیت در این عرصه است.

جعفری اظهار امیدواری کرد که این روحیه معنوی برای تمامی هنرمندان و حاضران در جشنواره سراسری تئاتر رضوی که از استان های مختلف و نیز کشور تاجیکستان در آن شرکت می کنند، به وجود آید.

وی با اذعان به وجود برخی نواقص و کاستی های زیرساختی در بجنورد، اضافه کرد: زیرساخت های لازم برای برگزاری جشنواره های بزرگ در بجنورد به نسبت شهرهایی نظیر تهران و مشهد مهیا نیست اما با برگزاری چندین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این استان، زمینه های مناسبی فراهم شده و مسؤولان باید با بهره گیری از این زمینه ها، برای بهبود شرایط و توسعه زیرساخت های خراسان شمالی اقدام کنند.

جعفری با یادآوری تأثیرگذاری جشنواره ملی تئاتر رضوی بر تئاتر دینی کشور، توجه مدیران به این جشنواره را نوعی سپاس گزاری از هنرمندان فعال در این عرصه دانست و افزود: در این راستا توجه و حمایت مسؤولان سبب دلگرمی هنرمندان می شود.

وی با بیان این که هر اندازه آثار و نمایش های این جشنواره دینی از لحاظ بار اندیشگی و معنایی و نیز زیبایی های هنری غنی تر باشند به همان میزان تأثیرگذاری آن نیز افزایش می یابد، اضافه کرد: اما تحقق این مهم نیازمند حمایت مسؤولان و دستگاه های مرتبط و نیز اطلاع رسانی مناسب و کافی برای برگزاری این جشنواره است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در خاتمه ضمن دعوت از علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، یادآور شد: وزیر ارشاد وعده داده تا در تمامی برنامه ها و حرکات ملی حضور داشته باشد به همین دلیل نیز انتظار داریم تا در جشنواره ملی تئاتر رضوی که به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود، شرکت کند.

گفتنی است، دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، از بیست و پنجم تا بیست و نهم مردادماه جاری همزمان با دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
319
235
1638844
چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...