A+ R A-

دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی: قانون یک ضامن در بانک‌های خراسان شمالی اجرا نمی‌شود

 دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی: قانون یک ضامن در بانک‌های خراسان شمالی اجرا نمی‌شوددبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: قانون یک ضامن برای دریافت تسهیلات 100 میلیون ریالی در بانک‌های خراسان شمالی اجرا نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: قانون یک ضامن در بانک‌های خراسان شمالی اجرا نمی‌شود

قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه متاسفانه زنجیره بانکی از پذیرش یک ضامن برای تسهیلات زیر 100 میلیون ریال برخلاف مجوزهای قانونی، استنکاف می‌کنند، اظهار داشت: در خصوص روستائیان مقرر بوده است تا برای دریافت تسهیلات مسکن، از دریافت ضمانت‌های زنجیره‌ای پرهیز شود که باز هم در عمل صورت نمی‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه اخیرا درباره عدم پذیرش یک ضامن برای تسهیلات 100 میلیون ریالی نامه‌ای به وزیر اقتصاد و دارایی ارائه شده است، گفت: اساسا باید بانک‌ها به این قانون توجه و نسبت به پرداخت تسهیلات با روان‌سازی امور اقدام کنند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس در بخش دیگری وجود حساب‌های جعلی را در نظام بانکی به عنوان یک آسیب جدی برشمرد و تصریح کرد: باید در زمینه جلوگیری از شکل‌گیری حساب‌های جعلی از سوی اقتصاد و دارایی تدابیر لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه آمار و اطلاعاتی وجود داشته که حاکی از میلیون‌ها حساب جعلی و صوری در نظام بانکی است، تاکید کرد: به طور حتم این موضوع یک آسیب جدی برای سیستم بانکی است.

وی همچنین خواستار شفاف‌سازی درباره میزان مطالبات، سپرده‌ها و دارایی ایران در خارج از کشور شد و گفت: لازم است تا در این زمینه از سوی مسئولان امر شفاف‌سازی انجام تا از هرگونه شائبه‌ای جلوگیری شود.

جعفری خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته شاهد ارائه آمارهای متناقض در این زمینه بودیم که باید در این باره شفاف‌سازی انجام شود.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
223
650
1637085
جمعه، 31 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...