A+ R A-

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس: برخی مدیران مدارس از دست طلبکاران مدرسه مخفی می‌‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آموزش و پرورش از مشکلات زیربنایی رنج می‌برد و برخی مدیران مدارس مانند یک بدهکار شخصی، خود را از دست طلبکاران‌ مدرسه که شرکت‌های آب، برق، گاز و تلفن هستند، مخفی می‌کنند.

خبرگزاری فارس: برخی مدیران مدارس از دست طلبکاران مدرسه مخفی می‌‌شوند!
 

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص مشکلات مدارس و پرداخت نشدن سرانه اظهار داشت: آموزش و پرورش از مشکلات زیربنایی رنج می‌برد و برخی مدیران مدارس مانند یک بدهکار شخصی، خود را از دست طلبکاران‌شان که شرکت‌های آب، برق، گاز و تلفن هستند، مخفی می‌کنند و این باعث می‌شود به فرایند آموزش ضربه جدی بخورد.

وی با بیان اینکه در برخی مدارس، کمترین امکانات وجود ندارد، ادامه داد: در بازدید از مدارس حوزه انتخابی خود، دیدم که در یک کانکس 90 دانش‌آموز قد و نیم‌قد وجود دارند و درس خواندن در فضای این کانکس قابل تحمل نبود چرا که صدای دانش‌آموزان این کلاس در کلاس دیگری می‌پیچید و راندمان کار پایین می‌آمد.

جعفری افزود: مشکل جدی‌تر، کمبود نیرو در مناطق محروم از یک طرف و مشکلات زیرساختی از طرف دیگر است و حتی در خراسان شمالی دیدم تا کلاس نهم، کلاس‌ها مختلط است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در خراسان شمالی گزارشی دارم مبنی بر اینکه 549 کلاس مختلط است، گفت: با وزیر آموزش و پرورش در این خصوص صحبت کردم که این موضوع را تأیید کرد.

وی با اشاره به اینکه ما در مجلس در فصل بودجه ردیفی تصویب کردیم تا از محل کشف سوخت قاچاق درصدی به آموزش و پرورش پرداخت شود، افزود: حداقل این مبلغ حدود 200 میلیارد تومان می‌شود که برای بحث گرمایش و پرداخت قبوض مدارس است که تصویب شد و نمی‌دانیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چقدر از آن را پرداخت کرده است.

*باید نگاه دولت به آموزش و پرورش عوض شود

جعفری با اشاره به راه‌حل این مشکلات افزود: در روز استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از بنده پرسید«شما صحبت نمی‌کنید؟»، گفتم «مشکل را به آمد و رفت یک نفر نمی‌دانم؛بلکه باید نگاه دولت عوض شود».

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: باید مانند مجلس هفتم که 5 میلیارد دلار برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس اختصاص داده شد، یک بار برای همیشه آموزش و پرورش را با چنین رقمی نجات دهیم.

* تعطیلی دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی به دلیل عدم پرداخت سرانه

جعفری با اشاره به مدارس شبانه‌روزی تصریح کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی سوء تغذیه می‌گیرند؛ به دلیل اینکه سرانه درست به آنها نمی‌رسد یا دانش‌آموزان را تعطیل می‌کنند به خاطر اینکه غذا ندارند به آنها بدهند؛ حتی موردی داشتیم به دانش‌آموز محرومی به خاطر اینکه پول خوابگاه نداده است، گفته‌اند «وسایلت را جمع کن»، از این موارد خیلی داریم؛ بخاطر اینکه آموزش و پرورش از نظر بودجه در فشار است.

جعفری خاطرنشان کرد: دولت باید یک نگاه جدی داشته باشد و ما نیز در مجلس به ویژه در فصل بودجه باید از این نگاه‌های قطره‌چکانی به آموزش و پرورش دست برداریم؛ 110 هزار واحد آموزشی و یک میلیون پرسنل است و بودجه‌ای نیز برای نگهداری این ساختمان‌ها نداریم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: به نظرم باید یک کار جدی شود، در مجلس آمادگی داریم و اگر دولت با نگاه منبسطی آموزش و پرورش را ببیند، ما نیز پای کار هستیم.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
88
206
1621995
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...