A+ R A-

قاسم جعفری: نمایندگان‌ در رسیدن به جایگاه واقعی تلاش کنند/مدرس‌الگوی مجلسی‌ها

 
بجنورد - نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الگو قرار دادن شهید مدرس، برای رسیدن به حالت ایده آل یک نماینده مجلس تلاش کنند.

قاسم جعفری در آستانه دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس و روز مجلس، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یکی از ویژگی‌های مهم شهید مدرس اصلاح گری اجتماعی بود، یعنی برای امورات و مسائل عمومی و حاکمیتی اهمیت زیادی قائل می شد.

وی با بیان اینکه شهید مدرس شخصیتی عالم و دارای سلامت نفس بوده است، گفت: وی همواره دفاع از حقوق مردم و مصالح جامعه را جدی می گرفت و به اجرای آن پای بند و مقید بود.

جعفری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مجلس که فرمودند: مجلس باید زنده و سالم باشد، افزود: زنده بودن مجلس به معنای حضور عالمانه با استفاده از مشاورین متعهد و مجرب در کمیته های تخصصی، و سالم بودن مجلس نیز به معنای سلامت مالی، اخلاقی و بیان است.

وی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل دیکاتوری از دیگر ویژگی های مهم آیت الله مدرس است، گفت: وی با ایستادگی در مقابل دنیا زدگان و زورگویان زمان خود، به مقام شهادت نائل آمد و امروز نیز باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایفای نقش نمایندگی مجلس، آیت الله مدرس را الگو و اسوه خود قرار دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت مجلس نیز افزود: حضرت امام(ره) فرمودند که مجلس در راس امور است، بنابراین جایگاه مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است و قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون از وظایف اصلی و قابل اهمیت مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید علاوه بر قانونگذاری و تصویب قوانین لازم و به روز، بر حسن اجرای قوانین نیز نظارت کنند، از شرح حال عموم مردم آگاه و عالم به مسائل روز حوزه انتخابیه، کشور و جهان باشند.

جعفری تصریح کرد: همچنین نمایندگان باید با استفاده از کارشناسان مومن، متعهد و مجرب به اصلاح قوانین گذشته و تصویب قوانین جدید بپردازند، چرا که این مجلس شورای اسلامی است که برای دولت خط مشی تعیین و ریل گذاری‌های مورد نیاز کشور را انجام می دهد.

به گفته جعفری مجلس شورای اسلامی بازوی توانمند نظام اسلامی محسوب می شود و نمایندگان آن می توانند در تمامی مسائل و امورات کشور اظهار نظر کنند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: بنده به عنوان یک نماینده مجلس شورای اسلامی اجرای درست قانون را مهم ترین دغدغه خود می دانم.

جعفری تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند و رسیدن به جایگاه یک نماینده ایده آل را دغدغه خود قرار دهند، تا به حول و قوه الهی همواره مجلس شواری اسلامی شاهد حضور نمایندگانی چون شهید بزرگوار آیت الله مدرس باشد.

وی افزود: در حال حاضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا رسیدن به حالت ایده آل فاصله زیادی دارند و باید صفا، صداقت، سلامت و ... را به عنوان عصاره فضایل شهید مدرس در وجود خود تقویت و با الگو قرار دادن آن شهید والامقام به ایفای نقش نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی بپردازند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
179
797
1639501
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...