A+ R A-

در کمیسیون آموزش مجلس؛ ناهنجاری فرهنگی دانشگاهها در حضور فرهادی و میرزاده نمایش داده شد

 
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: بخش هایی از ناهنجاری های دانشگاه‌ها در حضور وزیرعلوم و رئیس دانشگاه آزاد نمایش داده شد، وزیرعلوم نیز اعلام کرد برخی از روسای دانشگاه ها به همین دلیل برکنار شده اند.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش مجلس که با حضور وزیرعلوم و رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: در این جلسه دغدغه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها توسط نمایندگان و اعضای کمیسیون آموزش مطرح شد همچنین بخشی از ناهنجارها در تعدادی از دانشگاه‌ها به عنوان نمونه نشان داده شد.

وی ادامه داد: نمایندگان از وزیرعلوم و رئیس دانشگاه آزاد خواستند که با این ناهنجاری‌ها برخورد کنند. بیشتر سئوالات حول محور دو موردی بود که مصداقا رهبر معظم انقلاب روی آن دست گذاشته و مطرح کرده بودند، یکی اردو‌های مختلط دانشجویی و دیگری هم برگزاری کنسرت ها یا جلسات مشابه کنسرت‌ها که بعضا در برخی از دانشگاه‌ها برگزار می شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: نمایندگان عنوان کردند ما نمی گوییم که اگر در ۲هزار و ۵۰۰ دانشگاه موجود ناهنجاری رخ داد، شخص وزیر مسئول است، اما واقعیت این است که مدیرانی که انتخاب می‌شوند و نحوه تفکر آنها می تواند به نوعی این مسایل را جهت دهی کند.

وی افزود: یک مدیر تعیین می شود و مجموعه دانشجویان، اساتید و کارکنان متوجه می شوند که شخصیت وی به سوی هنجارها و ارزش‌های قانونی و دینی و عرفی جامعه ایرانی اسلامی متمایل است و گاه دیده شده مدیری انتخاب می شود که شخصیت وی به غرب و ترویج ناهنجاری ها گرایش دارد. ما در بیشتر جاها با این مورد مواجه هستیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: ما مواردی داریم که شخصیت مدیران مشوق این جلسات است، آنها مسیرهای غیرقانونی را به نوعی که در تله قانون نیز نیفتند، خوب آموزش دیده‌اند.

جعفری افزود: دکتر فرهادی وزیرعلوم نیز به مواری اشاره کرد که برخی از روسا را به خاطر همین مسایل برکنار کرده است.

وی ادامه داد: نمایندگان خواستند که دانشگاه‌ها به سوی مسایل سیاسی پیش نروند و نمونه هایی نیز مطرح کردند، سپس معاون فرهنگی وزیرعلوم ومعاون فرهنگی دانشگاه آزاد به منظور بهتر شدن وضعیت فرهنگی و جلوگیری از برخی ناهنجاری‌ها مواردی را مطرح کردند و چون بحث بررسی وضعیت فرهنگی بود فرصت پرداختن به مسایل آموزشی و رشته های دانشگاه آزاد پیش نیامد.

به گزارش مهر، روز گذشته دکتر محمد فرهادی و حمید میرزاده وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه آزاد برای پاسخگویی به وضعیت فرهنگی دانشگاه ها در کمیسیون آموزش مجلس حاضر شدند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
82
210
1622199
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...