A+ R A-

عضو کمیسیون آموزش مجلس: نگاه برنامه ششم به آموزش عالی شائبه تقویت غیرانتفاعی ها را ایجاد می کند

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه برنامه ششم توسعه به آموزش عالی کشور، شائبه تقویت و حمایت دانشگاه های غیرانتفاعی را ایجاد می کند.

 

قاسم جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا اظهار کرد: دوستان و همکاران در پیش نویس برنامه ششم توسعه برای آموزش عالی، دچار خطای استراتژیک شده اند.
وی گفت: دانشگاه های علمی کاربردی در جامعه بسیار مفید بوده و توجه به مسائل مورد نیاز جامعه دارد.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه پیام نور نیز تاکنون توانسته گام های ارزشمندی در توسعه آموزش عالی کشور بردارد.
وی یادآور شد: هم اکنون بسیاری از افراد در مناطق محروم در دانشگاه های پیام نور تحصیل می کنند و اگر لایحه برنامه ششم توسعه نهایی شود به طور حتم اغلب آنان ناچار به ترک تحصیل خواهند شد.
بر اساس پیشنهاد لایحه برنامه ششم توسعه که هنوز نهایی نشده است، تمامی واحدهای دانشگاه های علمی ــ کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی و 50 درصد واحدهای دانشگاه پیام نور تا پایان سال دوم برنامه ششم منحل و یا به بخش خصوصی واگذار می شود.
در لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه که سازمان مدیریت به دولت پیشنهاد کرده و نیاز به مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی دارد، آمده است: به منظور انسجام بخشی به نظام آموزش عالی کشور و ارتقای سطح علمی دانشگاه ها و بهره وری بر اساس اقتصاد مقاومتی، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس شاخص هایی نظیر جمعیت، سابقه تأسیس و مختصات جغرافیایی، موظفند نسبت به ادغام ساختار و بودجه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و یا واگذاری آنها به بخش غیردولتی با تصویب شورای عالی اداری تا پایان سال اول برنامه اقدام کنند.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید سازمان مدیریت در پیش نویس ارائه شده به دولت، تمامی نظرات را منعکس می کرد.
وی گفت: اینگونه اقدامات شائبه هایی را ایجاد می کند که چون برخی از اعضای هیات های مدیره دانشگاه ها غیرانتفاعی هستند؛ تمایل به کنترل پیام نور دارند.
جعفری افزود: دانشگاه پیام نور سرمایه ملی بشمار می رود و دانشجویان این مرکز علمی نیز در آمارهای ارائه شده توسط وزارت علوم از سطح علمی مناسب و مطلوبی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: تاکنون استدلال منطقی از جانب دوستان درمورد کارکردهای نادرست دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی و فنی و حرفه ای ارائه نشده است.
جعفری خاطرنشان کرد: این دانشگاه ها توانسته اند از آفت جامعه که همان فارغ التحصیلان بدون مهارت و خلاقیت است را کاهش و دانشجویان توانمند را به کشور ارائه دهند.

انتهای پیام /*

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
3
210
1622120
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...