A+ R A-

خبرگزاری بین المللی قرآنی ایکنا/ایکنا از مولودهای با سعادت انقلاب اسلامی است99/08/20

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: انتشار پیام قرآن و انقلاب اسلامی که دو مؤلفه جداناپذیر است، از سوی خبرگزاری ایکنا صورت می‌گیرد که بسیار ارزشمند است و این خبرگزاری از مولودهای با سعادت انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری بین المللی قرآنی ایکنا/ایکنا از مولودهای با سعادت انقلاب اسلامی است99/08/20

قاسم جعفری، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به سالروز تأسیس این خبرگزاری بین‌المللی قرآنی، بیان کرد: در عصری که زندگی می‌کنیم، رسانه یکی از اصلی‌ترین رکن پیش برنده جامعه‌ و تمدن‌سازی است که اهمیت این موضوع در شرایط گوناگون قابل لمس است.

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه لازم است در کنار مهارت‌ها، با زبان مردم اطلاع‌رسانی انجام شود، تأکید: در قرآن نیز آمده است که پیامبران از میان مردم، برای مردم آمده‌اند و مهم‌تر از همه اینکه پیامبران به اندازه فهم مردم صحبت کردند.

جعفری که خبرگزاری قرآنی ایکنا را رسانه‌ای مردمی دانست، ادامه داد: خبرگزاری ایکنا در این سال‌های طولانی فعالیت خود، رفتار و منش متعادلی را از خود نشان داده است و مسائل قرآنی و مذهبی را به صورت تخصصی بررسی کرده است که این موضوع بسیار در جامعه کنونی ارزشمند است.

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: انتشار پیام قرآن و انقلاب اسلامی که دو مؤلفه جداناپذیر است، از سوی خبرگزاری ایکنا صورت می‌گیرد که بسیار ارزشمند است و این خبرگزاری از مولودهای با سعادت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در قرآن نیز تأکید شده است که مردم با چیزی که نمی‌شناسند، دشمنی می‌کنند و از همین جهت یکی از علت‌هایی که غربی‌ها به اسلام هراسی تأکید دارند، عدم شناخت کافی دنیا از اسلام و  قرآن است و این موضوع نشان از ضعف ما مسلمانان در حوزه معرفی دین اسلام و قرآن، دارد.

جعفری با تأکید براینکه زبان عربی در فرانسه مورد غفلت واقع شده است، اظهار کرد: سیاستمداران اجازه تدریس زبان عربی به صورت جدی را نمی‌دهند و می‌دانند که آشنایی با زبان عربی، خود به خود آشنایی با کلام خدا را به دنبال دارد و سیاستمداران آنان نیز از این آشنایی واهمه دارند.

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: بسیاری از سلبریتی‌های خارجی نیز پس از آشنایی با قرآن، موقعیت‌های مادی خود را رها می‌کنند و مسلمان می‌شوند و تأکید می‌کنند که گنج با ارزشی را به دست آورده‌اند و این نشان می‌دهد که سیاستمداران کشورهای غربی و... به چه علت از آشنایی مردم کشور خود با قرآن پیشگیری می‌کنند.

وی با تأکید براهمیت فعالیت خبرگزاری قرآنی ایکنا در کشورهای دیگر، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه نیاز است که به این خبرگزاری بیشتر بها داده شود و شعبه‌های این خبرگزاری در کشورهایی مانند فرانسه، آمریکا، انگلیس و... فعال باشند تا بتوانند به خوبی دین اسلام را به دنیا صادر کنند.

جعفری در پایان تصریح کرد: برخی از سلبریتی‌ها و افرادی که غیرمسلمان بودند و اسلام روی آوردند، می‌گویند به طور اتفاقی با دین اسلام آشنا شدند و این نشان می‌دهد که جای چنین خبرگزاری‌های در دنیا بسیار خالی است و باید گسترش پیدا کند.

انتهای پیام

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
210
650
1637072
جمعه، 31 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...