A+ R A-

خبرگزاری فارس؛بسیجی،مرزبانان فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی1400/09/05

بسیجیان خود را امانت داران، صانعان و مرزبانان فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی می دانند و چون سربازی آماده فداکاری برای حراست از شعائر و آموزه های دینی پیوسته مهیا و دست به کارند.

خبرگزاری فارس؛ یادداشت ـ قاسم جعفری عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیانایران اسلامی: بسیج یعنی آمادگی برای همه احتمالات معهود از دنیای پر ماجرا که تاریخش گویای واقعیات سهمگین تلخ و شیرین است.

روزی ملتی برای بر هم زدن بساط شاه بازی و سلطان زدگی و حاکمیت استبداد بسیج می شود و ثمره اش می شود انقلاب اسلامی که چشم بشریت را به افق های لایتناهی خداگونگی روشن می کند. باری هم دشمنی بد ذات و بازیچه ابلیسیان هوای تجاوز به خاک گهربار مام میهن به سرش می زند که همت همین بسیجیان مهیای جهاد صدامیان بی مقدار را در هزار دام صلابت و اقتدار، چنان گرفتار می کنند که درس عبرت پر و پیمانی شود برای همه بد خواهان و سگ سگالانی که هوای  تعرض به این بوم و بر را در سر می‌پرورانند

بسیجی یعنی تخلق به اخلاق فاضله الهی که همواره غم مردم می خورد و در اوج دیگر دوستی یار با وفای دوران عسر و سختی ملت است و از گره گشایی برای گرفتاران لذتی می برد که رویای رسیدن به حور و قصور در برابرش ذکر ناشدنی است.

بسیجی تنها حاضر صف اول جمعه و جماعت نیست گر چه آن رابر خود واجب می داند و زیور ایمانی‌اش می شمارد اما فخر اساسی یک بسیجی آن است که اولا بهترین ها را برای مردمش می خواهد. ثانیا دعا می کند مکروه و بلایی بر آنان نازل نشود ثالثا در صورت بروز حوادث و بلایای طبیعی و مترقبه و نامترقبه چون فرشته نجات زودتر از دیگران بی منت تر از همه و با احساس بدهکاری به مردم بر بالینشان و در کنار آنان حضور موثر، کارا و گره گشا دارد.خبرگزاری فارس؛بسیجی،مرزبانان فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی1400/09/05

 

بسیجی ها چون پیامبران که از بین مردم بودند از جنس مردمند ؛ در عین حالی که با عسرت و تنگدستی زندگی می کنند  به مصداق « (.. وَیُؤۡثِرُونَ عَلَىٰۤ أَنفُسِهِمۡ وَلَوۡ کَانَ بِهِمۡ خَصَاصَةࣱۚ وَمَن یُوقَ شُحَّ نَفۡسِهِۦ فَأُو۟لَـٰۤىِٕکَ هُمُ ٱلۡمُفۡلِحُونَ)الحشر 9] دیگران را بر خود ترجیح می دهند. بسیجی اخلاق نبوی (ص) دارد و چون پیامبرش که طبیب دوار بود در کوی و برزن در قالب گروه جهادی، انجمن خیریه، مساعدت و همراهی و در یک کلمه با هر روشی فردی و جمعی که « مواسات مومنانه » را معنا کند به یاری نیازمندان می شتابند.

بسیجی وقتی رنج مردم را می بیند و در آن سو مرفهان بی درد و گرفتار در خوی اشرافی را نظاره می کند چون مارگزیده به خود می پیچد و دلش می خواهد که طومار این بلایای بدتر از صاعقه و زلزله را با هر روش و راه درستی که شدنی است در هم بپیچد و خلقی را از شر زالو صفتان بی مقدار کم سود و پر ضرر آسایه بخشد.

بسیجی به استقلال و عزت و آرامش و برخورداری حیات مردمش می اندیشد و سینه اش مالامال عطوفت و مهربانی است. خیل بسیجیان موفقیت جنبش علمی و زمینه سازی برای رسیدن به قله دانش و توسعه مرزهای اندیشه ورزی تکنولوژی و توسعه را در عین اعتقاد عملی به تعامل و بهره گیری از تجربه بشری در هر کجا متکی بر خودباوری و تلاشگری می دانند.

بسیجیان گرفتار چنبره توهمات نمی شوند اما در اوج قله دوست شناسی و دشمن شناسی با بال حکمت نظری و عملی پرواز می کنند. بسیجیان خود را امانت داران، صانعان و  مرزبانان فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی می دانند و چون سربازی آماده فداکاری برای حراست از شعائر و آموزه های دینی پیوسته مهیا و دست به کارند.

بسیجیان قدر حقیقت و شهیدان راه حق و فضیلت را می فهمند و هر آنکس را که نماد ایثار و شهادت دارد ارج می نهند . بسیجیان صاحبان هنرند و هنرمندان شریفی را که دل در گرو ملک و ملت دارند عزیز می شمارند.

بسیج به تعبیر قرآن کلمه طیبه و  شجره همیشه بهاری است که برای همگان در همه وقت میوه های پر طراوتش را دارد.

آری بسیجیان آیه های خوش معنا و پر مغز قرآنند. آنان یاران وفادار و بصیر ولی اند و ریزش باران محبت بر دل پژمردگان و زندگانی بخش  افسردگانی اند که به واسطه قهر حق ناباوران و اربابان زرمدار و قارون صفت به استضعاف کشیده شده اند.

بسیجیان تیر چله آه دل درماندگانند و غمگسار مظلومان . ریش داران با ریشه اند و حجاب شعاران خدا اندیشه . سفیر وحدتند و شهیر خدمت. مبنای نگاهشان الهی است و گستره خدمتشان انسانی. هم نرمند و هم خشن هم رامند هم ناآرام. آری در اقتدای به مولای بزرگشان علی علیه السلام تو گویی مجمع اضدادند و چون جانب خدا را نگه می دارند آنجا که صلاح دین و مملکت است از حق مسلم خود در می گذرند.

بسیجیان بیراهه نمی روند و هدف را گم نمی کنند. پیوسته به قله می نگرند و در پیمایش راه نارفته مدام در حرکتند. بسیجیان هر چند جسمشان خسته می نماید اما روحشان مالامال نشاط است و از غمان دنیا وارسته اند.

در یک کلمه بسیجیان لشکر خدایند و از هر آنچه غیر اوست جدایند. الگو و اسوه آنان حاج قاسم سلیمانی (ره) است و مقتدایشان روح خدا است و ولی حاضر در میدان. بسیجیان ترجمان خطبه پارسایان علی بن ابی طالبند و تفسیر تمام بیانات قرآن در باره متقیان. یادمان باشد هر آنکس متحلی به این صفات است بسیجی است و آنکه دور از آن است یک مدعی. بسیجی روزت مبارک!

انتهای پیام/

 https://www.farsnews.ir/news/14000905000006/%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%88-%D8%AA%D9%85%D8%AF%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
43
210
1622160
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...