A+ R A-

خبرگزاری فارس؛یادداشت/« نشانه زوال بزرگترین جعل تاریخ »؛1401/04/17

 خبرگزاری فارس؛یادداشت/« نشانه زوال بزرگترین جعل تاریخ »؛1401/04/17

 

آن روز که انقلاب اسلامی با اراده الهی و به یمن بیداری دل ها ی ملتی حق محور در حال شکل گیری بود سلطه گران طاغوتی کره خاکی را همچون اربابانی خودکامه در سایر ابرقدرتی در بین خود تقسیم کرده بودند . هژمونی قدرت ظاهری و پاراپاگاندای رسانه ای آنان که حتی دانشمندان و اصحاب فرهنگ را نیز در تیول خود گرفته بود چنان القا می کرد که راهی جز تسلیم به امر واقع و قدرت غالب وجود ندارد . پذیرندگان وضع موجود در کشور ما هم همرنگ همه سلطه پذیران دنیا حرفشان این بود که برنده نهایی نبرد مشت و درفش ،  گل و گلوله و اندیشه و سطوت پیشاپیش معلوم است . وقتی معمار انقلاب اسلامی در مقام روشنگری و دعوت مردم برای خیزش به تاسی از شهیدان خدایی کربلا ، می فرمود ؛ خون بر شمشیر پیروز است ، هر اندازه که عموم مردم را برای مبارزه بر می انگیخت صرف نظر از مخالفان خواصی عافیت طلب یا محاسبه گر مادی را آشفته خاطر می ساخت . آنان به زعم خود ، دلسوزی هم می کردند و پروای جان و عرض مردم را علم می نمودند . البته بسیاری از آنان قابل ملامت هم نبودند چون با حساب منطق مادی و اسباب و علل ظاهری ، مبارزه با طاغوتی چون شاه ایران که مستظهر به قوی ترین قدرت نظامی ، فکری ، تکنولوژیکی و مخوف ترین روش های امنیتی جهان بود تصوری جز این میسور نبود . اما امام خمینی ره و یارانش و بالتبع ملتی روشن ضمیر و امیدوار و اعتماد کرده به وعده صادق الهی که آن روزها در بیان و بنان رهبر انقلاب و ناشران دعوتش متجلی بود بر مداری متفاوت از وضع موجود سیر می کردند و باوری عریق ولی نوجلوه را تجربه می کردند . این که خدا عالم و قادر است و به وعده خود در نصرت مومنان و مجاهدان راهش صادق است عزم و ایمانشان را برانگیخته بود . در مقابل افرادی بودند که قصه هایی عامیانه ، چون فلان مرتاض هندی با دست یا به اشارتی قطار را از حرکت بازداشته می پذیرفتند اما امکان پیروزی جبهه حق با عده و عده کم بر اردوگاه باطلیان با همه طمطراق ، کر و فر و خیره کنندگی قبول نداشتند . تو گویی «« کم من فئة قليله غلبت فئة كثيرة باذن الله »را نمی فهمیدند .

اینک همگان از هر قوم و ملت و آیینی دریافته اند که انقلاب شکوهمند اسلامی دل هایی را طوفانی کرد و طومار بدکردارانی را درهم پیچید و پس از قریب به نیم قرن استوار و پویا در حرکت است . هرچند که مقاومت بدخواهان و ستیز و کینه دنیاپرستان هزینه های مادی و معنوی فراوانی ایجاد کرد اگر عناد و ستیغ مستکبران و دنیاطلبان ریز و درشت نبود و ده ها و صدها مانع و صدمه جانکاهشان را به ناحق نثار این نظام نمی کردند هیچ بعید نیست که امروز شاهد نمونه ای از اتوپیای واقعی یا مدینه فاضله مبتنی بر حیات طیبه قرآنی بر زمین بودیم اما با همه این موانع و نقصان ها راه طی شده و دستاوردهای به بار نشسته را نباید نادید گرفت .

کدام وجدان بیدار و انسان آزاد اندیش باور ندارد که یکی از مظاهر ظلم و غصب ارض و هتک عرض در تاریخ بشر ، به زور و دغل ستاندن سرزمین فلسطین از صاحبان اصلی و سپردنش به غاصبان و جانیانی است که حقیقت آیین موسای پیامبر  و معارف غیر محرف تورات از آنان و راه ضلالت و سیاهی گسترشان بیزار است .چرا عده ای این که انقلاب اسلامی اینک ملجأ و مأوای مظلومان و سلسله جنبان جبهه مقاومت در برابر افزون خواهان بین المللی است را نمی بینند ؟! اگر عده ای بپندارند مقصد و مقصود ایجاد رژیم صهیونیستی تنها مأوا دادن به عده ای یهودی بوده است ساده لوحانه و خطایی راهبردی است زیرا بسیاری از آنان در بلاد خود صاحب جاه و مقام بوده اند ؛ آنان برای در قبضه گرفتن خاورمیانه که  تسلط بر آن به نوعی چیرگی و سلطانی بر همه عالم است ابزار میدانی نیاز داشتند و نقش آفرینی های امروزین رژیم صهیونیستی این واقعیت را به زیبایی برملا می سازد . سگ هاری را در منطقه نشانده اند تا امان ساکنان را ببرد و راه را برای تاراج ثروت های مادی و معنوی مردم منطقه هموار سازد اما خوشبختانه شاهدیم که سردمداران این غده سرطانی ناخواسته به شمارش افتادن نفس های آخر این کیان غیر شرعیرا خبر می دهند . اکثر ساکنان سرزمین های اشغالی به رغم رفاه نسبی به آینده ناامیدند مهاجرت معکوس روند تندتری گرفته و بیشتر نسل های پس از تاسیس در پی کسب تابعیت کشور دیگری هستند . نویسندگان و صاحب نظران چندین خطر مهم را را در برابر این وجود سراسر شر متجسم می بینند . هرچند تلاش سردمدارانشان آن است که خود را پابرجا و حتی در حال بسط مکانت و قدرت و پای ثابت برخی پیمان ها و یارگیری ها نشان دهند اما به بیان روشن قرآن « { .. بَأۡسُهُم بَیۡنَهُمۡ شَدِیدۚ تَحۡسَبُهُمۡ جَمِیعا وَقُلُوبُهُمۡ شَتَّىٰۚ ذَ ٰلِكَ بِأَنَّهُمۡ قَوۡم لَّا یَعۡقِلُونَ }الحشر: ۱۴] در میان خود سخت درگیرند و اختلا فاتشان بسی فاحش است هرچند به ظاهر یک پارچه دیده شوند .

سفر منطقه ای بایدن و در پی آن حرف زدن از پیمان ناتوی عبری عربی یا عقب نشینی زودهنگام از این مقصود و طرح ناتوی خاورمیانه ای قطعا مصداق بارز تشبث به حشیش برای نجات و به منزله دمیدن تنفس مصنوعی به رژیمی عملا زوال یافته است .

 از نظر کارشناسان عواملی آینده رژیم صهیونیستی را کاملا زائل شدنی کرده است که به برخی اشاره می شود ؛

سران و سردمداران و حاخام های یهودی با اشاره به گذشته تاریخ و متون تلموذ و وعده های توراتی هر یک به زبان و بیانی معترفتند که بعید است این رژیم ۸۰ سالگی خود را ببیند .

اختلافات ، کشمکش ها و درگیری های داخلی شدید که پس از ترور اسحاق رابین معدوم علنی تر شد و هر روز شدت یافت تا جایی که سال هاست هیچ نخست وزیری تا پایان مهلت قانونی چهارساله اش دوام نیاورده است . جالب آن که از ۲۰۱۹ تاکنون چهار انتخابات برگزار شده و هر بار دولت ائتلافی به سبب همین جنگ داخلی ساقط شده است آخرین مورد دولت ائتلافی نفتالی بینت بود که هفته پیش طومارش در هم پیچید .نظر سنجی ها می گوید باز هم هیچ گروهی حائز اکثریت کنیسه رژیم نخواهد شد .

گر چه جنگ های گذشته تا ۱۹۷۲ از ارتش صهیونیستی توهم  شکست ناپذیری در اذهان سطحی نگر شکل داده بود اما خیزش های انتفاضه ای از اواخر ۸۰ میلادی و نبردهای مردانه حزب الله و  گروه های جهادی فلسطین از اوایل ۲۰۰۰ اسرار بیت عنکبوتی و سستی بنیان آن را برملا کرد . ژنرال یتسحاق بریک فرمانده دانشگاه های نظامی این رژیم نوشت ؛ طبق نظر سنجی ها اعتماد عمومی به توانمندی عملیاتی ارتش کاهش یافته ، سرمایه انسانی اش پایین آمده و تکنولوژی نظامی قادر به جبران  ضعف های آن نیست و لذا پیوسته باید منتظر فاجعه بود .

صهیونیست ها به خطا می پنداشتند پس از اشغال لبنان و تسویه حساب مبارزان فلسطینی و فریب بزرگ عرفات و همکیشانش برای همیشه از تهدید مقاومت راحت شده اند اما اینک به چشم عبرت نابین خود می بینند که مقاومت ، قوی تر و پراراده برگشته است . اگر آن روز تنها به روش چریکی می جنگید و مدرن ترین سلاحش کاتیوشا بود امروز به یک ارتش تمام عیار  مبدل شده است . به محض اراده میلیون ها صهیونیست را روانه پناهگاه می کند و باعث تعطیلی فرودگاه ها می شود و..

جبهه شمالی این رژیم هم که هم مرز لبنان و سوریه است با توجه به توانمندی های ارتش حزب الله از یک سو که دشمن به آن معترف است و نیز سوریه که طبیعتا با توجه به تجاوزات مکرر صهیونیست ها منتظر فرصت برای انتقام گیری است ، خواب را از چشمان این دزدان بچه کش ربوده است .

صهیونیست ها نه تنها سرمنشأ همه  مصائب خود را ایران می دانند که خطر مستقیم جمهوری اسلامی را کابوسی همیشگی می دانند . آنان می دانند که وقتی رهبر ایران می گوید اگر دست از پا خطا کنند تلاویو و  حیفا با خاک یکسان خواهد شد تهدید گفتاری صرف نیست . شاید به همین دلیل اگر هم زمانی مثل ۲۰۱۰ میلادی اراده سیاسی صهیونیست ها برای حمله نظامی به ایران شکل گرفته است فرماندهان نظامی با تشخیص درست شرایط و عواقب سخت چنان اقدامی خطرناکی جرات همراهی نکرده و وارد معرکه مرگ و زندگی نشده اند  .

حقیقت مهمی که سردمداران صهیونیست را سردرگم کرده است و جامعه ناهمگون مهاجر یهودی که هر یک با وعده های سر خرمن به آنجا کشانده شده اند هر روز با آن دست به گریبان است حضور ملت فلسطین و افزایش رو به رشد آن است . صهیونیست یک روز بازی سرگرم کننده ای با عنوان  راه حل دو دولت را مطرح کردند . سپس عهد شکنانه از آن پا پس کشیدند اما اینک خوب فهمیده اند که سرزمین قدس و اقصا از سنخ پاک کردن صورت مساله نیست .از سویی تن دادن به راه حل یک دولت که در آینده نه چندان دور اکثریت از آن فلسطینی ها خواهد بود و نه صهیونیست ها به آنان فهمانده که عملا در مکر خود گرفتار آمده اند .

گذر زمان حتی آمریکایی ها را به آنجا رسانده که به رغم تلاش بی شائبه هیات حاکمه و لابی صهیونیستی بر آنند تا به صورت نرم و آرام از رژیم صهیونیستی فاصله بگیرند . در دوران ریاست جمهوری اوباما یک نظر سنجی دانشگاه مریلند نشان می داد تنها یک درصد طرفداران حزب دمکرات اسرائیل را از هم پیمانان اصلی می دانستند ؛ حتی یهودی های ساکن در خارج اهمیت اسرائیل برایشان در حال کاهش است و بسیاری از یهودیان امریکا  اظهار کرده اند دیگر به اسرائیل نمی اندیشند و امریکا را وطن اول و آخر خویش می دانند .از سویی به این اقناع رسیده اند که رژیم اسرائیل آنان را به شکل ابزاری و در حد اسپانسر مالی می بیند .

سوال مهم این است وقتی سران اسرائیل و دوستان این رژیم حرف از خطر نابودی آن می زنند آیا صرفا در پی کاهش احتلافات داخلی اند و حرفشان خوراک جناحی دارد یا واقعیتی ملموس است ؟

علائم و نشانه ها بیان گر فرض دوم است چون سیاست مداران خوب می دانند که  چنین تحلیل هایی را هم دوستان و هم دشمنان آنان پی گیری می کنند . به عبارتی هم دشمنان رژیم صهیونیستی را برای تلاش بیشتر در تحقق انقراض رژیمی مجعول تحریض می کند تا بر مبنای اعتقادی خود بر مبارزه پافشاری کنند و هم دل وابستگان آن رژیم را خالی می کند پس نمی تواند بیان این مطالب صرفا از باب منافع کوتاه مدت داخلی باشد .

کلام آخر این که رسیدن رژیم جعلی صهیونیستی به این حد از استیصال در واقع تابع یک عامل اصلی است  و آن هم انقلاب اسلامی ملت ایران و سایر عوامل هر چند در تسریع فروپاشی این غده بد خیم و بزرگترین کلاهبرداری تاریخ بشر اثر گذار است اما در ذیل عامل اصلی تعریف می شوند . فروپاشی رژیم منحوس صهیونیستی البته که ثمرات و آثار فراوان دینی ، سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی و غیره برای همه اهالی زمین ،امت اسلامی و بویژه خاورمیانه و ایران عزیز دارد و امت اسلام عموما و ملت ایران و بویژه فعالان عرصه سیاست و حکمرانی باید تلاش کنند این واقعیت را که وعده الهی است معادلات جاری سیاست بر آن صحه می گذارد و از جمله آرزوها و بشارت های امامین انقلاب است به خوبی درک کنند و در جهت تحقق بهتر و زودتر آن از انجام وظایف و رسالت های حقیقی و حقوقی خویش دریغ نورزند .اینک نبرد ترکیبی با دشمن استکباری به نقطه سرنوشت رسیده است . رژیم صهیونیستی نماد سنگر فرماندهی و پرچمداری لشکر دیوان و تبهکاران است و شهید همیشه شاهد حاج قاسم سلیمانی ره ، مالک اشتر انقلاب با همراهی یاران سراسر ایمان و وفایش عرصه جنگ را تا  مرزها و پشت خیام معاویه زمان رسانیدند  و لشکر خوبان و امانت دار از نسل شجاعان میدان و اندیشمندان عرصه علم و بلند آوازگان وادی فرهنگ و هنر ، خردورزان سیاست و خادمان پهنه اجتماع باید این امانت را با درایت ، حکمت و شجاعت بر دوش کشند و در ساحل پیروزی سکنا دهند .

 

 

بازنشرِ یادداشت #دکتر_قاسم_جعفری،معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، در خبرگزاری فارس

 نشانه زوال بزرگترین جعل تاریخ"

 

خبرگزاری فارس

 

https://www.farsnews.ir/news/14010416000660/%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B2%D9%88%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B9%D9%84-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
171
210
1622288
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...