قانون کپی رایت کلید شکوفایی حوزه بازی‌های رایانه‌ای/لزوم ایجاد فضای رقابتی میان محصولات بومی و خارجی

 قانون کپی رایت کلید شکوفایی حوزه بازی‌های رایانه‌ای/لزوم ایجاد فضای رقابتی میان محصولات بومی و خارجیعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه قانون کپی رایت کلید شکوفایی حوزه بازی‌های رایانه‌ای است، گفت: هم‌اکنون فضای رقابتی میان محصولات بومی و خارجی رقابتی نیست، که قطعا با تصویب و اجرای این قانون می‌تواند بازار فعالی را در آینده شاهد بود.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فقدان قانون کپی رایت در حوزه مجازی به‌ویژه صنعت بازی های رایانه ای کشور، گفت: امروز صحنه مجازی عرصه اصلی رقابت میان تمدن‌ها و فرهنگ‌ها است و ملتی در این حوزه می‌تواند باقی بماند که هنرمندانه با کیفیت و کمیت بالا ارزش‌های خود را ثابت کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان درمجلس شورای اسلامی، بر لزوم افزایش و تقویت انگیزه سرمایه‌گذارانحوزه مجازی به‌ویژه صنعت بازی های رایانه ای کشورتأکید کرد و گفت: نبود قوانین مناسب در حوزه کپی و رایت متأسفانه انگیزه سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه را گرفته است.

وی افزود: نبود رغبت و انگیزه سرمایه‌‌گذاری در حوزه مجازی موجب حضور محصولات خارجی و نمادها و شخصیت‌های غربی در جامعه می‌شود، که این تبعات بسیاری را برای گروه های هدف به‌ویژه کودکان و نوجوانان دارد.

جعفری با تأکید بر اینکه افزایش فعالیت در حوزه مجازی به‌ویژه بازی‌های رایانه‌ای موجب حمایت از تمدن و فرهنگ اسلامی – ایرانی می‌شود، یادآور شد: تحقق این موضوع تنها با افزایش احساس امنیت و انگیزه در فضای کاری صورت می‌گیرد، از این رو کلید راه حل این حوزه تصویب و اجرای قانون کپی رایت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به عادلانه نبودن فضای رقابتی میان محصولات بومی و خارجی، افزود: فعالان این حوزه قطعا انگیزه فرهنگی و هنری دارد، اما برای پیشرفت نیازمند مشوق‌های اقتصادی است، بنابر این در صورت حمایت مسئولان و اجرای قانون کپی رایت، بازار تولید و فروش محصولات مجازی به‌ویژه بازی‌های رایانه‌ای دچار شکوفایی و تحولان شگرفی می‌شود./

پایان پیان

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید
....