A+ R A-

گفتگوی زنده با دکتر قاسم جعفری پیرامون مسائل مختلف؛1400/01/12

به مناسبت فرارسیدن 12 فروردین ماه،روز جمهوری اسلامی گفتگویی با جناب آقای دکتر قاسم جعفری،نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی عضو و سخنگو کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی و... ترتیب داده شد که به شرح ذیل می باشد:گفتگوی زنده با دکتر قاسم جعفری پیرامون مسائل مختلف؛1400/01/12

 

 

- ضمن عرض سلام و احترام و تبریک نوروز و تقدیر و تشکر از جنابعالی به خاطر اینکه وقت خود را به ما اختصاص دادید ابتدای این گفتگو را با سالروز 12 فروردین ماه ،روز جمهوری اسلامی،آغاز می کنیم لطفا در این خصوص توضیح دهید.

-سلام و خداقوت خدمت جنابعالی و تمامی مردم عزیز ایران و ضمن تبریک سال نو، را برای تمام ایرانیان و همچنین کل مردم جهان سلامتی و تندرستی را آرزو می کنم.

 قرن های متمادی،مردم ایران عزیز که برای داشتن نظامی منطبق با آیین،اعتقادات و آرمان های خود در تلاش و تکاپو بودند؛با انقلاب خود عاشقی را تجربه کرد و بر مبنای عقل و منطق سرنوشت خود را انتخاب کرد.انقلابی که قرن ها مجاهدت های بسیاری پشت آن نهفته بود به طوری که سالها شکنجه،به زندان افکندن هجرت،تبعید و ... اندکی از مسیر آن را منحرف نکرد.و در اولین فرصت برای به ثمر نشستن تلاشهایشان پای صندوق های رای رفته و به جمهوری اسلامی چراغ سبز نشان دادند. و در واقع دوازدهم فروردین ماه آشتی کردن عقل و عشق است. انقلاب اسلامی دو عمل مهم را هم انجام دادالف)خوشحال کردن دوست داران حقیقت و کسانی که خواهان اسلام ناب بودند ب)عصبانی کردن همه کسانی که در طلب پنهان کردن حقیقت،آزادی و آرمان خواهی الهی بودند.

از آنجایی که مهم ترین دستاورد انقلاب برپایی و استقرار نظامی مبتنی بر اسلام بود؛و در طی این 43 سال نشان داده است که گذرا نبوده است؛دشمنی های بسیاری را در قالب های مختلف اعم از ایجاد گروهک های تروریستی در ابتدای انقلاب،جنگ تحمیلی و... را تجربه کرده است وامروز هم  می بینیم که با تحریم های جوانمردانه سعی در ضربه زدن به این ملت حماسه ساز دارند.

- لطفا ارتباط انقلاب اسلامی با مبحث انتظار را توضیح بفرمایید:

- دشمنان اسلام و به ویژه دشمنان مذهب تشیع اذعان دارند که شیعه با دو بال در حال اوج گرفتن است 1- شهادت 2- انتظار و همواره در طول تاریخ سعی در از بین بردن و قطع هر یک از این دو بال را داشته اند.ابزاری از جمله ایجاد شبهات مختلف در ارکان این مذهب،ایجاد وهم و نا امیدی و همچنین تحریف معنایی،بدین صورت که این گونه برداشت شود دوست داران حضرت ولی عصر(عج) فقط با توکل بر خدا و عدم انجام هر گونه عملی منتظر آن حضرت باشند تا خود ایشان همه پیروان را از ظلم و ستم برهاند و این در حالی است که طبق آیات و روایات برای ظهور ایشان باید زمینه سازی هایی انجام شود.

خلاصه سخن این است که با توجه به بحث انتظار در نگاه مهدوی انقلاب اسلامی از حرکت های اصیل حکومت مهدوی در آخر الزمان است.

- به طور کلی روند انتخابات ریاست جمهوری به چه سمتی است؟

-بحث انتخابات ریاست جمهوری همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و دلیل آن این است که مردم سرنوشت خود را به مدت 4 سال و حتی بیشتر به دست فرد یا افرادی می سپارند که حرکت مردم در مسیر تفکر آن فرد یا حزب است.بنابراین انتظار می رود تنور انتخابات ریاست جمهوری با توجه به نزدیک شدن به آن داغتر از قبل دنبال شود.

- فرد یا حزب خاصی مد نظر جنابعالی هست؟

-با توجه به جایگاه بسیار مهم ریاست جمهوری در قانون اساسی اعتقاد ما این است فردی امین عهده دار این مسئولیت شود؛ضمن احترام به تمامی افراد که از شخصیت های صاحب نظر نیز می باشند و با توجه به ویژگی هایی که رهبر معظم انقلاب برای یک شخص رئیس جمهور بیان فرمودند جناب اقای رئیسی بسیاری از این صفات را دارست؛و البته لازم است به این نکته هم اشاره شود که بسیاری ازاحزاب،اشخاص و جریانات منتظر تصمیم گیری ایشان برای ورود به این عرصه می باشند.ما هم به عنوان عضوی از دانشگاه امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

- در خصوص قرارداد استراتژیک ایران و چین توضیح دهید.

طی مصاحبه ای در تابستانی که گذشت به طور مفصل در خصوص ارتباط نظام اسلامی با سایر حکومت ها که البته در شریعت این حکومت ها تقسیم بندی هایی دارند به این موضوع پرداخته شد.این تفاهم نامه،با توجه به بلند مدت بودن آن،می تواند موانع بسیاری را از پیش پای  حرکت کشور بردارد.

برای اطلاعات بیشتر مراجعه شود به :پایگاه اطلاع رسانی دکتر قاسم جعفری/ماژول در آیینه رسانه ها/

خبرگزاری بین المللی قرآنی ایکنا/ارتباط با «دار الهدنه» از نگاه قرآن / کسب مصلحت عظیم یا جلوگیری از مفسده بزرگ؛ مبنای رابطه با دولت غیراسلامی 99/05/04)

اما این قرارداد از بعد دیگری هم قابل بررسی است.آمریکا،غرب و شرکای منطقه ای آنها متوجه این موضوع شدند که گام مهمی برای شکست تحریم ها از سوی ایران برداشته شده است و به همین دلیل عصبانیت آنها از اینکه چرا طناب تحریم های ظالمانه ای بیشتر نفس ملت ایران را تنگ نکرد؛دو چندان شده است؛کما اینکه آنها را به تب و تاب نیز انداخته است.بنابراین با هجمه های بسیار و قدرت رسانه ای خود سعی در القای این موضوع داشتند که  این قرارداد کاملا یک طرفه به سود کشور چین است و این درصورتی است که قرارداد مذکور در کمال احترام از سوی هر رو طرف به امضا رسید.ملت ایران طی سالیان نشان داده است دوران هژمونی و سلطه گری آمریکا که از آن به عنوان نظم نوین جهانی یاد می کنند و خود را سردمدار آن به حساب می آورند؛گذشته است.

در اینجا لازم است این نکته را یاد آور شد اقتصاد چین جزو قدرتمند ترین اقتصاد های دنیاست اما یکی از مشکلاتی که چین هم با آن دست و پنجه نرم می کند نداشتن مواد خام و انرژی است؛و چون کشور چین مجبور به تامین مواد اولیه از سوی کشورهای اقماری آمریکا بود با مشکلات بسیاری مواجه می شد.آمریکا با ایجاد محدودیت در حمل و نقل دریایی نیز می توانست به کشور چین ضربه وارد کند؛فرض کنید با بهانه های متعددی کانال سوئز را به روی کشتی های چینی  ببندد.آن وقت چه اتفاقی می افتد.چین با این تفاهم نامه به دنبال زنده کردن راه ابریشم است.برای بهتر متوجه شدن موقعیت بسیار مهم و استراتژیک ایران باید نگاهی به نقشه جغرافیایی انداخت.که می تواند از طریق خشکی نقش مهمی در ارتباط  بیش از 150 کشور جهان به یکدیگر ایفا کند.بنابراین چین هم نیازمند چنین تفاهم نامه ای بود.

امیدواریم توافق هایی که از دل این تفاهم نامه بسیار مهم بیرون می آید به سود ملت ایران شود.

-سپاسگزارم؛در پایان اگر نکته ای دارید بفرمایید:

انشاء الله هر آنچه خیر است برای کشور عزیزمان اتفاق بیفتد؛ضمن تبریک به مناسبت به فرارسیدن روز طبیعت،13 فروردین ماه،امیدوارم مردم عزیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نقش مهمی در قطع زنجیره بیماری کرونا داشته باشند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
185
206
1622092
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...